Erg vaak zenuwachtig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Erg vaak zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:37

Ik weet niet wat het is, maar ik ben de laatste tijd erg zenuwachtig en ook nergens voor. Vooral op school en als ik weer moet paardrijden. Achter de computer heb ik er heel soms ook last van. Dan begin is ook vaak helemaal te trillen en heel soms kan ik bijna niet eens meer gewoon praten. Zijn er meer mensen hier die dit ook hebben of hebben gehad?
Wat kun je er tegen doen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik dacht dat het wel minder zou worden, maar het wordt de laatste tijd alleen maar erger. Nu heb ik er geen last van, als ik moe ben of druk ben/in beweging ben ook niet.

marlies85

Re: Erg vaak zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:42

Heb je toevallig een stressvolle periode achter de rug?Dat zou eventueel hierin mee kunnen spelen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:43

Let eens goed op je ademhaling als je zenuwachtig word. Door geconcentreerd rusig te ademen word je vaak al wat rustiger.

Heb je de laatste tijd stress gehad? Nieuwe school of werk?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:49

Voel je je dan geestelijk ook zenuwachtig? Dus dat je ook denkt van; 'Ohnee zometeen gebeurd er dit/dat?'.
Want ik vertoon lichamelijk ook vaak zenuwachtigheid; inderdaad trillen, haperend praten en zweten. Maar dan ben ik juist hartstikke rustig. Zou niet weten waarvoor ik zenuwachtig zou moeten zijn. Clown Ademhaling is dan ook helemaal normaal.
Ben je er bang voor om het te krijgen? Misschien dat het daarom steeds vaker gebeurd?

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:50

Ik heb er ook last van. Maar zou niet weten wat ik er tegen kan doen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:56

Nee, ik heb helemaal geen stressvolle periode gehad (vakantie). Ook geen nieuwe school.

Paula schreef:
Voel je je dan geestelijk ook zenuwachtig? Dus dat je ook denkt van; 'Ohnee zometeen gebeurd er dit/dat?'.
Want ik vertoon lichamelijk ook vaak zenuwachtigheid; inderdaad trillen, haperend praten en zweten. Maar dan ben ik juist hartstikke rustig. Zou niet weten waarvoor ik zenuwachtig zou moeten zijn. Clown Ademhaling is dan ook helemaal normaal.
Ben je er bang voor om het te krijgen? Misschien dat het daarom steeds vaker gebeurd?

Dat herken ik heel erg Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:18

Wat idd Paula zegt herken ik ook.
Gewoon eigenlijk uit het niets en voor niets zenuwachtig zijn.
Maar ik ga dan heel diep bij mezelf graven net zolang tot ik weet waarom ik zenuwachtig ben Lachen

vaak heeft het bij mij ook wel iets te maken met als ik net een stressvolle periode achter de rug heb.

Ik heb altijd wel Rescue druppels van Bach bij me,
en die helpen me vaak wel van het zenuwachtige gevoel af (of dat gevoel nu er is met rede of niet Knipoog )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:22

Ik ben blij eindelijk een soortgenoot te hebben gevonden Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben ook erg vaak zenuwachtig, en waarvoor precies? Geen idee! Ik weet alleen wel dat het over is als ik bij vrienden in Zuid-HOlland ben ( woon zelf in Noord-Holland). Hoe dat kan weet ik ook niet haha Tong uitsteken