Bloedneus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:31

Ik heb normaal gesproken nooit een bloedneus en heb in mijn 17 jaar slechts twee keer een bloedneus gehad, één keer toen ik heel klein was en was gevallen en één keer een paar jaar geleden toen ik een schop in mijn gezicht had gehad. Nou had ik al een tijdje last van een linkerneusgat dat iets zeer deed en waar volgens mij een wondje in zat, maar ik ben net terug van twee weken Frankrijk en de eerste week zat ik op de wc en snoot mijn neus - niet erg hard. Niks aan de hand, tot ik opeens iets over mijn lip voel stromen. Toen had ik dus een behoorlijke bloedneus. De hele tijd voorzichtig gedaan met snuiten e.d. en nou snoot ik net weer mijn neus, kwam er echt een hele bloedprop uit, dus ik dacht al van oh oliebol ik heb weer een bloedneus en ja hoor, gelukkig niet zo erg. Nou heb ik dus in twee weken tijd twee keer een bloedneus gehad en voor mijn doen is het echt veel. Het is niet zo ernstig om ermee naar de huisarts te gaan, het doet ook geen zeer, maar het is gewoon lastig. Wat moet ik doen? Kan het inderdaad een wondje zijn dat gewoon moet helen en dat dus de tijd nodig heeft?

Oamaru

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:38

Duurt gewoon even voordat het dichtgroeit, voorlopig even geen neuzen snuiten e.d. Haha! Bij mij duurt het meestal 2 weken ongeveer. Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:41

Geef het tijd ja. Neus niet teveel snuiten (alleen afvegen is ook voldoende.)
En als je een bloedneus hebt, beide neusgaten goed dichtknijpen, tegen het bot aan (niet het kraakbeen uit je neus, maar je gezichtsbot.. Hoe zeg ik dat? Haha! ). Geen zakdoekje in je neus proppen (doen sommigen ook), dat irriteert alleen maar.

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:13

kan zijn dat de bloedvaatjes wat dunner zijn en er dus sneller een bloedneus is. Als je vaker een bloedneus krijgt kan het dichtgebrand worden oid

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:16

Ik heb er alleen een zakdoekje tegenaan gedrukt en toen was het bloeden na een tijdje ook over. Maar goed, dan zal ik het wel tijd geven. Niet snuiten gaat lastig, ik heb snel een verstopte neus en dan krijg ik amper lucht (door mond ademhalen gaat moeilijk).

@ Nyah; Maar bloedvaatjes worden toch niet opeens dunner? Ik heb anders echt nooit een bloedneus, behalve dan dus die twee keer dat kwam doordat ik een fikse klap (of schop) kreeg.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:14

mschien is het een idee dat als je het echt heel vervelend vind je iets vettigs op het wondje in je neus kan smeren, doet ook wonderen, tenminste dat is mijn ervaring puur omdat die wondjes bij mij in mijn neus irriteren en ik heb nogal vaak last van die rot wondjes in me neus Clown

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:39

nou, ik bedoel meer de wanden van de bloedvaatjes. Is ook maar iets waarvan ik gehoord heb hoor Tong uitsteken

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:44

Ik heb wel een keer spontaan een bloedneus gekregen in de klas (verder nog noooit gehad!) en toen zei de leraar (toevallig hadden we biologie) dat het door de warmte kon komen. Denk dat het in jouw geval dan misschien een wondje is en dan gewoon de raad van de rest opvolgen: niet (hard) snuiten.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:55

Als kind zijnde had ik gemiddeld 2 keer per week een spontane bloedneus. Zelfs 'snachts gebeurde het wel eens. Als mijn ouders dan 'savonds laat nog even kwamen kijken dan was het hele bed rood. Ik werd er zelf niet eens wakker van.
Toen is er ook besloten om mijn neus dicht te branden (klinkt wel grappig als je het zo zegt). Dat heeft bij mij goed geholpen. We zijn nu 20 jaar verder en kan het aantal bloedneuzen per jaar op 1 hand tellen.
Het advies van mijn huisarts destijds was voorover hangen, boven de gootsteen ofzo, en vooral niet dicht knijpen dus gewoon laten stromen. Het duurt op deze manier wel langer voordat het stopt met bloeden maar de kans dat het vrij snel weer open gaat is heel erg klein.
Heb natuurlijk vroeger ook alle andere mogelijkheden uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat hij gelijk heeft.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:58

Ik heb het altijd 's nachts Lachen Wordt ik wakker voel dat het begint te lopen in me neus(gelijk nadat ik wakker wordt) en dan ren ik snel naar de badkamer Tong uitsteken

Ik mijn nieuwe huis nog niet gehad eig. Oude huis wel vaak. En dan vooral in de Zomer! 9 van de 10 keer 's nachts. Heel soms overdag. bijna nooit eigenlijk. Als ik een keer snoot en de prop was eruit ging het weer over Tong uitsteken

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:17

oeh.. eng topic voor mij.. vroeger als kind had ik dat ook regelmatig.maar nu gelukkig niet meer, maar ben er panisch bang voor geworden.. raak helemaal inpaniek als ik een bloedneus krijg..

maar indd warmte kan een oorzaak zijn,
sport (gaat je bloed sneller stromen door de aderen en als je aderen dun zijn kunnen ze eerder open gaan)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:01

Het kan een bloedvaatje zijn dat steeds weer knapt. Het is dan op een bepaalde plek dunner en dus gevoeliger om weer open te gaan. Je kunt naar de huisarts gaan en die kan het vaatje dan goed dichtbranden.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:56

'Vroeguh' als kind had ik heel regelmatig een bloedneus (één van mijn eerste herrineringen is dat ik op de boot naar Texel sta, en de hele boot onder bloe'd Vork ).

Ander halve maand had ik ook weer zeer regelmatig een bloedneus, en de laatste weken heb ik het zeker één keer per twee dagen, spontaan gewoon als ik even aan mijn neus kriebel of mijn neus snuit.
Ik ben te bang voor de dokter, en hoop dat het vanzelf over gaat Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:01

ik heb er ook in periodes last van
ook vaak snachts
ik doe al de moeite niet meer om ondersteboven te gaan hangen
ik neem een stuk keukenpapier, steek dat in neusgat, en slaap weer verder Haha!