Gekneusde hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Gekneusde hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:27

2 weken terug heb ik 's nachts een ongeluk gehad. Een dronken scooter bestuurder verloor de controle over het stuur en schampte mij, waardoor ik dus onder meer een gekneusde hand heb opgelopen. Omdat we eerst dachten dat het gebroken was (kon mijn vingers niet meer bewegen, ze bleven staan in een soort klauwhandje, zo'n pijn deed het als ik ze probeerde te bewegen), zijn we foto's gaan maken bij de eerste hulp, maar daar zagen ze niks op en concludeerden ze dat het gekneusd moest zijn. Nou goed, advies meegekregen dat ik er gewoon mee rustig aan moest doen en het zoveel mogelijk moest bewegen (dus dat het geen zeer deed) om stijf worden te voorkomen.

Alleen het is nu dus 2 weken verder, de zwelling is afgenomen, maar het doet nog steeds zeer om een vuist te maken. Dingen vastpakken met die hand is ook nog steeds pijnlijk. Het is wel iets minder dan dat het was, maar ik vind het erg weinig verbetering. Nou heb ik dus helemaal geen ervaring met kneuzingen, dus ik vroeg me af of dit normaal was? En op hoe lang moet ik ongeveer rekenen tot het helemaal genezen is? Hebben jullie verder nog tips over wat ik wel of juist niet moet doen?

marlies85

Re: Gekneusde hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:32

Kneuzingen kunnen erg pijnlijk zijn en hebben ook tijd nosig om te genezen.Soms merk na 6 weken nog steeds ongemak ervan.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:45

ik heb voor me vakantie das nu inmiddels 5 weken geleden mijn hand gekneusd. Duurde bij mij erg lang voor ik echt pijnvrij was.
nu als ik iets zwaars moet vasthouden doet me hand ook nog pijn.
Het zal dus ff tijd nodig hebben voor de pijn weg is

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:24

Ik heb in april mijn hand flink gekneusd gehad.
De eerste 2 weken heb ik er niks mee kunnen doen. Als ik mijn vingers maar probeerde de buigen rolden de tranen over mijn wangen en ging ik zowat tegen het plafond van de pijn. Na 2 weken was de zwelling eindelijk weg en waren ze ook niet meer zo blauw. Toen kon ik ze langzaam maar zeker weer een beetje bewegen en dat ging steeds beter. Nu is het dus 4,5 maand geleden maar nog steeds als ik een beetje een rare beweging met die hand maak of iets zwaars (bv een zak brokken) vastpak voel ik soms nog een steek door mijn vingers heengaan.

Het duurt dus echt heel erg lang voordat het helemaal over is.
Beterschap want het is erg vervelend Ach gut

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 00:45

Dank jullie. Dan zal ik het maar gewoon moeten uitzitten ben ik bang... *zucht. Ik heb er zo'n hekel aan dat ik niet gewoon alles kan doen!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 01:01

Lijkt me erg vervelend, maar beter tips dan rustig aandoen kan ik je ook niet geven. Ze zeggen wel eens dat je beter iets kunt breken dan kneuzen, omdat kneuzingen veel langzamer genezen en je er nog lang last van kan hebben.
Ik heb ooit een paar ribben gekneusd dankzij een paard, en daar heb ik echt nog maanden last van gehad Scheve mond

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:23

goede kneuzing duurt idd minimaal 6 weken, en verder kan je weinig doen behalve rust geven. Wat bij mij wel wil helpen is in een bak warm water en dan een klein beetje bewegen, zodat het niet al te stijf word.