Voeding, aminozuren/eiwitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Voeding, aminozuren/eiwitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:32

Al geruime tijd neem ik Chlorella, omdat dat goed schijnt te zijn voor je weerstand. In Chlorella zitten behoorlijk wat aminozuren. Nu lees ik zojuist het volgende met betrekking tot eiwitten: http://ww2.vegetarisme.be/index.php?opt ... &Itemid=90
Zijn er inderdaad nadelige gevolgen van de aminozuren in chlorella?

Himyar

Re: Voeding, aminozuren/eiwitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 13:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:07

Ik heb niet het hele stuk gelezen, maar hier hebben ze het volgens mij vooral over te veel eiwitten (aminozuur is een bouwsteen van eiwitten) en een te veel is natuurlijk nooit goed omdat je lichaam het dan vaak niet meer kwijt kan.
Mijn idee: zoek op het net even op hoeveel je nodig hebt op één dag en stem daar de hoeveelheid die je neemt op af. Dan lijkt het mij geen probleem.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:58

Hoi, Het is bij een goede afwisselende dagelijkse voeding (ook voor vegetariers die een goed samengesteld menu gebruiken om alle voedingstoffen binnen te krijgen) niet nodig om supplementen te gebruiken. Dit geldt ook voor aminozuren.... Ik zou niet weten hoe die aminozuren positief zouden kunnen zijn voor je afweer eerlijk gezegd, daar zou ik me dan even in moeten verdiepen.
Maar het is wel zo, ook omdat supplementen meestal synthetische preparaten zijn en anders kunnen reageren dan de natuurlijke varianten, dat je daar snel een teveel van binnen kan krijgen wat zeker niet goed is!!
In principe hoef je maar enkele soorten aminozuren echt via je voeding binnen te krijgen (de essentiele aminozuren) want vanuit die aminozuren kan je lichaam alle andere aminozuren, eiwitten en enzymen maken die je lichaam nodig heeft.

Ik ken je preparaat eerlijk gezegd niet dus ik kan je daar niet specifiek aan verder helpen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 08:55

@Riemke: chlorella en spirulina komen rechtstreeks uit de natuur en zijn dus niet door mensen handen samen gesteld. Er zitten tevens veel vitamines en mineralen in. Chlorella komt uit zoet water en spirulina komt uit zeewater vandaan.