Hoi,
Ik heb al sinds mijn jeugd rugklachten.. ben bij weet ik veel hoeveel fyshio's geweest.... 2 jaar geleden gesmeekt of ik naar het ziekenhuis mocht omdat het van fyshiotherapie alleen maar erger werd.
Naar ziekenhuis geweest allerlei foto's gemaakt, en zo'n scan dat je radioactieve s.it in je lijf krijgt.
Beknelde spieren en scoliose.... tja zei de chirurg... niks aan te doen leer maar mee leven.. Kreeg diclofenac mee voor de pijn...
Echter na een maand gebruiken kreeg ik maagklachten. Dus ik naar ha.. tja zegt ze komt door de diclofenac.. dat vreet je maag kapot.... dus moest kiezen tussen een kapotte maag of rugklachten(zodannig dat ik niet meer rechtop kon lopen)... lekkere keuze..
Echter kwam een vriendin van mij(hbo-v) en die vertelde mij dat er artotec bestaat. Dat is diclofenac met maagbeschermer..... dus ik weer na ha... och ja zegt ze dat is misschien wel een idee
na een jaar dit slikken kreeg ik nadat ik lege doosjes had ingeleverd een oproep bij ha langste komen. Ik kreeg geen pijnstilling meer mee tot ik langs was geweest.
Dus ik naar ha toe.... ja zegt ze. dit kan zo niet langer, je moet van die pijnstilling af....voordat je maag helemaal kapot is.... En ze wou mij doorsturen naar revalidatie.
Prima... duurde even tot ik een oproep kreeg... en werd helemaal binnenste buiten gekeerd... en daar kwam uit dat ik vermoedelijk ook reuma in mijn heup heb
tja, mijn ene heup kraakt... deed ie altijd al... dus word niet verder onderzocht.
Ik moest ook langs de psych voor een gesprek en dan zou hij kijken wat te doen.
Ik gedaan, en het was duidelijk dat het zo niet kon. Ik kan bijna niet meer werken, en het feit dat ik met pijnstiller het toch gedaan heb heeft weinig goed gedaan.
Hij heeft mij op een wachtlijst gezet voor een revalidatie programma, daar zal ik opnieuw leren lopen.....
Daar wacht ik nog steeds op. Maar die l.l van een psych heeft contact gehad met mij ha... over het minderen van pijnstilling... mag nog maar 1 i.p.v 3. En krijg gewoon geen nieuwe mee als ik te vroeg kom.
Gelukkig slikt paps ook diclofenac.. helaas zonder maagbeschermer... maar ja..je moet toch wat.
Ik loop in u.m.c.g. rond.
Misschien kun je eens vragen naar ook zo'n onderzoek met radioactieve s.hit. Dan kunnen ze meer zien dan op een gewone foto. je krijgt wel een prik helaas... maar die doet niet zo zeer!
Ik haat ook naalden.. moest voor het onderzoek bloed afgeven, en daar ben ik heel hard uitgelachen omdat ik zo hysterisch deed terwijl ze allang klaar was... Mijn zus vertelde dat het erg grappig was...
prik die je krijgt voor onderzoek doet niet zo zeer...net als bloed afnemen... Alleen je moet wel 3 uur wachten tot het door je lichaam is!