Permanente haarverf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Permanente haarverf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 23:44

Hoi

Ik heb een week geleden mijn haar geverfd, nu blijkt de kleur toch wel wat te donker zijn uitgevallen. Ook vertelde de verkoopster mij dat ik semi-permanente haarverf had gekocht, maar nu begin ik echter wel te twijfelen. De kleur blijft na een 12-tal wasbeurten intact en ik heb het doosje er nog een bijgenomen en hier staat echter ook nergens bij dat ik een semi-permanente kleuring heb gebruikt. Op internet vind ik nauwelijks iets over dit merk (Bio reale plus) en op het doosje zelf nog minder. Nu was mijn vraag, aan wat zou ik nog kunnen zien of ik nu een semi of permanente haarkleuring heb? En heeft iemand wat tips om mijn haar terug lichter te krijgen?

Urbanus

Re: Permanente haarverf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:46

paar keer wassen met head & shoulders

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:05

Inderdaad met head&shoulders of een andere (agressieve) anti-roosshampoo! En dan ook een minuut of 5 laten inwerken Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:10

LZP -> MW

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:18

veel conditioner gebruiken (anti klit).
is slecht voor het behoud van de kleur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:19

Wij hebben altijd een kapsalon gehad en ik ben ook altijd verbaasd geweest over de spoelingen of andere kleuringen van de drogist. We kregen namelijk vaak de foutjes binnen als het thuis niet goed is gegaan en dan heb je een probleem. Je kan namelijk niet alles oneindig doen zonder je haar te verpesten ook al behandel je het nog zo goed daarna.
Is je haar kort, zou ik iets heftiger durven te zijn, dan in lang haar dat lang moet blijven.
Head en Shoulders of andere anti roos wil vaak al goed werken om het ergste van de eerste verse kleur eruit te trekken zonder het te erg te beschadigen.
Ik kan je haar dus niet beoordelen. Is het droog, of gezond en is het lang of kort etc etc........Maar anders heb ik weleens met blondeer door het haar gekamt en het iets lichter laten optrekken. Als je het kamt, is het verdeeld en licht je het overal geleidelijk op. Je moet het dan echt de hele tijd in de gaten houden hoeveel lichter je het wil laten optrekken en dan uitspoelen. Voor de spiegel blijven staan dus bij de wasbak ofzo!! Het wordt dan dus niet blond, maar 1, 2 of 3 tinten lichter. Je moet wel snel!!!kammen, want het werkt direct. Het groeit dan ook mooi uit zonder een erge uitgroei. Tenzij je echt van heel blond naar donkerbruin bent gegaan, dan zie je het altijd wel. Maar goed, ik kan zo niet alles zien..........
Ik zou me verder niet laten verleiden tot geheel ontkleuren en nieuwe kleur erop, want het is behandeling na behandeling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:23

Marigold, leg eens uit waarom dat zo zou zijn? Iets wat het haar sluit, wat een verzorging doet, zou het juist langer moeten laten behouden.
Mensen zoals wij die veel in de paarden zitten en veel wassen en cremespoeling ed gebruiken verliezen vaak het mooie van een verfkleur, omdat we te vaak wassen. Dara doe je heel weinig tegen. Maar is ook kleur afhankelijk soms. Ik zelf doe voor ik naar stal ga bijv een creme of een serum erin wat kan blijven zitten. Beschermt tegen zon, wind, zand ed.....

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:59

superpony schreef:
Wij hebben altijd een kapsalon gehad en ik ben ook altijd verbaasd geweest over de spoelingen of andere kleuringen van de drogist. We kregen namelijk vaak de foutjes binnen als het thuis niet goed is gegaan en dan heb je een probleem. Je kan namelijk niet alles oneindig doen zonder je haar te verpesten ook al behandel je het nog zo goed daarna.
Is je haar kort, zou ik iets heftiger durven te zijn, dan in lang haar dat lang moet blijven.
Head en Shoulders of andere anti roos wil vaak al goed werken om het ergste van de eerste verse kleur eruit te trekken zonder het te erg te beschadigen.
Ik kan je haar dus niet beoordelen. Is het droog, of gezond en is het lang of kort etc etc........Maar anders heb ik weleens met blondeer door het haar gekamt en het iets lichter laten optrekken. Als je het kamt, is het verdeeld en licht je het overal geleidelijk op. Je moet het dan echt de hele tijd in de gaten houden hoeveel lichter je het wil laten optrekken en dan uitspoelen. Voor de spiegel blijven staan dus bij de wasbak ofzo!! Het wordt dan dus niet blond, maar 1, 2 of 3 tinten lichter. Je moet wel snel!!!kammen, want het werkt direct. Het groeit dan ook mooi uit zonder een erge uitgroei. Tenzij je echt van heel blond naar donkerbruin bent gegaan, dan zie je het altijd wel. Maar goed, ik kan zo niet alles zien..........
Ik zou me verder niet laten verleiden tot geheel ontkleuren en nieuwe kleur erop, want het is behandeling na behandeling.

Mijn haar is gezond en lang, ben van middenbruin naar donkerbruin gegaan en het is zwart geworden.
Heb het met H&S gewassen, halfuur laten intrekken en heb niet het gevoel dat er enige verandering inzit. (ookal zag het water dat van mijn haar afkwam er wel wat gekleurd uit.) Met blondeer door men haar kammen, zou ik pas als allerlaatste optie willen (vermits ik niet zo handig in dat soort praktijken ben Bloos ) Verder had ik gehoord van citroensap te gebruiken, is dit niet schadelijk voor je haar?