Alles komt tegelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TTjuh

Alles komt tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 08:32

schaduwaccount is aangevraagd

Hallo,

Opeens komt alles tegelijk, de hele vakantie is vreselijk verlopen.

Ik heb sinds mijn 12de een eetstoornis, namelijk anorexia. Nu hebben we voor enkele dagen geleden te horen gekregen dat mijn broer moet worden opgenomen omdat hij een borderline stoornis heeft, ook doet hij aan zelfverwonding. Dit hakte bij mij erg in en ik heb het onwijs moeilijk mee, ik lig dan ook erg lang wakker en pieker me helemaal suf. Ik krijg hierdoor steeds meer moeite om iets te eten, als ik iets eet kan ik het maar met moeite binnen houden. Nu hebben ook mijn ouders erg vaak ruzie gehad, e schelden elkaar helemaal kapot en ook houden ze soms hun houden niet thuis. Op zo'n moment zijn ze absoluut niet voor rede vatbaar, het is niet mogelijk met ze te praten ofzo. Ik kan niet meer tegen de ruzies, het wordt me allemaal te veel. Ik ga steeds vaker 's avonds sporten om maar weg te zijn van huis. Op zulke momenten kijk ik nog meer naar mezelf, in elke ruit die ik tegen kom kijk ik hoe ik eruit zie. En wat ik dan zie bevalt me nooit. Hoeveel ik ook afval hoevaak er wordt gezecht dat ik niet meer af moet vallen ik zie het niet in.

Nu kreeg ik eerst te horen van mijn dietiste dat ik moest worden opgenomen. Eerst in het ziekenhuis om op gewicht te komen en later naar een kliniek. Dit is allemaal in overleg gegaan met mijn arts. Maar nu heeft mijn dietiste het bijltje erbij neergelegt, ik hoef niet meer te komen want ik moet eerst maar eens weten wat ik wil. Ze kan me niet helpen en als ik ooit weet hoe ik verder wil moet ik maar contact op nemen.

Op school ben ik altijd onwijs perfectionistisch, alles moet goed zijn en zo hoog mogelijk. Ik ben dan ook altijd erg druk met school bezig, ook wil ik niemand teleurstellen mede hierdoor probeer ik op school erg goed te presteren. Als ik eens een lager cijfer heb zit ik daar erg mee.

Ik probeer me wel eens minder aan te trekken van mijn gewicht en uiterlijk. Maar ik denk dan '' ach het is niet zo erg dat ik iets ben aangekomen'' maar ik kan het niet uit mijn hoofd zetten. Het blijft me de heledag achtervolgen, langzaam aan vind ik het steeds erger en leg ik de lat steeds hoger. Het gewicht moet steeds minder en mijn inzet moet veel hoger.

Het moeilijkst vind ik nog dat mijn ouders niet weten dat ze mij willen opnemen. Ik durf dit niet te vertellen, ik ben bang voor hun reactie. Ook omdat mijn broer ook al moet worden opgenomen.

Nu is pas mijn oom ( mijn steun en toeverlaat ) met heel ernstige hartproblemen opgenomen en zijn toestand is zorgwekkend. Hij is er erg slecht aan toe, hij hallucineert en heeft vaak geen idee waar hij het overheeft. Nu hebben ze zijn bloed nagekeken en het zit niet goed. Ze doen er natuurlijk alles voor, maar hij wordt steeds slechter en we moesten met het ergste rekening houden.

Nou al met al een vakantie om nooit te vergeten.

Sorry voor mijn onwijs lange verhaal, maar ik typ het met veel angst. Bang voor reacties, maar ik moet het toch kwijt.

Gr.

frisiangirl

Re: Alles komt tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:14

Meid, wat een verhaal!!
Ik heb helemaal geen ervaring hiermee, maar ik zou toch terug gaan naar die dietiste en me laten opnemen. Je zit heel erg in de knoop, daar kom je zonder hulp niet uit. Probeer om samen met de dietiste een gesprek te krijgen met je ouders zodat ze weten wat er met je is. Natuurlijk is het moeilijk voor je ouders om nog een kind opgenomen zien te worden, maar in dit geval gaat het echt om jou!!
Kies voor jezelf en probeer uit dat cirkeltje te komen!
Ik wens je heel erg veel sterkte!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:21

Zo hallo, wat een verhaal zeg! Niet normaal. Je zit in een diepe put waar je nu niet uit kan! Haal wat uit je. zoals frisiangirl praat met iemand. Verder heb ik hier geen ervaring mee, maar ik wens je echt heel erg veel sterkte!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:12

TTjuh schreef:
Nu kreeg ik eerst te horen van mijn dietiste dat ik moest worden opgenomen. Eerst in het ziekenhuis om op gewicht te komen en later naar een kliniek. Dit is allemaal in overleg gegaan met mijn arts. Maar nu heeft mijn dietiste het bijltje erbij neergelegt, ik hoef niet meer te komen want ik moet eerst maar eens weten wat ik wil. Ze kan me niet helpen en als ik ooit weet hoe ik verder wil moet ik maar contact op nemen.

Wat wil je zelf? En wil je 'ooit' verder? Ben je van plan je de rest van je leven zo te voelen en zo te leven; weinig tot niets te eten, te veel sproten, te perfectionistische enz.
Ik denk dat je je nu vooral druk moet maken om jezelf, nogmaals wat wil je zelf? Waarom kies je niet voor de hulp van het ziekenhuis en daarna een (goede) klinkiek zodat je kunt werken aan de bovengenoemde punten?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:08

eey, je hebt anorexia, natuurlijk wil je niet opgenomen worden!!
de dietiste zou eigenlijk moeten weten (vind ik) dat de kans dat je erachter staat om behandeld te worden klein is, en de dietiste kan je ook niet helpen,
maar behandeling lijkt me heel goed idee, hoe moeilijk het ook is!!

ik ben het niet eens met het idee van kristie,
het komt op mij een beetje over als het verhaaltje met onhandelbare kinderen,
andere mensen zeggen dan, als ze een week bij mij zouden zijn zouden ze volledig anders zijn, maar dat is niet zo!

je bent echt ziek, en je moet echt geholpen worden, en het ligt niet aan jou, je kunt het niet voorkomen, je kunt het niemand (lees jezelf) kwalijk nemen.
en je kunt het al helemaal niet alleen oplossen in je uppie!!
zeker niet met de moeilijke thuissituatie!!!

ik kan je ook niet helpen, maar wens je heel veel succes, en je mag er trots op zijn om er zo over te praten

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:19

Ten eerste: Ontzettend veel sterkte!
Wat je op dit moment meemaakt is vreselijk,
maar zorg dat je ook om jezelf blijft denken.
Hoe moeilijk het ook is, als het volgens deskundigen
nodig is om je te laten opnemen, zou ik daar zeker voor gaan.
Ik weet ook dat doorzetten op zulke
momenten soms bijna niet mogelijk is, maar wees sterk Ach gut
Heel veel succes,en geloof me, praten helpt!
Met bekenden, onbekenden, wie dan ook.
Daarom vind ik het ook heel goed dat je dit topic hebt geopend. Lachen
M'n PB-box staat ook altijd open voor je Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:19

Jee wat een moeilijke situatie.
Ik lees dat je het vervelend vindt dat je ouders niet weten dat je waarschijnlijk opgenomen hoort te worden, en dat het moeilijk is dat te vertellen.
Begrijpelijk, maar denk je niet dat het ze véél meer verdriet doet wanneer je aan deze ziekte onderdoor gaat?

Het is nog niet te laat, je hebt écht professionele hulp nodig, alleen red je dit niet!
Sterkte ermee, je kúnt het!