2 weken terug heb ik 's nachts een ongeluk gehad. Een dronken scooter bestuurder verloor de controle over het stuur en schampte mij, waardoor ik dus onder meer een gekneusde hand heb opgelopen. Omdat we eerst dachten dat het gebroken was (kon mijn vingers niet meer bewegen, ze bleven staan in een soort klauwhandje, zo'n pijn deed het als ik ze probeerde te bewegen), zijn we foto's gaan maken bij de eerste hulp, maar daar zagen ze niks op en concludeerden ze dat het gekneusd moest zijn. Nou goed, advies meegekregen dat ik er gewoon mee rustig aan moest doen en het zoveel mogelijk moest bewegen (dus dat het geen zeer deed) om stijf worden te voorkomen.
Alleen het is nu dus 2 weken verder, de zwelling is afgenomen, maar het doet nog steeds zeer om een vuist te maken. Dingen vastpakken met die hand is ook nog steeds pijnlijk. Het is wel iets minder dan dat het was, maar ik vind het erg weinig verbetering. Nou heb ik dus helemaal geen ervaring met kneuzingen, dus ik vroeg me af of dit normaal was? En op hoe lang moet ik ongeveer rekenen tot het helemaal genezen is? Hebben jullie verder nog tips over wat ik wel of juist niet moet doen?