M'n lichaam laat me in de steek..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

M'n lichaam laat me in de steek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:20

Ik wil toch maar een topic aanmaken, gewoon omdat ik het kwijt wil.. Het is een erg lang verhaal en weet niet of ik het hier allemaal in 1 keer neer kan zetten..

Het komt er op neer dat ik al jaren lang klachten heb, moeheid, buikpijn, hoofdpijn, zit geestelijk niet lekker in m'n vel en dat uit zich heel erg in lichamelijke dingen.

Nu heeft mijn grote liefde me na ruim 3,5 jaar van de 1 op de andere zomaar aan de kant gezet, ik snap het gewoon niet.. Ben er gewoon kapot van..

Uiteindelijk is het zo erg geworden dat ik begon te hyperventileren en m'n moeder me mee heeft gesleurd naar de huisarts.. Lichamelijk ben ik op dit moment gewoon helemaal op.. Heb al 6 dagen eigenlijk niks gegeten en krijg ook nauwelijks vocht binnen.. Ik slaap niet meer en doe gewoon niks meer.. Beetje jank muziek luisteren en op bokt zitten, verder niks..
Het is dus zo erg geworden dat ik zondag nacht constant aan het overgeven was, terwijl er niks in m'n maag zit.. Het deed dus zoveel pijn en het stopte ook niet meer. We zijn toen naar de dokters post geweest in Groningen. Zei heeft me naast mijn anti depressiva nog wat gegeven om rustig te worden ook heeft ze met zetpillen voor de misselijkheid gegeven..

Ik moest eigenlijk sowieso alweer naar een psychiater, maar omdat het nu zo slecht gaat moet ik vanmiddag heen om 3 uur..

Ben gewoon doodziek en ben al 6 kilo afgevallen..

Ik heb er niks aan als er word gezegd: geen hand vol maar een land vol.. Ik heb gewoon zoveel met die jongen meegemaakt dat ik hem niet kan missen in mijn leven..

Sorry voor het verhaal maar moest het even kwijt..

Dickie8

Re: M'n lichaam laat me in de steek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:22

He bah, wat een narigheid.
Ik herken wel wat in je klachten..
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:24

Kom op meid, grote schoonmaak, in je huis en omgeving. Richt je op nieuwe dingen die je leuk vindt of altijd al hebt willen doen, lekker sporten, gezond eten, weg met vriendinnen (of een lekker avondje zwelgen bij een jankfilm samen). En eens langs de huisarts als je klachten blijven. Maar blijf hier niet in hangen, daar is het leven veel te leuk voor! Ook al zijn er af en toe nare dingen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:55

Hey karin,

Heel veel sterkte ermee meis.
Hopelijk gaat alles snel weer beter met je!

xx

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:02

Ik wil ook wel dingen gaan doen, maar het probleem is gewoon dat m'n lichaam het niet wil..

Zit constant krom van de buikpijn, kan nog geen 5 minuten staan Verdrietig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:03

Dat is liefdesverdriet en dat kan echt slopend zijn Ach gut

Maak je geen zorgen, dat komt echt wel weer goed. Mij heeft het 7kg gekost in 10 dagen, zolang je maar blijft drinken.

Hang in there!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:04

Ik herken dat ook wel heb jaren terug ook zo,n periode door gemaakt.
Werd erg depresief na een langere tijd overspannen zijn geweest, had een punt achter mijn vorige relatie gezet, mijn oudste dochter met een vorm van autisme en adhd, werd meer geleeft dan dat ik zelf wat onderneemde. Na een korte relatie die mislukte en stond toen een tijdje helemaal er alleen voor. Niemand die me dan ook kon helpen, alleen heb ik mezelf uit die diepe put moeten klimmen.
Heb in een snel vaart alles op een rijtje kunnen zetten door allemaal positieve dingen te ondernemen en niemand die me dan ook mij van gedachten kon veranderen het gaat voortaan zoals ik het wilde en dat heeft me geholpen om door die depressie door te komen.
Was ook in die periode 8 kilo afgevallen, maar ik had toen 2 banen aangenomen, had een verzorgpaard die ik 2 a 3 x in de week reed en zelfs nog 1 x in de week rijles had in de manege. Maar heeft me wel allemaal geholpen om alles weer op een rijtje te zetten. Heb zelf ook hyperventilatie maar dat is echt chronisch geworden waardoor je lichaam soms helemaal afgepijgerd aanvoelt. En helemaal als je al wat depri bent word het dus ook alleen maar erger met de hyperventilatie.
Gewoon je hoofd op positieve dingen zetten en vooruit kijken een psych kan je daar wel bij helpen om die gedachten gang op gang te helpen, maar de rest moet je toch zelf doen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:51

Hij was net bij me en heeft gezegd dat ie toch nooit meer bij me komt..

Maar het mooiste is nog dat hij via mij bij de boer aan het werk was, waar mijn pony staat.. En daar gaat ie dus wel lekker mee verder.. Dus zie hem daar ook gewoon nog steeds...

Ik ben alles al kwijt.. m'n beste vriend/ maatje, vrienden die we samen hadden hebben mij de grond in gestamd.. en nu.. wil ie het enigste plekje waar ik afleiding zoek ook nog van me afpakken Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:32

Tjah, ik zou je toch echt aanraden om jezelf even bij elkaar te rapen, en uit huis te gaan!
Ga dingen doen, dan maakt je lijf dat o-zo-nodige stofje endorfine aan Lachen

Als ik dagen thuis blijf zitten voel ik me vanzelf wel een keer depri!

Schop onder die kont van jezelf en gaan met die banaan!

Je zal je echt nog wel een beetje rot voelen, maar langzaam maar zeker zal je je dan echt veeeel beter gaan voelen!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:32

Heb je ook gelijk in, maar tis wel erg moeilijk..

Ben erachter gekomen dat ie nu dus alles eraan wil doen om mij kapot te maken.. Dat ie al maanden contact met een ander had..

Hij blijft werken op de boerderij waar m'n pony staat, terwijl hij daar via mij is gekomen.. De boer kiest zijn kant en het komt erop neer dat ik me niet aan moet stellen.. Naja, daar heb ik al geen zin meer in.. Ga me het niet nog moeilijker maken dan dat ik al heb.. Morgen gaat Boykin dus verhuizen.. Hopelijk heb ik dan meer rust Verdrietig

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:35

als hij er op uit is om jou kapot te maken, is hij jou verdriet niet waard!
probeer zo veel mogelijk met vriendinnen te doen, zo min mogelijk alleen te zijn en
je tranen gewoon in te houden! helpt echt
heb er op dit moment zelf ook last van, soms moet je gewoon echt
even je tranen laten gaan.. maar toch zo vaak mogelijk proberen in te houden, dan word
het huilen vanzelf minder..
zoveel mogelijk afleiding zoeken en gewoon naar buiten gaan..
paardrijden helpt ook als je je niet fijn voelt! gewoon lekker een buitenritje ofzo, helpt bij mij echt..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:37

soms heb je t gevoel alsof je niets meer hebt. ( ik zit ook in zon periode) maar ergens moet je dan die positiviteit weghalen, dat doe je niet voor een ander, maar voor jezelf. Dat je hier sterk uitkomt, daar moet je in geloven... ookal voelt het niet zo, als je voelt dat het goed gaat komen, komt het ook sneller goed. Als je alsmaar denkt hoe slecht je het wel niet hebt, word t erger..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:40

Probeer ook constant afleiding te zoeken, maar juist wanneer ik op bed lig en probeer te slapen, dan ga ik piekeren.. Verdrietig

Hij heeft nog allemaal foto's op zijn computer staan die hij altijd nog een keer op cd zou zetten.. Ben bang dat hij ze gewoon verwijderd heeft.. terwijl ze heel veel voor mij betekenen.. Wil het gewoon terug, maar ben bang dat ik ze nooit weer zie Verdrietig

@ Pinuts: je hebt ook gelijk.. Tis alleen zo verdomde moeilijk.. Wat ik allemaal voor hem en met hem heb gedaan.. Hij is er nu echt op uit om me kapot te maken.. Heb nog steeds niet al m'n spullen terug!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:44

Hoezo is hij er opuit om je kapot te maken?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:45

Hij plaatst nu steeds dingen op internet wat me kwetst en dat weet ie.. hij wil perse bij de boerderij blijven werken, dat betekend dat ik hem dus iedere keer tegen kom, wil het mezelf gewoon niet nog moeilijker maken en ga er dus weg..

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:12

Jemig meis.Ik denk dat het dan wel goed is als je je pony ergens anders zet.dat zie je hem niet.Hopelijk wordt het snel minder je verdriet en geniet je weer van het leven.Want als hij je kapot wil maken,dan is hij je verdriet niet waard.Kom op meid je kunt het.Ga erop uit,doe leuke dingen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:16

sabje1985 schreef:
Jemig meis.Ik denk dat het dan wel goed is als je je pony ergens anders zet.dat zie je hem niet.Hopelijk wordt het snel minder je verdriet en geniet je weer van het leven.Want als hij je kapot wil maken,dan is hij je verdriet niet waard.Kom op meid je kunt het.Ga erop uit,doe leuke dingen.

Bedankt voor je berichtje...

Ik doe zo goed m'n best, maar hij pakt me met alles waar ie me mee pakken kan Huilen

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:18

Dat van die jarenlang vermoeid en klachten en jouw symptonen lijken wat op chronische vermoeidheid, vriendin van me heeft het! zoekt het een keertje op, mss dat je er jezelf in herkent en het een heleboel kan opklaren. En voor die jongen: pijn lijden zal nodig zijn om hem te vergeten, daar is niet rond te komen! Doorbijten en laten zien dat je er een sterker karakter van overhoudt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:25

Tja, een duidelijk geval van Luduvudu Ach gut Slopend, ziekmakend, boosmakend, tranenmakend etc. etc.
Dat het allemaal weer overgaat dat weet je..... maar daar koop je nu niks voor. Gewoon nog 6 1/2 uur doorjanken en dan je eigen bij elkaar rapen.

Sterkte !!!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:30

Kop op meid!
Het klinkt overigens meer alsof jij je lichaam in de steek hebt gelaten! Probeer toch goed voor jezelf te zorgen, is echt belangrijk.
En lekker genieten met je pony, de troost die die jou biedt is het grootst. Wel balen dat hij net bij de stal werkt. Veel sterkte! Ach gut

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:34

Die opmerking van "Geen hand vol maar een land vol" Komt mij ook de strot uit. Het is gewoon DIE jongen die je wil, en geen andere, zo simpel is het gewoon toch.
Het enige wat ik je kan zeggen is, veel er over praten.. Ik weet dat dat niet leuk is, ik weet hoe je je voelt.
Totaal geen levenslust meer.. Maar je MOET er doorheen. En dat is erg, maar het MOET.
Heel erg veel sterkte ermee Ach gut

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:42

hoe herkenbaar!
Een zelfde periode heb ik ook gehad, was toen zwanger en kwam uiteindelijk in het ziekenhuis terecht (10kilo in de laatste maand afvallen schijnt niet gezond te zijn zeggen ze)
Ik kan je maar 1 advies geven; zoek de dingen op die je WEL leuk vind om nog te doen, laat voor de rest even alles wat je niet leuk vind liggen. Maar vooral zoek iemand aan wie je je ei goed kwijt kunt, een luisterend oor, iemand die je begrijpt. Zelf heb ik veel gehad aan 1 vriendin, zij heeft me in die tijd overal mee naar toe gesleept, of ik nu zin had of niet ik MOEST mee van haar, shoppen, voorlezen op concours, buitenrit op een of ander leuk dier dat soort dingen. Nu besef ik dat ze me daarmee ontzettend heeft geholpen om uit de down stemming te komen.

En als je 'praten' wilt; pb box staat open hoor!

Sterkte en bedenk: het is nog nooit zo donker geweest of het wordt wel weer licht!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:42

Karin, meid toch Ach gut Het breekt je echt op!
En wat een eikel is hij dat hij gewoon je plekje afpakt bij Boykin.
Ik snap niet hoe hij dit kan doen!

Als ik weer thuis ben kom een dagje langs om je op te vrolijken!!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:41

Nog bedankt voor al jullie berichtjes..

M'n pony is gisterochtend verhuisd en staat nu op de manege waar ik jarenlang al had gereden. Hij is al behoorlijk goed gewend en heb er zelfs al weer even op gereden na het longeren.. Even gestapt en een rondje gedraafd.. Hij was superbraaf en niks aan de hand.

Ik ga morgen ook op de manege helpen en vanavond ga ik naar een vriend van me toe.. Die hoorde het en was er ook erg van geschrokken.. Gaan waarschijnlijk dvd kijken Lachen Lekker veel afleiding Lachen

Het gaat lichamelijk nu ook al weer een stukje beter.. Doe het voor m'n pony, en merk op dit moment echt dat ie gek op me is Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:13

Heerlijk als je je lekker in je paard kan verdiepen toch Haha! Ze merken al gauw dat er iets mis is. Mij pony merkte het gelijk, en legde zijn neus op mijn schouder, en bleef zo heerlijk liggen, haha. Heerlijk zon knuffel beest als je verdriet hebt.
Maar wel super dat het lichamelijk beter gaat! Afleiding doet wonderen