Shampoo tegen vet haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFauve

Shampoo tegen vet haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:45

Hallo bokkers Doei!
Ik gebruik momenteel Elvive nutrigloss;
http://images.indiaplaza.in/Stores/gift ... _Feb07.jpg
&dan die light..
om geen vet haar te krijgen moet ik mijn haar iedere dag wassen, maar dit is heel slecht voor je hoofdhuid ofzoiets Clown
Tennminste, je verliest veel haren door het vele wassen, en mijn haren zijn nu al zowiezo veel dunner als eerst.
Weet iemand een goede shampoo waarmee ik misschien om de dag mijn haren kan wassen?
Alvast bedankt! Haha!

o0Michelle0o

Re: Shampoo tegen vet haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:47

elke dag wassen is niet slecht hoor, je hebt ook shampoos die voor elke dag zijn.
maar andrélon heeft wel shampoo voor vet haar Knipoog Langer fris heet die.
andrélon heeft trouwens ook shampoo voor iedere dag, die heet daarom ook iedere dag Clown

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:49

dankjewel Haha!, nog meer tips?

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:49

Mijn ervaring is dat een shampoo wel iets verschil kan maken, maar niet het verschil tussen iedere dag moeten wassen of om de dag moeten wassen.
Er wordt vaak gezegd dat je het gewoon steeds minder vaak moet wassen en dat je haar dan steeds minder snel vet wordt. Maar dat betekend dus wel dat je eerst een hele tijd om de dag met vet haar rond loopt.

Ik heb ook al veel verschillende shampoo's gebruikt, maar het maakt allemaal niet zoveel verschil. Ik heb het een keer aan mijn kapper gevraagd en die zei ook dat het niet veel uitmaakt. Een milde shampoo is het beste.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:51

Dankje Ja
Ja sorry van om de dag met vet haar rondlopen, tja dat doe ik toch niet Bloos

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:52

je kan je haar gewoon elke dag wassen hoor, voor een shampoo tege vet haar. Maar je kan het beter minder vaak wassen, je hoofd huid moet een beetje vet zijn. Maar als je je haar steeds wast maakt je huid steeds meer vet aan

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:53

Ja en daar zocht ik dus een shampoo voor, om om de dag te wassen. Een shampoo tegen vet haar, maarja dat staat ook op elvive nutrigloss..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:58

Nouh ik merk wel degelijk verschil tussen shampoos. Ik gebruik zelf de head&shoulders citrus-fresh shampoo (ook tegen vet haar) en was m'n haar 1x in de 2 (a 3) dagen.
Maar als ik de shampoo van m'n vader, andrelon anti-pluizig, gebruik dan is m'n haar echt na 1 dag al vies. Omdat die shampoo naar mijn idee echt een vet laagje op m'n haar legt..

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:01

hehe eindelijk iemand die hetzelfde vindt, bedankt Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:29

Gewoon wat shampoo´s proberen, ieder reageert er echt weer anders op.

Mijn ervaring is dat shampoo´s voor extra glans mijn haar sneller vet maken. Ik heb nu de nieuwste nog van nivea, maar dat bevalt me niet. Dat soort shampoo´s zit denk ik te veel silicone-achtig spul in om de glans te moeten creeëren.

Misschien dagelijks eens een shampoo voor gewoon haar proberen. Hoe meer je wast met een shampoo tegen vet haar, hoe meer je de natuurlijke vetlaag wegschrobt. Daarop reageert je huid door steeds meer en sneller vettigheid aan te maken en zo wordt het alleen maar sneller en sneller vet.

Probeer verder ook niet teveel met je handen door je haar te gaan bv. Daar wordt het ook alleen maar vetter van.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:35

Ik heb hetzelfde probleem als jij, maar toch was ik mijn haar niet elke dag, dan stimuleer ik de talgkliertjes teveel en die gaan dan nog sneller werken.

Maar ik heb een oplossing gevonden! Ik was mijn haar om de dag, maar ik was mijn pony iedere dag. Ik doe mijn haar in een staart en haal de voorste plukken eruit. Die was ik als ik voorover in de wasbak hang met mijn hoofd. Daarna haal ik de fohn er even doorheen (niet te heet) en voila, het is net of ik mijn hele haar heb gewassen!!

Nu ik dat een tijdje doe, merk ik dat de rest van mijn haar minder snel vet word. Soms zou ik zelfs 3 dagen met mijn haar kunnen doen!!!

Pas ook op dat je geen shampoo neemt die je haar teveel verzorgt, dan word je haar ook sneller vet. Neem een heldere shampoo voor iedere dag. Uit onderzoek is gebleken dat shampoo voor vet haar vaak het tegendeel bereikten!!!!

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:38

Ik heb/had het ook heel erg met mijn pony. M'n moeder heeft gister bij de kapper nieuwe shampoo gehaald. Een nieuw merk en vandaag is het nog steeds schoon. Meestal is het de eerste dag dus ook al vet.
Ik zal vanmiddag het merk even opzoeken, hij werkt echt super!

Edit: Die shampoo die jij nu gebruikt, heb ik ook altijd gebruikt maar die werkte bij mij niet goed.
Ik heb het merk nog even voor je opgezocht http://www.ref-haircare.com/img/produkt ... hampoo.jpg
REF 335. Ik weet niet of het alleen bij de kapper te halen is. Hij is wel prijzig, maar werkt goed.
Laatst bijgewerkt door x_Ilse_x op 29-08-08 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:41

De kapper hefet mij een goede tip gegeven. Omdat ik dagelijks bij de paarden zit wil ik toch liever iedere dag mijn haar wassen, maar dit is dus niet goed..
Daarom zei ie om je haar enkel met eeen cremespoling te doen. Helpt goed, beter voor je haar, en je haar is ook proper Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:17

Ik gebruik altijd Herbal Essence fruitfusions het is de enige shampoo waar ik echt tevreden over ben.

@Valentinow, als ik enkel cremespoeling gebruik dan is mijn haar echt super vet de volgende dag.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:00

@Charaz: Ow ik dacht dat dat ook wel beter zou zijn voor vet haar, niet dus.. (ik heb nl weldroog heer Huilen van het lachen ) maar dacht dat het beter was voor alle haartype's NIET DUS

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:01

Ik heb niet echt heel vet haar, maar met cremespoeling wel. Bij de een werkt het wel en bij de ander niet denk ik (of misschien is het ook nog afhankelijk van de cremespoeling).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:01

Rehab van Lush!
Geniale shampoo.
Moest eerst elke dag mijn haar wassen, nu nog maar eens in de 3 dagen. Geweldig.
Iets duurder als normale shamppo, maar natuurlijk en niet op dieren getest

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:49

Ik heb ook snel vet haar, of tegenover gesteld ineens snel droog haar

Ik heb Herbal essences die blauwe, Hawaiiaanse hibiscus egbruikt en werk super!
Ook heb ik Asia beauty van Gliss kur gebruikt, werkt ook mega

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:52

Ik gebruik Head & shoulders. Niet tegen roos ( is wel mooi meegenomen ) maar vooral tegen vet haar en een rustige hoofdhuid Haha!

Je hebt diverse varianten, ik heb nu de cirtusvariant en daar blijft mijn haar toch wel 2 dagen niet vet van, terwijl ik het voorheen echt om de dag moest wassen. Het is nu om de 2 dagen Haha!

Het is ietsjes duurder, maar bij mij werkt het heel goed Ja

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:53

Tallie_Ho schreef:
Ik gebruik Head & shoulders. Niet tegen roos ( is wel mooi meegenomen ) maar vooral tegen vet haar en een rustige hoofdhuid Haha!

Je hebt diverse varianten, ik heb nu de cirtusvariant en daar blijft mijn haar toch wel 2 dagen niet vet van, terwijl ik het voorheen echt om de dag moest wassen. Het is nu om de 2 dagen Haha!

Het is ietsjes duurder, maar bij mij werkt het heel goed Ja

Ja je hebt ook die head and shoulders met zeenogwatgebeuren die werkte bij mij ook prima alleen slecht voor geverft haar

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:55

Ik gebruik vaak de shampoo's van Andrélon. De Andrélon langer fris is speciaal voor haar wat snel vet wordt.
Deze shampoo werkt bij mijn haar erg goed.

Mijn haar was ik ook altijd 1x per dag dag. Mijn kapper zegt dat dit best kan, mits je een goede shampoo gebruikt.
Ik gebruik dus langer fris of de speciale shampoo's voor elke dag.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:49

Ik gebruikte vroeger toen ik nog vet haar had altijd Head&Shoulders, die voor vet haar Knipoog
Werkte erg goed.

En gezond eten en water drinken helpt ook wel tegen vet haar. Bij mij tenminste wel, want sinds ik dat doe heb ik niet meer zo snel last van vet haar.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:02

iedereen heel erg bedankt Haha!
ik ga straks nog eens alles lezen, want het zijn nogal veel reacties Bloos

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:05

de roze van elvive tegen vet haar is erg lekkere shampo,o en je haar word er lekker zacht van.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:06

ja maar die heb ik nu Clown

gefeliciteerd