[MW] Kalkvorming, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

[MW] Kalkvorming, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 11:55

Omdat ik dit zelf namelijk niet veel hoor en me de laatste tijd vaak afvraag hoe anderen hiermee omgaan, ben ik vooral opzoek naar mensen die ook last hebben van kalkvorming.

Hier eerst mijn verhaal:

Een jaar of 4 terug heb ik in het najaar stage gelopen op een springstal. Na een maandje of 2 begon ik wat last te krijgen van mijn pols. Polsband om, paracetamol, doorwerken en niet mauwen... dat was vooral mijn motto!
Ik bleef echter last houden en na een tijd zat ik bij de huisarts. Deze vertelde me dat ik moest rusten en gelukkig was de stage min of meer voorbij. ( dit alles is waarschijnlijk te wijten geweest aan een te zware zweep tijdens het longeren No Cheer ) Ik kreeg Diclofenac maar vond dat weinig helpen.
Ik kreeg een verwijzing naar een neuroloog omdat men dacht dat het misschien wel een Carpaal Tunnel Syndroom kon zijn.

Na een tijd kreeg ik dus een EMG... erg prettig die stroomschokken door je arm en vingers Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig kwamen de naalden voor in je spieren er niet aan te pas! Tong uitsteken
Ik dacht... oh dan zal het wel duidelijk CTS zijn aangezien ik vaak krampeerde van de pijn.
Na een tijd kreeg ik de uitslag en dit was het dus niet No Cheer
De klachten waren er nog steeds niet minder om... mijn huisarts vertelde me echter dat hij niks meer voor me kon doen. Hij wist niet wat het dan wel moest zijn...

WAT? Gestoord

Je maakt me niet wijs dat er maar 1 ding is in je pols wat je kunt hebben en dat er verder niks anders mis kan zijn...
Met veel pijn en moeite stuurde hij me door naar een vaatchirurg en ook deze kon uiteraard niks vinden. Ze hebben met zijn 2'en op mijn aderen staan slaan op de hoop wat te vinden. Maar ze konden mijn klachten ed niet thuisbrengen...

Ik werd er hopeloos van! Inmiddels kreeg ik het gevoel dat het langzaam doortrok naar de rest van mijn arm... scherpe pijnen ook in het midden van mijn arm en zo nu en dan in mijn schoudergewricht.
Inmiddels ging ik naar een andere huisarts omdat ik het bij die andere helemaal gehad had!
Deze verwees mij door naar een reumatoloog, waarbij ik diverse scans, röntgens, bloedonderzoeken etc etc heb gehad.
Uiteindelijk bleek men bij een echo, kalkvorming te kunnen zien in mijn schoudergewricht. En deze zou de pijn en klachten veroorzaken....
Kreeg gelijk een beeld voor ogen: Wat als mijn arm dadelijk helemaal dicht groeit met kalk Blond

Vervolgens is dit al een hele tijd geleden...
Inmiddels heb ik nog zelden last van mijn pols maar des te meer pijn in mijn schoudergewricht.
Heb het min of meer eindelijk geaccepteerd maar moeilijk blijft het wel. Ik heb het namelijk links en ik ben ook links.
Kan moeilijk schrijven en activteiten als bowlen, badminton en midgetgolf zijn voor mij maar heel zelden uit te voeren mits ik daarna de consequenties daarvan wil dragen en dan zit met een pijn die nog vele malen erger is!
Het ergste vind ik nog dat ik niet kan strijken en de was niet kan ophangen. Na 1 truitje is het net of ik al urenlang het plafond heb lopen schilderen, zo'n zeer heb ik dan!!! Voel me dan gewoon een huisvrouw die haar taken niet 100% kan uitvoeren en heb vaak zat op zolder driftig zitten janken omdat ik het niet voor elkaar kreeg Verdrietig
Gelukkig heeft mijn partner dit overgenomen en hebben we ieder onze eigen klusjes die we goed uit kunnen voeren.

Nou heb ik gister eindelijk na al die tijd Naproxen op recept gekregen en mag ik deze dus gebruiken als pijnstiller. Middeltjes als paracetamol e.d hielpen namelijk ook niet echt Nagelbijten / Gniffelen Hopelijk kan ik dan misschien meer doen,...
Diverse fysiobehandelingen hebbben helaas ook geen effect gehad.

Maar wie heeft dit dus ook? Hoe ga jij er mee om? En bij welke gewrichten heb jij er last van?
Wat kan je wel/niet en hoe los je dit creatief op?

( beetje lang verhaal Nagelbijten / Gniffelen )