Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imago01 schreef:Ik weet wel dat het nu wel de periode van de rui is op het moment dus kan wel kloppen dat je momenteel wat meer haar dan anders verliest.
Citaat:De haargroeicyclus
De haargroei is een ritmisch proces en loopt verschillende stadia door:
Groeifase (anagene fase)
Overgangsfase (katagene fase)
Rustfase (telogene fase)
Bij de meeste zoogdieren verlopen deze fasen synchroon met elkaar: wanneer de haren uitvallen in de telogene fase gebeurt dit ineens en dat staat bekend als ‘de rui’ of ‘verharen’. Bij de mens lopen deze fasen door elkaar: er is een evenwicht tussen het aantal haren dat in de groeifase is en dat in de rustfase terecht komt. De haardichtheid blijft bij de mens dus (vrijwel) constant.
Imago01 schreef:http://www.huidinfo.nl/haaruitval.html
Hier staan tips en oorzaken omschreven.
NB.: rui bij mensen komt wel degelijk voor. Het is alleen per persoon verschillend en kan zelfs seizoengebonden zijn. Na een periode van warmte is het nu weer wat koeler (paardenstaart dragen/haar los dragen etc.) dus een 'rui' kan wel degelijk voorkomen bij mensen.
Dus lach maar lekker hard door hahahaha!
luxx schreef:Bij de meeste zoogdieren verlopen deze fasen synchroon met elkaar: wanneer de haren uitvallen in de telogene fase gebeurt dit ineens en dat staat bekend als ‘de rui’ of ‘verharen’. Bij de mens lopen deze fasen door elkaar: er is een evenwicht tussen het aantal haren dat in de groeifase is en dat in de rustfase terecht komt. De haardichtheid blijft bij de mens dus (vrijwel) constant.
Imago01 schreef:maar goed, als voor jou een quote vanaf het internet meer betekenis heeft, zou ik zo zeggen: google eens...![]()
luxx schreef:Imago01 schreef:maar goed, als voor jou een quote vanaf het internet meer betekenis heeft, zou ik zo zeggen: google eens...![]()
omdat ik jou niet op je mooie blauwe ogen geloof heb ik dat al gedaan en vond alleen het tegendeel.
Imago01 schreef:Maar goed joh, mij boeit het eigenlijk niet of je me nou wel of niet gelooft,
Shyla25 schreef:Is het echt haaruitval of haarbreuk?
Bij haaruitval komt dus de wortel mee.
Kijk hier eens naar want haarbreuk komt door beschadiging (bv stijltang) en haaruitval kan een medische rede hebben
marleen_usar schreef:Vitamine b complex kan goed helpen.