BH maat veranderd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

BH maat veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:35

Hoi,

t Gaat natuurlijk nergens over... Maar nu heb ik de afgelopen tijd 2 BH's aangeschaft.
Ik was altijd gezegend met een A cupje. Bloos
Nu pas ik regelmatig in een B cup.... Zeker de wat goedkopere winkels als de Action en de Wibra ( 1e winkel heeft wel fijne BH's die goed blijven, maar bij de Wibra koop ik ze niet meer, die verwassen helemaal). En nu heb ik laatst een sportBH gekocht, eigenlijk is die me gewoon te klein Bloos Een B, en dan is ie te klein. Bloos Haha!
Ik ben niet veranderd van lijf, niet zwanger Haha!

Zijn de cupmaten nu gewoon veranderd?
Hebben meer mensen hier last van? Nu grijp ik eerder een B dan een A uit het rek....

Cassidy

Re: BH maat veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:37

Hoe oud ben je? Je cupmaat kan veranderen naar mate je ouder wordt. Pilgebruik en ook gewichtstoenames kunnen daar ook een handje bij helpen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:38

Ja, hoor. Ja Heb jarenlang een 75B gepakt en gedragen. Lachen Totdat ik laatst bij een luxe winkeltje bh's ging passen en te horen kreeg dat ik 70B heb. Clown Nou schommelt mijn gewicht ook wat, dus het wilt niet alles zeggen, maar wel iets. Lachen
Is jouw gewicht veranderd dan? En hoe oud ben je? Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:12

De afmetingen kunnen ook erg per merk/ model verschillen. Zoals niet alle maten van bv. spijkerbroeken altidj hetzelfde vallen, zo verschilt het bij BH´s ook Knipoog

Altijd even passen dus. Maat is slechts ter indicatie, maar uiteindelijk moet je toch degene die het beste zit meenemen Lachen

Overigens is het voor mij niet meer bij de goedkopere winkels winkels BH´s kopen. Ik heb één merk dat erg goed bevalt, BH´s zijn dan wat duurder dan een paar euro maar gaan bij mij ook echt veel langer mee en zit beter Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:21

Grappig, ik zat hier laatst ook over na te denken of dat kon.
Ik ben zelf nog jong, maar ik heb eigenlijk de afgelopen jaren 70B gehad, dat werd langzaamaan een 80B en 85B. Ik dacht dat dat aan de merken zou liggen. En nu koop ik alleen maar C'tjes.
Ik ben niet aangekomen en niet aan de pil, dus geen idee waarom ze nu ineens weer beginnen met groeien Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:22

het kan per winkel/merk verschillen, maar anders moet je t eens op (laten) meten?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:23

Cassidy schreef:
Hoe oud ben je? Je cupmaat kan veranderen naar mate je ouder wordt. Pilgebruik en ook gewichtstoenames kunnen daar ook een handje bij helpen.

Ik ben 36 jaar Knipoog
Stabiel qua gewicht.

Zo'n 10 jaar terug droeg ik altijd omvang maat 80. Toen heb ik idd in de duurdere winkel gehoord dat ik 75 heb. Prima. Dus vanaf toen werd t maat 75.

Maar nu dus cup B ipv A. En ik heb toch echt niet de indruk dat het aan mijn boobs ligt hoor Knipoog Volgens mij is de maatvoering gewoon anders.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:10

80 A is qua cup hetzelfde als 75B. Dus dan zou het een kwestie zijn geweest van de verkeerde maat dragen.
Het is wel zo dat naarmate je ouder wordt ze meestal helaas groter worden.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:00

Ik heb dat ook wel. Ik heb meestal een gewone 75 B... Maar ik heb ook een BH van 80 D XD Volgens mij verschillen die maten heel erg per winkel. Vooral de maten in goedkopen winkels kloppen voor geen meter,,,

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:20

Bij mij is het soms ook anders, misschien komen de maten niet helemaal overeen.
Net zoals je weleens met broeken hebt bijvoorbeeld.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:22

Verschilt bij mij ook per merk, normaal heb ik een C, af en toe B, ook heb ik bij 1 BH een D Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:09

Ik ben ook aan het groeien. Ik heb 75B, maar mijn linkerborst irriteert momenteel bij alle BH's die ik aan heb, zelfs mn sportbeha. de rechterborst zit nog prima. Ook kriebelt mn linkerborst een beetje en ik heb gehoord dat ze groeien als ze jeuken Clown

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:20

Het kan per merk verschillen, en je borsten kunnen ook wel eens wat groeien.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:11

Het kan inderdaad verschillen van merk lijkt me, maar net als je voeten ook groeien groeien je borsten ook gewoon Lachen Niks om je zorgen over te maken lijkt me Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:20

Aline_17 schreef:
Het kan inderdaad verschillen van merk lijkt me, maar net als je voeten ook groeien groeien je borsten ook gewoon Lachen Niks om je zorgen over te maken lijkt me Lachen

Ik hoop toch niet dat mijn voeten inene gaan groeien Nagelbijten / Gniffelen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:22

ik heb deze probelem niet wel dat ze heel snel groeien heb nu 75 e maar word alweer te klein en vind het best lastig leuke bh`s heb je niet in grote maten helaas

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:23

Ik merk wel dat het bij mij per merk echt verschilt, het meeste haal ik gewoon bij de Hunkemöller. Lachen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:25

Heb het ook gehad hoor, ik had altijd 80B. Toen werd ik opgemeten voor de sportbh en toen had ik ineens 80C Verward En ben echt niet zwaarder geworden ofzo...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:22

Ben je toevallig van pil gewisseld? Ander merk?

En het ligt vaak ook wel aan waar je de bh's koopt hoor!
De 75C van de H&M is echt te klein, terwijl de 75C van de hunkemoller juist super goed zit bij mij.
Ligt dus ook heel erg aan het merk ed.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:29

Ik heb het zelf ook voor soms.
Bij ons in de winkel waar ik werk verschillen de maten van de BH's enorm!
Ik heb normaal 80B, tegenwoordig pas ik vaak in een 75C. Haha! En neen nix gegroeid of bijgekomen dat ik weet Tong uitsteken
Het is wel zo dat ik me aak rot schrik als ik sommige BH maten vergelijk!Tijdens het uitpakken van de nieuwe BH collectie was er een 70D dus vrijwel evengroot was van cupmaat als een 90B Clown
Ik pas sowiso altijd een BH!Ze moeten perfect zitten voor mij anders gaat het kriebelen Tong uitsteken

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:36

Nymphadora schreef:
Ben je toevallig van pil gewisseld? Ander merk?

En het ligt vaak ook wel aan waar je de bh's koopt hoor!
De 75C van de H&M is echt te klein, terwijl de 75C van de hunkemoller juist super goed zit bij mij.
Ligt dus ook heel erg aan het merk ed.

Ja het ligt er wel aan waar je ze koopt. H&M valt inderdaad heel klein uit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:46

_Moonwalker_ schreef:
Ik heb het zelf ook voor soms.
Bij ons in de winkel waar ik werk verschillen de maten van de BH's enorm!
Ik heb normaal 80B, tegenwoordig pas ik vaak in een 75C. Haha! En neen nix gegroeid of bijgekomen dat ik weet Tong uitsteken
Het is wel zo dat ik me aak rot schrik als ik sommige BH maten vergelijk!Tijdens het uitpakken van de nieuwe BH collectie was er een 70D dus vrijwel evengroot was van cupmaat als een 90B Clown
Ik pas sowiso altijd een BH!Ze moeten perfect zitten voor mij anders gaat het kriebelen Tong uitsteken

Das toch raar Clown ??

Ik vind 2 cupmaten verschil echt belachelijk!

Heb er wel van geleerd... Want laatst had iemand hier op Bokt een aanbieding. Daar was ik als de kippen bij. Ik heb het toch maar weer geannuleerd, heb me voorgenomen vanaf nu ALTIJD te passen. Knipoog

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:38

Dat 75B op een 80A of 70C lijkt, is niet zo gek. Die zijn meestal evengroot ja. Maar ik heb het raarder Haha! Heb nooit echt grote borsten gehad, altijd een 75A/75B. Meer A dan B. Maar de laatste keer dat ik een bh kocht (waarvan ik er al 1 heb, precies hetzelfde merk), had ik ineens 75C! Bloos! De 75B was gewoon te klein (dat je borsten er bijna uitvallen, zegmaar.) En ze zijn zeker niet gegroeid (helaas).. Echt maf..