Probleem, Niet kunnen afvallen HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiatCh_

Probleem, Niet kunnen afvallen HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:15

Nou ik maak er maar even een topic over.
Mijn vriendin die hier naast mij zit heeft overgewicht.
Ze is al bezig met afvallen. Het sonjabakker boekje.
Tot nu toe het enige efect is 2 kilo!!!! in 3 weken tijd.
Dus niet echt de moeite zoals je zegt. Ik dacht nu mischien is dit gewoon haar oficiele gewicht. Het startgewicht was 107 dus er moet zeker 50 kilogram nog af. Wij zien het somber in vooral zijzelf. Omdat alle mensen dus KILO"S! afvallen en zij niet.
Waarom kan ze niet afvallen? Volgens de site van sonjabakker die ze gemaild heeft komt dat na 4 weken waarschijnlijk omdat je kans hebt dat je nu meer kolhydraten eet dan je ervoor deed.

Wie heeft de GOUDEN tip tegen al die kilo's !! Ze heeft het er graag af en niet 1 kilo per maand!

Alicia2u

Re: Probleem, Niet kunnen afvallen HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:16

Hoe oud ben je? ben je hiermee naar de huisarts geweest?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:17

Wat is haar bmi? En inderdaad ouderdom? En bijkomende gezondheidsproblemen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:20

2 kilo in drie week vind ik niet zo raar hoor. Wanneer je 2 tot 4 kilo per maand afvalt is het nog gezond. Zo snel afvallen is helemaal niet goed voor je lijf. En tja, als je het nu al somber inziet, dan weet ik ook niet of het wel gaat lukken.

En 50 kilo afvallen is denk ik ook een veeeeeel te veel om naar te streven eerst. Als ze nu 107 weegt dan zou 80 kilo al een heel verschil zijn. Kijken per stapje dus!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:21

Als ze echt wil afvallen moet ze naar een dietiste gaan. Sonja bakker is niet gezond eten. De calorie-inname is zo weinig dat je lichaam juist alles opslaat wat er binnenkomt, met als resultaat dat je dus niet afvalt.

Een dietiste kan een persoonlijk plan samenstellen. In sommige gevallen wordt het zelfs nog vergoed door de verzekering.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:21

Hoeveel beweegt ze?

Minder (of sowieso anders) eten is niet de enige weg naar afvallen. Het werkt alleen in combinatie met beweging.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:23

De BMI is 38.37 veel te zwaar staat er. Gezondheid risico
Via de huisarts moet ze eerst beginnen 10 kilo te proberen in 6 weken. Anders moet ze naar een dieetiste.
Ze is 19 dus wel uitgegroeid. Ze wil net als mij naar de 50 kilo voor een gezond gewicht.

beweging is iedere dag half uur / uur wandelen. echt sporten zit er niet in vanwegen een ongeluk wat ze heeft gehad begin dit jaar aan haar knieen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:24

Ja dat ze veel te zwaar is weet ik, heeft ze met haar huisarts al eens over een maagband gesproken?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:27

Waarom meteen een maagband?! Afvallen is gewoon moeilijk, maar als ze nu al 2 kilo kwijt is, dan is dat toch nog niet zo gek? Raar van de huisarts dat hij tien kilo in zes weken wil bereiken.
Bewegen (fietsen en zwemmen bijvoorbeeld) en niet te veel eten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:28

Ik vind 2 kg in 3 weken heel netjes, de zogenaamde crash dieten zijn wel leuk maar meestal zit het er snel weer aan. Voor 50kg afvallen zul je de tijd moeten nemen, reken maar uit als je vriendin zo doorgaat is ze over 1,5 jaar haar 50 kg kwijt, netjes toch ?
Ik loop zelf bij weightwatchers, gaat ook wel redelijk maar je vriendin zal haar tijd moeten nemen 50kg is er niet zomaar af, ik moet er 20 af !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:29

dovish schreef:
Waarom meteen een maagband?! Afvallen is gewoon moeilijk, maar als ze nu al 2 kilo kwijt is, dan is dat toch nog niet zo gek? Raar van de huisarts dat hij tien kilo in zes weken wil bereiken.
Bewegen (fietsen en zwemmen bijvoorbeeld) en niet te veel eten.

Wie zegt meteen, wij kennen de voorgeschiedenis niet sommige mensen vallen gewoon moeilijk af. Praten is niks mis mee, je krijgt hem niet zomaar hoor....

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:32

Als iemand van 107 kilo trouwens zo snel naar 50 gaat (wat wel een erg laag gewicht is overigens voor een normaal meisje/vrouw) dan blijft er ook nogal wat los vel hangen. Rustig afvallen is daarvoor ook beter.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:33

Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze niet nu gelijk naar een dietiste gaat. Ze hoeft daar geen verwijzing voor de hebben van de huisarts.

Je krijgt eerst een intake gesprek en kan daarna dus bepalen of ze er wel of niet mee door wilt gaan.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:34

Over een maagband heeft ze het nog nooit gehad.
Waarschijnlijk zal eerst denk ik de dieetiste moeten omdat hij dat al wel gezegt had.

Zelf vond ze het ook weinig in 3 weken maar mijn moeder zei al een kilo per week is normaal.
Maar zij vind het niet genoeg zeker omdat je mensen hoort die 30 kilo afvallen met 9 weken sonja

Gaat dat vel ooit nog weer weg of dat niet ? Want dat is ook nix denk ik.

Ze is 1.67 en volgens de meter is dat een gezond gewicht.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:35

in 9 weken 30 kilo afvallen. Enig idee hoe ze daarbij komt?
In het boek staat dat namelijk nergens geschreven en het is ook gewoon niet mogelijk.

Ik denk dat ze zich te veel laat leiden door verhaaltjes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:39

BiatCh_ schreef:
Ze is 1.67 en volgens de meter is dat een gezond gewicht.

Over welke meter heb je het nu? De berekening van de BMI?

http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html

Daar is 52 kg toch echt wel de ondergrens van wat een gezond gewicht is voor iemand van 1.67 m. Voor iemand van die lengte is 69 kg ook nog steeds een gezond gewicht en daar zou ik me eerder op richten dan op die ondergrens als ik van een gewicht van boven de 100 kg af kwam. Niet meteen te veel willen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:40

30 kilo in 9 weken, die komen dan weer 40 kilo in 8 weken aan, zo moet je maar denken,
Overgens lijkt me dat sterkt hoor. is niet te doen.

1 kilo per week, meer moet je niet afvallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:42

Ik denk dat je vrienden gewoon door moet zetten en vol houden (heel moeilijk ik weet het).

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:45

Bedoelde idd de BMI meter.
Van die 20 / 30 kilo dat staat op internet van mensen die sonja bakker doen.
Een vriendin van mij moeder is ook super veel afgevallen in 1 jaar 60 kilo maar die moet geopereerd om dus het huid te verwijderen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:46

Sport je vriendin er ook bij?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:47

Als ze nog jong is (en dat is ze dus) en ze valt RUSTIG af (max een kilo per week) tot 70 kilo ofzo, dan valt dat vel uiteindelijk nog wel mee. Het eerste jaar dat je stabiel bent trekt het ook nog een eind bij. Vooral bewegen is belangrijk omdat je alles dan ook beter in model houdt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:48

Ik neem aan dat ze die extra kilo's er ook niet in een paar weken (of maanden) bij heeft gekregen?

Wat je er niet in een paar weken/maanden bij hebt gekregen, moet je er ook niet in een paar weken/maanden af willen krijgen. Zoals hierboven al is gezegd: een kilo per week is realistisch én een stuk gezonder.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:49

half uurtje wandelen per dag las ik,

overgens is 50 kilo weer te licht hoor, als ze uiteindelijk rond de 75 kilo komt te zitten ben je prima gezond,

ik ben zelf ook 1.86 en weeg nu 76.5 kilo en ben al 19 kilo afgevallen,

Bij mij was de gouden tip, geen suiker meer, dus geen drinken met suiker er in, wat dan ook, en ook met eten de suiker tot een minimum beperken, suiker is heel slecht voor de mens.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:51

Ik viel ook niet veel af met sonja bakker.Volg nu het atkins dieet ( of bv low carb,zie internet) en dat gaat prima.Ik ben extra gevoelig voor koolhydraten.De eerste week 2 kilo eraf en nu ongeveer iedere week 0.5-1 kilo per week,wat een hele gezonde manier is van afvallen.Te veel , te snel,zit er zoweer aan.Ik heb ook nog een lange weg te gaan,maar stel me gewoon kleine doelen.Heb ik die bereikt,dan weer de volgende.
Succes!!

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:54

Ja het enige is wandelen. Mischien met de tijd wat meer maar beetje opbouwend zegmaar.

Het is er zeker niet in een paar weken bijgekomen maar toch in een half jaar wel heel erg veel eigenlijk.

Morgen gaat ze nog even met de dokter overleggen. Dus ben benieuwd wat hij zegt van die paar kilo.

Ze heeft trouwens een keer eerder een aantal weken sonja gedaan en toen was er een hoop meer af als nu. Daarom vind ze het zo vreemd.