Wie nog meer lever ontsteking en waar kwam het door?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Wie nog meer lever ontsteking en waar kwam het door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:51

Hallo

Ik heb eigenlijk een vraag en meer ook zodat ik zelf kan nagaan of onze vermoedens kloppen wat betreft mijn lever ontsteking.Let op het gaat bij mij niet om alcohol of drugs

Ik zou even voor de duidelijkheid mijn verhaal vertellen.

Tijdens mijn vakantie kreeg ik hele erge pijn in mijn lever. Mijn vader had al een vermoeden dat het galstenen waren dit is later ook bevestigd. Maar sinds die aanval kreeg ik ontzettend veel last van jeuk over me hele lichaam, dit was voor mijn ouders een reden om me naar mijn eigen HA te sturen en ik moest bloed laten prikken en het was idd me lever. Toen hebben ze een echo laten maken waaruit blijkt dat ik de eerder genoemde galstenen had die zijn zo klein dat ze eigenlijk geen kwaad zouden kunnen. De dag erna is er weer bloed geprikt om te kijken of er niet meer aan de hand was en het bleek dat de waarde van mijn lever wel daalde alleen nog steeds te hoog was waardoor de dokter in het ziekenhuis dacht aan een ontsteking of een virus. Maar omdat mijn leverwaardes iets te hoog blijven denkt ze nu toch aan een virus maar ik zou echt niet weten waardoor dat zou moeten komen. 1 Het zou door medicijn gebruik kunnen komen die ik liever niet gebruik alleen als het echt te erg wordt, 2 Het kan door alcohol komen nou zoveel drink ik niet max 1 glas wijn. of 3 door drugs en dat gebruik ik al helemaal niet.

Nou is mijn vraag aan jullie van of je zelf wel is een lever ontsteking hebt gehad en waardoor dat dan kwam of dat je iemand kent die een ontsteking heeft gehad wat door iets kwam wat niet met alcohol drugs of medicijnen te maken had.

Lien2

Re: Wie nog meer lever ontsteking en waar kwam het door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:25

Hebben ze je ook getest op de ziekte van Pfeiffer? Daardoor krijg je ook verhoogde leverwaardes.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:29

hey noor

raar maar waar ik heb ook al tijden een lever ontsteking ook ik gebruik geen drugs af alcohol
zie gaan mij nou testen op de ziekte van lym

groetjes ilse

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:35

Lien2 schreef:
Hebben ze je ook getest op de ziekte van Pfeiffer? Daardoor krijg je ook verhoogde leverwaardes.

Ik kan het natuurlijk even navragen maar volgens mij wel want 2 weken geleden heb ik 10 buisjes bloed af moeten laten tappen in het ziekenhuis en de dokter had me ook verteld dat ze zoveel mogelijk dingen heeft willen uit sluiten. Moet nu om de 2 dagen eigenlijk bloed laten prikken. Ze had ook liever niet gezien dat ik deze week op kamp ging maarja daar moet ze maar vrede mee hebben.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:41

Ik heb een aantal jaren geleden een leverontsteking gehad na een tekenbeet: Ziekte van Lyme. Ik ben ervoor behandeld met medicijnen (naam weet ik niet meer) en was er met een paar weken vanaf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:49

Heb dit ook gehad zonder aanwijsbare oorzaak, arts vroeg of ik in buitenland op vakantie was geweest, nee dus. Ook geen overmatig drank of drugsgebruik. Had alleen vage klachten, zoals vermoeidheid maar geen pijn, koorts oid.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:30

Leverontsteking kan je inderdaad krijgen van bepaalde medicijnen en ik lees dat jij medicijnen neemt. Misschien moeten ze dat ook eens bekijken en andere medicijnen geven. Het kan zijn dat het dan al een stuk beter gaat.

Je kan ook altijd mariadistel nemen (wel even aan je dokter vragen) dit is heel goed voor de lever.
Google maar eens op mariadistel.

Veel sterkte en hopelijk snel beterschap!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:52

Welke type heb je?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:23

chivance, Ik neem heel weinig medicijnen en liever niet staat er ook in.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:59

ukje schreef:

Mariadistel is geen medicijn, maar een gewoon kruid! Je vraagt hier info, er wordt je raad gegeven en je doet niet eens de moeite om erop te googlen, anders had je geweten dat het een kruid is!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:28

Chivance schreef:
ukje schreef:

Mariadistel is geen medicijn, maar een gewoon kruid! Je vraagt hier info, er wordt je raad gegeven en je doet niet eens de moeite om erop te googlen, anders had je geweten dat het een kruid is!

sorry je hoeft niet zo te reageren op het feit dat ik niet heb gegoogled wat het is. Mijn vader is arts dus die alternatieve dingen komen hier zoiezo niet het huis in. en ten tweede om terug te komen op waarom ik het niet gegoogled heb is omdat ik gewoon antwoordt gaf.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:16

Mariadistel is ook erkend in de reguliere geneeskunde. Verwonderd me dat je vader, als arts, dat niet kent Pling .
Vind het ook vreemd dat je dan nog een HA hebt en je vader je verdere vragen over leverontsteking niet beantwoord en je als doktersdochter hier op bokt info komt vragen.
Raar, zeer raar!!!!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:58

Chivance schreef:
Mariadistel is ook erkend in de reguliere geneeskunde. Verwonderd me dat je vader, als arts, dat niet kent Pling .
Vind het ook vreemd dat je dan nog een HA hebt en je vader je verdere vragen over leverontsteking niet beantwoord en je als doktersdochter hier op bokt info komt vragen.
Raar, zeer raar!!!!

Dat heeft een reden en ben ook zeer blij dat mijn ouders dit zo regelen natuurlijk kan ik met mijn vragen bij me vader terecht. Maar mijn ouders willen mij en mijn broer gewoon niet behandelen.
En waarom ik het hier op bokt zette is omdat ik wou weten of er meer mensen waren die om een andere reden dan drugs/alcohol of teveel medicijn gebruik een leverontsteking hebben gekregen.

vindt het een beetje vreemd dat je het laatste zinnetje erbij hebt gezet als mijn vader geen goede HA zou zijn geweest dan was die dat allang niet meer en was hij zeker niet al voor de 3de keer geacrediteerd.