Wel of niet voor controle naar huisarts ivm misselijkheid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Wel of niet voor controle naar huisarts ivm misselijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:52

Ik zit met een dilemma, kom namelijk nooit bij de huisarts en vind het banketstaaf om voor niets die man zijn tijd te laten maken.
Ik ben nu al sinds een maand of 2/3 regelmatig hele dagen misselijk en moet daardoor regelmatig overgeven. Dit voornamelijk 's avonds. Nu staat mijn vriend er sinds gisteren op dat ik me nu toch maar eens moet laten onderzoeken omdat hij het niet vertrouwd. Maar ik denk zelf dat het wel overgaat.
Ik kan niet zwanger zijn (zal absoluut welkom zijn, want we zijn er wel mee bezig), ben namelijk 2 weken geleden nog ongesteld geweest en het kan ook niet van de stress zijn. Ik ben net 2 weken terug van 3 weken vakantie en in die weken heb ik het ook een aantal keren gehad.
Zouden jullie wel voor controle naar de huisarts gaan?

TiffanyJoy

Re: Wel of niet voor controle naar huisarts ivm misselijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:55

Zou zeker even bellen voor meer informatie.
Je kan best zwanger zijn en toch ongesteld worden hoor,je zal niet de eerste zijn.
Ken iemand die heeft al die 9 maanden gewoon gemenstrueerd,maar toch een schat van een dochter gekregen...(hahhaha)...
Maar als je je al zo'n lange tijd niet goed voelt,zou ik zeker contact opnemen...sterkte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:55

Direct gaan joh. Dit is niet normaal en slecht voor je als je er mee door loopt. Zou dus gewoon gaan.

En niet druk maken over dat hij daar tijd in moet steken, dat is zijn werk. Denk altijd maar zo, komen ook mensen met een loopneus al bij de dokter.

Zwanger kan wel ook al ben je ongesteld geweest. Vriendin van mij heeft dit nog 6 maand gehad tijdens de zwangerschap. Zou dus wel even een testje doen als je dat nog niet gedaan hebt.

Heel veel succes, laat ff weten wat er uit komt als je gaat.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:56

Ja natuurlijk! Misselijkheid en overgeven is niet normaal en al helemaal niet als je het al zo lang hebt. Gaan dus!!!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:58

Je kunt denk ik best naar de dokter gaan en het even uitleggen. Je krijgt dan waarschijnlijk wat standaard bloedonderzoeken. Als daar niets uitkomt dan spreek je met de dokter af dat je binnen kunt lopen op het moment dat je misselijk bent. Het zou bijvoorbeeld een chronishe ontsteking kunnen zijn aan je maag of andere organen. Daar is niets van te vinden als je niet misselijk bent, maar het kan heel vervelend zijn als dat iedere keer opspeelt. Beterschap!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:03

Zo vaak misselijk zijn is niet normaal dus ik zou toch even naar de dokter gaan.

Je zegt dat het geen stress kan zijn omdat je pas nog op vakantie bent geweest. Dat zegt niets. Vakanties kunnen zelfs ook stress veroorzaken. Bovendien als je in het dagelijks leven ergens heel erg mee zit dan is dat niet weg met twee weekjes vakantie.

Maar het kan van alles zijn. Je kan toch zwanger blijken te zijn. Je kan iets aan je maag of je slokdarm hebben, je kan galstenen hebben dan zijn mensen ook vaak misselijk.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:24

Citaat:
Zwanger kan wel ook al ben je ongesteld geweest. Vriendin van mij heeft dit nog 6 maand gehad tijdens de zwangerschap. Zou dus wel even een testje doen als je dat nog niet gedaan hebt.

Heb nog geen test gedaan, maar zou je zo'n test wel werken als je gewoon ongesteld word? Zo'n test reageert toch op de zwangerschapshormonen? Ik kan me namelijk voorstellen dat die dan niet of nauwelijks te vinden zijn door zo'n test.

[quote]Je zegt dat het geen stress kan zijn omdat je pas nog op vakantie bent geweest. Dat zegt niets. Vakanties kunnen zelfs ook stress veroorzaken. Bovendien als je in het dagelijks leven ergens heel erg mee zit dan is dat niet weg met twee weekjes vakantie.[quote]

Ik heb een fantastisch leven, dus ik maak me nergens druk om.
Voor de vakantie wil ik nog weleens oververmoeid zijn door drukte en overwerk op mijn werk. Maar ik had het daarvoor al en daar heb ik na de vakantie nooit geen last meer van.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:28

Zou voor de zekerheid toch een testje doen, pakt die positief uit dan kan je er bijna voor 100% vanuitgaan dat je daarom misselijk bent.
En mocht de test negatief zijn weet je in elk geval dat het niet daardoor komt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:36

nobbygaard schreef:
Citaat:

Heb nog geen test gedaan, maar zou je zo'n test wel werken als je gewoon ongesteld word? Zo'n test reageert toch op de zwangerschapshormonen? Ik kan me namelijk voorstellen dat die dan niet of nauwelijks te vinden zijn door zo'n test.

Zeker dat zo'n test dan moet werken want als je zwanger bent maak je het HCG hormoon aan en dat moet dan uit die test naar boven komen.
Ik ben ooit een keer in mijn leven zwanger geweest, was helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar ik was tussentijds ook gewoon en netjes op tijd steeds ongesteld.
Maar zeker naar de huisarts gaan, want dit duurt al veels te lang.
Kom op, je betaald je scheel aan de ziekenfonds premie en het is zijn beroep, dus daar moet je je niet druk over maken.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:40

Vanmiddag na mijn werk dan maar gelijk een test halen.
Eerst dan maar eens kijken wat daar uitkomt en dan kan ik alsnog morgenvroeg een afspraak maken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:48

Blijf het ff volgen hoor. Ben benieuwd wat er uit komt. En anders een afspraak maken is toch een prima idee. Het eerste wat de arts toch vraagt is of je zwanger bent. Heb je daar tenminste antwoord op als je getest hebt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:52

Zou leuk voor je zijn als de test positief blijkt! En anders gewoon even naar de huisarts!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:32

Miepie1980 schreef:
Blijf het ff volgen hoor. Ben benieuwd wat er uit komt. En anders een afspraak maken is toch een prima idee. Het eerste wat de arts toch vraagt is of je zwanger bent. Heb je daar tenminste antwoord op als je getest hebt.

Laat het snel weten wat de uitslag is. We hopen wel dat het positief is Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:53

ik ben ook benieuwd wat de uitslag van de test is.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:59

nobbygaard schreef:
Ik kan niet zwanger zijn (zal absoluut welkom zijn, want we zijn er wel mee bezig), ben namelijk 2 weken geleden nog ongesteld geweest en het kan ook niet van de stress zijn.

Ik kan je alvast vertellen dat òngesteld zijn geen 100% zekerheid geeft om niet zwanger te zijn.

Mijn moeder was namelijk gewoon ongesteld toen ze in verwachting van mij was.
Ze had alleen buikpijn, dus daardoor dachten ze aan blaasontsteking.

Er was alleen een heel ander soort van "blaasontsteking" aan de gang Clown

Overigens is een dokter er om met zulk soort ongemakken naartoe te gaan.
Ik zou er dan ook zeker naar laten kijken.
Misschien is het een simpele maagzweer ofzo, of ben je gewoon ergens allergies voor, waardoor je misselijk bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:00

Ben je nog aan de pil? Dit om twee redenen: als je nog aan de pil bent, kun je gewoon ongesteld blijven zijn gedurende je zwangerschap. Verder: sommige mensen (waaronder ik) hebben nogal de neiging om onwijs misselijk te worden van de pil.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:03

Als je misselijk wordt van de pil kun je beter een andere vragen. Bijwerkingen verschillen nogal onderling. En ja, zwangerschapsmisselijkheid is zeker een optie. Ben benieuwd wat er uit de test komt van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:05

An_J schreef:
Als je misselijk wordt van de pil kun je beter een andere vragen. Bijwerkingen verschillen nogal onderling. En ja, zwangerschapsmisselijkheid is zeker een optie. Ben benieuwd wat er uit de test komt van TS.

Weet ik, maar als je er (in mijn geval) al 5 hebt geprobeerd, houdt het een keer op.
En desondanks is het wel de moeite van het vermelden waard, lijkt me.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:10

Nouks schreef:
Ben je nog aan de pil? Dit om twee redenen: als je nog aan de pil bent, kun je gewoon ongesteld blijven zijn gedurende je zwangerschap. Verder: sommige mensen (waaronder ik) hebben nogal de neiging om onwijs misselijk te worden van de pil.

Ze schrijft dat ze niet zwanger is, maar dat het welkom is en dat ze ermee bezig zijn. Ik weet niet hoe anderen zich dat voorstellen, maar ik zou dat zonder gebruik van de pil doen Clown Vork Knipoog

De test inderdaad doen en naar de huisarts. Dit is niet goed, dus je verspeeld zijn tijd echt niet

Veel mensen gaan voor veel minder naar de huisarts. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:12

trisca schreef:
Ze schrijft dat ze niet zwanger is, maar dat het welkom is en dat ze ermee bezig zijn. Ik weet niet hoe anderen zich dat voorstellen, maar ik zou dat zonder gebruik van de pil doen Clown Vork Knipoog

"we zijn er wel mee bezig" zegt mijns inziens niks over het stadium: "goh kindje zou misschien wel leuk zijn" "ja maar dan eerst verhuizen want dat kan hier echt niet, laten we op zoek gaan naar een ander huis" is m.i. ook bewust bezig zijn met het in de toekomst kinderen krijgen.....

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:18

Nouks:
Neem aan dat je huisarts wel 5 andere soorten heeft geprobeerd... en ja dan houdt het op.
Er zijn alternatieven voor de pil, maar dat moet je maar net willen.

Trisca:
Dat is geheel correct. Je (TS) hoeft niet bang te zijn hiermee die man zijn tijd te verdoen. Ten eerste is hij ervoor. Ten tweede is dit, indien je niet zwanger bent, inderdaad iets wat verder onderzocht moet worden. En als je eens wist waar mensen allemaal al voor komen (of zelfs naar de eerste hulp gaan) dan had je geen last van schroom Knipoog

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:33

Nouks schreef:

Ik slik al bijna 8 jaar geen pil meer en omdat we proberen om kinderen te krijgen is bijna een jaar geleden mijn spiraaltje eruit gehaald. Dus dit is zeer geen oorzaak bij mij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:00

en weet je al iets?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:03

IvysToeter schreef:
en weet je al iets?

Nee, werk tot half 5 en dan snel langs de drogist.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:05

Ik heb 3 testen gedaan en ze gaven allemaal aan dat ik niet zwanger was, terwijl ik zelf wel beter wist.Heeft met mijn hormonen te maken , dus een test zegt ook niet alles.