Problemen met slapen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Problemen met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:16

Ik weet niet hoeveelste topic dit is over dit onderwerp,
maar ga het gewoon weer proberen.

Ik heb de laatste tijd problemen met slapen, kan niet goed in slaap komen,
en als ik slaap heb ik standaard nachtmerrie's. De nachtmerrie's gaan echt
over van alles en nog wat, ze zijn echt chaotisch. Schrik vaak wakker
van mijn dromen, en kan dan ook niet meer slapen.

Slaap dus kort, en slecht. Heeft iemand enig idee hoe ik van nachtmerrie's af kan
komen en waar ze vandaan komen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Problemen met slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:19

het lijkt me dat je veel dingen doet of eraan denkt..
Hoe je eraf komt; klinkt simpel is het niet, ga kijken waar het vandaan komt. Zorg er voor dat je rust krijgt overdag. Als je met dingen zit schrijf het op, niet voor het slapen, want vaak denk je er in je onderbewustzijn dan nog aan, maar bv 's morgens of 's middags. Neem een moment rust per dag voor jezelf. Ga dan iets doen waardoor je kan ontspannen, dat is per persoon verschillend. De een wil lezen, de ander tv kijken. Ik raad je niet aan om voor het slapen tv te kijken omdat je dat ook in je onderbewustzijn kan meenemen.
Rustige muziek luisteren oid kan erg helpen.
Lukt het met ontspanning niet, ga dan naar de dokter, misschien kan hij je helpen (niet perse medicijnen, maar gesprekken bv of iets anders) Sterkte!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:22

Het lijkt mij ook dat je ergens mee zit in je hoofd? Ik slaap dan ook heel slecht en heb nachtmerries.
Heb je stress of is er iets gebeurd? Probeer 's avonds geen enge films te kijken, maar ga lekker in bad liggen of lees een boek.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:25

Slecht slapen, ken het ook, helaas.....
Mijn probleem is meer dat ik ergens midden in de nacht naar het toilet moet. Eenmaal weer in bed lig in minstens een uur wakker. Moet wel gapen, ben lui en moe maar de slaap wil niet meer komen het eerste uur.... Ben de dag erna gebroken!

Heb ook een tijdje gehad dat ik slecht in slaap kwam. Heb toen mezelf echt een vast ritme aangewend. Door de weeks zelfde tijd naar bed en weer op staan. Dit heeft voor mij goed gewerkt. Voordat ik ging slapen nog even met de honden een lekkere wandeling, douchen, nog even wat tv kijken of lezen en slapen. Het inslaap probleem is voor mij weg nu nog de nachtelijke toiletbezoekjes..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:28

meggiemeg schreef:
Mijn probleem is meer dat ik ergens midden in de nacht naar het toilet moet. Eenmaal weer in bed lig in minstens een uur wakker. Moet wel gapen, ben lui en moe maar de slaap wil niet meer komen het eerste uur.... Ben de dag erna gebroken!

Heb ook een tijdje gehad dat ik slecht in slaap kwam. Heb toen mezelf echt een vast ritme aangewend. Door de weeks zelfde tijd naar bed en weer op staan. Dit heeft voor mij goed gewerkt. Voordat ik ging slapen nog even met de honden een lekkere wandeling, douchen, nog even wat tv kijken of lezen en slapen. Het inslaap probleem is voor mij weg nu nog de nachtelijke toiletbezoekjes..

Is het niet medisch?? Ik heb het ook dat ik meerdere keren naar de wc moet in de nacht. Dokter kan niks vinden. Ik kan dan wel in slaap vallen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:52

Ik deel je pijn meid, Ik heb Insomnia (Slapeloosheid oke duh? hahah ).
Ik heb geluk als ik 3 of 4 uurtjes p.n kan slapen. Wat ik er tegen doe? Niet veel dingen helpen, heb vanalles geprobeert, slaap pillen, lang opblijven, als een mongool in het trappe huis van de flat trappen op en af renne (woon op 6 hoog), Op me kop staan (serieusop een gegeven momentword je krankzinnig).
Nog kan ik niet slapen. Nu heb ik een alternatief gevonden die ik men niet aan kan raden, maarja je moet wat he. Dit zorgt dus dat ik die 4 uurtjes p.n kan slapen. Meer schijnt me lichaam niet nodig te hebbe, althans dat denkt mijn hoofd Vork Maar mijn lichaam zelf heeft een andere mening.
Snel prikkelbaar, psychotish Tong uitsteken en CHAotish, snel buiten adem, sja noem het maar op, Het is niet goed voor je.

Probeer voor je gaat slapen je hoofd leeg te maken, een potje thee te zetten en lekker met een warme kop thee met honing in je bed te gaan liggen, een LEUK boekje lezen (dus geen horror) , een chikmovie kijken met die ene hunk.
Je dromen reflecteren wat je overdag heb meegemaakt, daar reageer je alles dus in af.
Verder zou ik het ook niet werken, omdat niets bij mij helpt Lachen Alleen dat ene, wat ik je niet aan ga raden, mocht je het toch wille weten doe het dan maar via PB

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:57

En ik ben toch benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

Nu ik vakantie heb , heb ik er ook last van. Tot 1 / 2 uur wakker liggen, daarna nog een keer na de WC, weer een tijd wakker liggen, 's ochtends om 8 uur wakker worden en zo moe zijn dat ik niet meer in slaap kom.....
Ik hoop dat t over gaat als ik weer aan de bak moet.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:58

Vliendertje schreef:
En ik ben toch benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

Nu ik vakantie heb , heb ik er ook last van. Tot 1 / 2 uur wakker liggen, daarna nog een keer na de WC, weer een tijd wakker liggen, 's ochtends om 8 uur wakker worden en zo moe zijn dat ik niet meer in slaap kom.....
Ik hoop dat t over gaat als ik weer aan de bak moet.

Tsja, rot, misschien komt het omdat je minder doet in je vakantie dan dat je normaal doet Lachen voglens mij heet dat onbewuste verveling Tong uitsteken

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:59

Ik doe juist veel meer in mijn vakantie Knipoog misschien té veel...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:00

Vliendertje schreef:
Ik doe juist veel meer in mijn vakantie Knipoog misschien té veel...

haha oke, tsja voor mij is vakantie zo weinig mogelijk uitvoeren, dus vandaar (al heb ik nooit vakantie en werk geregeld 50 uur p.w Clown )

Maargoed, als je nieuwschierig bent, pb je maar Tong uitsteken ik heb geen zin om in de problemen te raken Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:51

C_arola schreef:
meggiemeg schreef:

Is het niet medisch?? Ik heb het ook dat ik meerdere keren naar de wc moet in de nacht. Dokter kan niks vinden. Ik kan dan wel in slaap vallen.

Zou niets kunnen bedenken voor een medische reden..
Het is ook niet altijd zeg maar. Zo heb ik het een paar weken en zo ook weer niet. Ga altijd voor dat ik ga slapen nog goed naar het toilet. Blaasontsteking is het niet, onlangs nog getest omdat ik er wel vatbaar voor ben (blaas ligt niet helemaal optimaal bij mij). Minder drinken 's avonds ben ik geen voorstander van omdat ik al van nature een slechte drinker ben, kom amper aan de 1½ liter per dag.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:58

meggiemeg schreef:

Is het niet medisch?? Ik heb het ook dat ik meerdere keren naar de wc moet in de nacht. Dokter kan niks vinden. Ik kan dan wel in slaap vallen.[/quote]

Zou niets kunnen bedenken voor een medische reden..
Het is ook niet altijd zeg maar. Zo heb ik het een paar weken en zo ook weer niet. Ga altijd voor dat ik ga slapen nog goed naar het toilet. Blaasontsteking is het niet, onlangs nog getest omdat ik er wel vatbaar voor ben (blaas ligt niet helemaal optimaal bij mij). Minder drinken 's avonds ben ik geen voorstander van omdat ik al van nature een slechte drinker ben, kom amper aan de 1½ liter per dag.[/quote]

Ken ik ook helemaal!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

Heb je al eens overwogen om iets in te nemen??
En dan denk ik aan een homeopatisch middel,of een Bach middeltje.
Dat is allemaal totaal niet schadelijk, en niet verslavend.
Heel veel succes met de nachtrust die je toch hard nodig hebt. Slapen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:57

Als je slecht hebt geslapen merk je het direct de volgende dag, tenminste ik wel!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:00

Melatonine helpt goed bij slapeloosheid

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:33

Middeltjes werken bij mij allemaal niet. Heb al allerlei homeopatische dingen geprobeert, ook een keertje oxazepam maar dat hielp ook niet. Valeriaan heb ik heel vaak gebruikt, je mag dr max. 3 van, maar bij 5 helpt het pas bij mij. Maar om nou iedere dag 5 van die pilletjes te slikken. En wordt dr alleen suf van, maar ga er niet van slapen.

Thnx voor de reacties !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:04

Heb je melatonine geprobeert of zeg je direct al dat het niet helpt? Huisartsen zijn er toch enthousiast over en met dit middel heb je geen verslavingsgevaar

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:07

rescue ook geprobeert?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:55

PinkyBubble schreef:
Ik heb geluk als ik 3 of 4 uurtjes p.n kan slapen. Wat ik er tegen doe? Niet veel dingen helpen, heb vanalles geprobeert, slaap pillen, lang opblijven, als een mongool in het trappe huis van de flat trappen op en af renne (woon op 6 hoog), Op me kop staan (serieusop een gegeven momentword je krankzinnig).
Nog kan ik niet slapen. Nu heb ik een alternatief gevonden die ik men niet aan kan raden, maarja je moet wat he. Dit zorgt dus dat ik die 4 uurtjes p.n kan slapen. Meer schijnt me lichaam niet nodig te hebbe, althans dat denkt mijn hoofd Vork Maar mijn lichaam zelf heeft een andere mening.
Snel prikkelbaar, psychotish Tong uitsteken en CHAotish, snel buiten adem, sja noem het maar op, Het is niet goed voor je.

Probeer voor je gaat slapen je hoofd leeg te maken, een potje thee te zetten en lekker met een warme kop thee met honing in je bed te gaan liggen, een LEUK boekje lezen (dus geen horror) , een chikmovie kijken met die ene hunk.
Je dromen reflecteren wat je overdag heb meegemaakt, daar reageer je alles dus in af.
Verder zou ik het ook niet werken, omdat niets bij mij helpt Lachen Alleen dat ene, wat ik je niet aan ga raden, mocht je het toch wille weten doe het dan maar via PB

Hoi,

Las je berichtje van enige tijd geleden en ben toch wel nieuwsgierig wat die niet aan te raden maniet dan is om in slaap te vallen. Laat me raden: 1. jezelf een flinke dreun op je hoofd geven, ben je wel even van onder zeil Knipoog , 2. illegale slaappillen via internet, 3. een blowtje roken voor 't slapen of 4. een flinke borrel voor 't slapen. Nou, als 't 1 van deze opties is, is het idd geen aanrader, mocht 't wat anders zijn, dan ben ik toch wel benieuwd. Maar zal eerst je tip uitproberen van die kop thee met een leuk boek (zodra ik Stephen King uit heb, want dat is idd geen goed boek voor 't slapen als je last hebt van slapeloosheid) Haha!

Groetjes, Ran

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:13

Ran schreef:
PinkyBubble schreef:

Hoi,

Las je berichtje van enige tijd geleden en ben toch wel nieuwsgierig wat die niet aan te raden maniet dan is om in slaap te vallen. Laat me raden: 1. jezelf een flinke dreun op je hoofd geven, ben je wel even van onder zeil Knipoog , 2. illegale slaappillen via internet, 3. een blowtje roken voor 't slapen of 4. een flinke borrel voor 't slapen. Nou, als 't 1 van deze opties is, is het idd geen aanrader, mocht 't wat anders zijn, dan ben ik toch wel benieuwd. Maar zal eerst je tip uitproberen van die kop thee met een leuk boek (zodra ik Stephen King uit heb, want dat is idd geen goed boek voor 't slapen als je last hebt van slapeloosheid) Haha!

Groetjes, Ran

Hahaha nummertje 3 Huilen van het lachen

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:54

inderdaad melatonine is een goed middel, ik heb het zelf ook gebruikt, en als ik echt in een slaaploze periode zit en zelf het ritme er niet terug in krijg nog wel eens... Is niet verslavend je stopt er zo mee..
Meestal gebruik ik het een weekje en dan heb ik me ritme weer.
(tot er weer iets voordoet waardoor ik het weer kwijt ben!)