Pijnbestrijding, wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sundancer87

Pijnbestrijding, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:17

Hallo bokkers,

Na meer als 2 jaar met pijn in mijn ( heup ) staartbeen en daar in de buurt, zijn er afgelopen vrijdag weer foto's gemaakt. Nu is gebleken dat er niet veel te zien is op de foto en wil de dokter overgaan op pijnbestrijding aangezien ik zo ontzettend veel last heb van mijn heup. Ik ben dus ontzettend bang voor naalden en persoonlijk wil ik nog meer onderzoeken laten doen want ik vindt mezelf nog te jong voor een pijnbestrijding ( 20 ). Ik ben dus opzoek naar mensen die ook een pijnbestrijding hebben ondergaan of ook nog wachten op een oproep.
Binnenkort komt voor mij de oproep binnen en dan ga ik op gesprek in Stadskanaal.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Groetjes sundancer87

miszlisanne

Re: Pijnbestrijding, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:19

Ik volg dit topic even, aangezien bij mij de pijn ook van onbekende oorzaak is
tenminste na een val van een paard en een gebroken rug wat heel goed geheeld is is de pijn in heup/si/bekken gebleven wat als gevolg heeft fysio/manueel en nu weer houdingtherapie waar ik ni beter van word!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:19

Mag ik vragen bij wat voor artsen en/of andersoortige genezers je bent geweest? Er bestaat namelijk nog een heel circuit van andere artsen/genezers, denk bijvoorbeeld aan een chiropractor of een haptonoom. Daar kun je soms heel goede resultaten mee bereiken, wat je dus in het ziekenhuis niet lukt....ik spreek uit ervaring!

sundancer87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:35

Ik loop dus bij een fysiotherapeut en die heeft er van alles bij aan diploma's. Zo heb ik echt al vanalles gehad. Ook ben ik naar voetzoolreflex geweest en nog meer van dat soort dingen. Ik ben dus nu nog van plan om binnenkort toch een keer naar een andere chiropractor te gaan gewoon om te kijken of dit helpt.

In ieder geval bedankt voor de reactie's!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:35

Hoi,

Ik heb al sinds mijn jeugd rugklachten.. ben bij weet ik veel hoeveel fyshio's geweest.... 2 jaar geleden gesmeekt of ik naar het ziekenhuis mocht omdat het van fyshiotherapie alleen maar erger werd.

Naar ziekenhuis geweest allerlei foto's gemaakt, en zo'n scan dat je radioactieve s.it in je lijf krijgt.
Beknelde spieren en scoliose.... tja zei de chirurg... niks aan te doen leer maar mee leven.. Kreeg diclofenac mee voor de pijn...

Echter na een maand gebruiken kreeg ik maagklachten. Dus ik naar ha.. tja zegt ze komt door de diclofenac.. dat vreet je maag kapot.... dus moest kiezen tussen een kapotte maag of rugklachten(zodannig dat ik niet meer rechtop kon lopen)... lekkere keuze..

Echter kwam een vriendin van mij(hbo-v) en die vertelde mij dat er artotec bestaat. Dat is diclofenac met maagbeschermer..... dus ik weer na ha... och ja zegt ze dat is misschien wel een idee Hamer
na een jaar dit slikken kreeg ik nadat ik lege doosjes had ingeleverd een oproep bij ha langste komen. Ik kreeg geen pijnstilling meer mee tot ik langs was geweest.
Dus ik naar ha toe.... ja zegt ze. dit kan zo niet langer, je moet van die pijnstilling af....voordat je maag helemaal kapot is.... En ze wou mij doorsturen naar revalidatie.
Prima... duurde even tot ik een oproep kreeg... en werd helemaal binnenste buiten gekeerd... en daar kwam uit dat ik vermoedelijk ook reuma in mijn heup heb Nagelbijten / Gniffelen tja, mijn ene heup kraakt... deed ie altijd al... dus word niet verder onderzocht.
Ik moest ook langs de psych voor een gesprek en dan zou hij kijken wat te doen.
Ik gedaan, en het was duidelijk dat het zo niet kon. Ik kan bijna niet meer werken, en het feit dat ik met pijnstiller het toch gedaan heb heeft weinig goed gedaan.
Hij heeft mij op een wachtlijst gezet voor een revalidatie programma, daar zal ik opnieuw leren lopen.....

Daar wacht ik nog steeds op. Maar die l.l van een psych heeft contact gehad met mij ha... over het minderen van pijnstilling... mag nog maar 1 i.p.v 3. En krijg gewoon geen nieuwe mee als ik te vroeg kom.
Gelukkig slikt paps ook diclofenac.. helaas zonder maagbeschermer... maar ja..je moet toch wat.

Ik loop in u.m.c.g. rond.

Misschien kun je eens vragen naar ook zo'n onderzoek met radioactieve s.hit. Dan kunnen ze meer zien dan op een gewone foto. je krijgt wel een prik helaas... maar die doet niet zo zeer!
Ik haat ook naalden.. moest voor het onderzoek bloed afgeven, en daar ben ik heel hard uitgelachen omdat ik zo hysterisch deed terwijl ze allang klaar was... Mijn zus vertelde dat het erg grappig was...
prik die je krijgt voor onderzoek doet niet zo zeer...net als bloed afnemen... Alleen je moet wel 3 uur wachten tot het door je lichaam is!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:30

Mijn eindstation was ook pijnbestrijding vanwege chronische rugklachten.
Toen ik eenmaal bij die anesthesioloog was kreeg ik te horen dat ze daar niet aan wou beginnen bij me omdat ze me te jong vindt voor zulke zware medicatie(ik was toen 21).Ik moest een pijnmanagement cursus gaan volgens om met die pijn te leren omgaan.Heb ik overigens niet gedaan...daar heb ik geen cursus voor nodig.