Magnesium voor kramp, hoeveel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Magnesium voor kramp, hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:46

Even een snel vraagje, ik heb al gegoogled maar kon het niet vinden en kan de bijsluiter ook nergens vinden.
ik heb altijd krampen in mn lijf, sterker nog, ik kan ze zelfs "oproepen" nu heb ik dus sinds een jaar/anderhalf jaar? magnesium tabletten, die neem ik elke dag in zo niet krijg ik paar dagen erna kramp, nu neem ik gewoon braaf me magnesium maar ik werd vanacht wakker en ik dacht eerst dat ik droomde maar toen ik wakker schrok was het dus echt, de kramp was zich aan het voorbereiden in mn kuit.

na heel spastisch geprobeerd mn tenen naar beneden te doen (oh wat een hel) ben ik verder in slaap gevallen, en ik stap net uit de douche, en hij schiet gewoon in me andere been ROFL nu loop ik dus met 2 manke benen (napijn van kramp) hij lijkt dus wel het magnesium te negeren, mag ik nu gewoon de dosis verhogen? of krijg ik dan het effect dat er na een paar maanden nóg meer gevraagd word?

tina

Re: Magnesium voor kramp, hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:06

mij werd tijdens zwangerschap 400 MG per dag aanbevolen voor de krampen

(magnesium werkt tevens tegen hoofdpijnen in zwangerschap ,kramp in benen en kalmeert de baarmoeder)

kramp in been is afgrijselijk Ach gut ,had altijd dag na die tijd nog spierpijn erin

edit ,bij overdosis ,dus alles wat je lichaam niet nodig heeft verlaat op de natuurlijk weg (diarree)

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:48

heb je niet een 'natuurwinkel' in de buurt?
die kunnen het je waarschijnlijk wel zeggen.
Bij mij werkte het ook voor de kramp in m'n benen
maar heb na een tijdje ook de dosis verhoogd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:28

ik ga de dosis toch verhogen, ik werd vanacht gewoon weer met kuitkramp wakker Scheve mond

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:59

Ik had ook heel erg veel last van kramp, toen ben ik supradyn energy gaan gebruiken, 1 tablet per dag. En vitalinea yoghurt met extra magnesium, 1 per dag meestal. Dit werkt wel goed bij mij. Op vakantie had ik deze dingen niet bij dus ben ik naar de apotheek gegaan en heb daar magnesium tabletten gekocht, dit zijn bruistabletten van 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid magnesium. Deze tabletten werken ook erg goed, maar ik heb ze in nederland nog nooit gezien.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:23

Inhibin schijnt ook goed te helpen, verkrijgbaar bij de etos.

Info: Inhibin
De werkzame stof in Inhibin is hydrokinine.

Hydrokinine behoort tot de groep geneesmiddelen die spierverslappers genoemd worden. Hydrokinine vermindert nachtelijke beenspierkrampen. Artsen schrijven het voor bij spierkrampen.

Spierkrampen

Hydrokinine kan worden gebruikt bij bepaalde spierkrampen, namelijk nachtelijke beenspierkrampen. Bij nachtelijke beenspierkrampen wordt u `s nachts in uw slaap overvallen door kramp in de benen. Meestal zijn dit spierkrampen in de kuit, waarbij de spier plotseling samentrekt en er scherpe pijnen optreden. In de spier is vaak een harde zwelling te voelen. De oorzaak van nachtelijke beenspierkrampen is meestal onbekend.

Spierkrampen zijn in het algemeen niet ernstig en verdwijnen vanzelf. Door de spier langzaam te strekken, kan de kramp sneller verdwijnen. Wrijven, masseren, een warm bad of ijs kunnen ook verlichtend werken. Wanneer u veel last hebt van nachtelijke spierkrampen of het komt vaak voor, kunt u hydrokinine proberen. Hydrokinine werkt niet bij iedereen. Het werkt alleen als u het van te voren inneemt. Als de kramp al is begonnen werkt het meestal niet meer.

Hydrokinine maakt de spier minder gevoelig voor prikkeling vanuit de hersenen, waardoor spierkramp minder snel optreedt. De werking treedt binnen een uur na inname in en houdt langer dan twaalf uur aan.

Van: www.apotheek.nl

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:11

Meer drinken misschien? Ik weet niet hoeveel je drinkt maar kramp komt vaak door te weinig drinken. (heb er eens over gehad met meerdere sporters die regelmatig te maken hebben met kramp, ze zeiden allemaal dezelfde; 'meer drinken' )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:04

ik moet juist minder drinken, ik drink echt veel zeker 4,5 liter waarvan er dik 2 water.