Rare menstruatiepijn???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Rare menstruatiepijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 21:46

Hoi,

sinds de geboorte van mijn dochtertje (1e kindje, nov 07) heb ik last van een rare menstruatiepijn. Absoluut geen krampen in mijn buik, maar een constant aanwezig zeurderig (maar dan wel erg pijnlijk) gevoel rond mijn schaambot en dan iets verder naar beneden. Als ik lig of zit heb ik het niet, maar zodra ik sta/loop is die pijn er en gaat dus ook niet meer weg. Pas als ik een half uurtje zit/lig trekt het weg.
Paracetamol helpt er ook niet tegen.

Het is gelukkig maar de eerste 2 dagen. De eerste dag erg hevig en de tweede dag al minder. De derde dag is het vaak helemaal weg. Deze pijn heb ik ook alleen maar tijdens mijn menstruatie.

Heeft iemand hier ook last van? Ik heb er namelijk nog nooit iemand over gehoord?!

PinkyBubble

Re: Rare menstruatiepijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:30

Delphi schreef:
Hoi,

sinds de geboorte van mijn dochtertje (1e kindje, nov 07) heb ik last van een rare menstruatiepijn. Absoluut geen krampen in mijn buik, maar een constant aanwezig zeurderig (maar dan wel erg pijnlijk) gevoel rond mijn schaambot en dan iets verder naar beneden. Als ik lig of zit heb ik het niet, maar zodra ik sta/loop is die pijn er en gaat dus ook niet meer weg. Pas als ik een half uurtje zit/lig trekt het weg.
Paracetamol helpt er ook niet tegen.

Het is gelukkig maar de eerste 2 dagen. De eerste dag erg hevig en de tweede dag al minder. De derde dag is het vaak helemaal weg. Deze pijn heb ik ook alleen maar tijdens mijn menstruatie.

Heeft iemand hier ook last van? Ik heb er namelijk nog nooit iemand over gehoord?!

Ik heb daar soms ook last van, als ik ongesteld ben dan doet mijn hele vagina gewoon soms heel zeer, ook venusheuvel schaambot etc.
Wat het is weet ik niet, maar ik heb in ieder geval geen kinderen, Misschien is het het best gewoon die eerste 2 dagen dat je het heb ff lekker te rusten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:16

Heb je de huisarts al gevraagd? Het lijkt me nogal vervelend, misschien is er iets verschoven o.i.d. door de bevalling?

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:04

Ja ik heb ook de eerste twee dagen van mijn ongesteldheid pijn op mijn schaambot en omgeving.
Gelukkig niet de hele dag,maar toch...auwie.
Ik heb geen kinderen,en heb dit al járen.Vooral na het stoppen met de pil. Ja
Onderzoek bracht niets vreemds aan het licht.
Beterschap meid,ik weet wat je voelt...helaas.. Ach gut

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:52

Ja ik heb er ook wel eens last van. Een hele vervelende pijn is het, inderdaad op mijn schaambot. Ik heb ook geen kinderen gekregen, en ben aan de nuvaring. Maar heb het inderdaad ook niet de hele dag. Af en toe komt het opzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:51

Volgens mij stellen wij vrouwen veel te weinig vragen aan onze huisartsen over menstruatiepijn. Dit moet je gewoon bespreekbaar maken joh, misschien kun je d'r wel vrij makkelijk vanaf geholpen worden dmv een simpele ondersteuning tijdens die dagen.
Het zou kunnen dat je baarmoeder iets 'verzakt' is, en dat je daardoor wat lager last van menstruatiepijn hebt dan vroeger. Hoeft niet eens met zwangerschap te maken te hebben, kan ook leeftijdafhankelijk zijn volgens mij.

Gewoon ff bespreken hoor, is echt niet raar.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:54

@ sonja Ik denk dat de meeste huisartsen mannen zijn en het daardoor wat moeilijker bespreekbaar is mede doordat hij niet weet waar je het over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:56

Mijn ervaring is eerlijk gezegd dat je met dergelijke dingen beter een mannelijke arts kan hebben dan een vrouwelijke. Mannelijke artsen nemen dit vaak veel serieuzer. Zelfde als met uitstrijkje, doe mij maar een man. Die zijn voorzichtiger.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:35

Hoi,

ja raar eigenlijk .... tijdens de bevalling interesseerde het me niets en nu ben ik te flauw om er mee naar de huisarts te gaan. Soms denk ik dat het met de doorbloeding daar te maken heeft. Omdat het minder is als ik zit of lig!

En ik ben nog jong ....24 dus daar ligt het denk ik ook niet aan. Verder heb ik geen enkele klachten overgehouden aan mijn bevalling. Misschien toch eens bespreken met mijn huisarts! Maar ben eigenlijk blij (niet voor jullie natuurlijk) dat er meer mensen zijn met die pijn.

Het is zo´n typische pijn en het rare is dat ik juist geen buikkramp o.i.d. heb!

Maar niemand van jullie heeft er een duidelijk antwoord op gekregen bij de huisarts? Of is er maar 1 van jullie mee naar de huisarst geweest?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:28

Ik heb zo'n soort gevoel ook erg vaak (en heb nog geen kinderen Knipoog )
Daar begint het bij mij mee waarna het doortrekt naar mijn onderrug, benen en zelfs voeten.

Voor mij is Aleve Feminax echt de 'oplossing'
Ik ga nergens heen zonder die bij me te hebben.
Ik ben gewoon 2 dagen per maand echt ziekerig ervan en doet de hele onderkant van mijn lijf zeer.
En dit is het enige wat de pijn wat verzacht bij mij en me in staat maakt om toch nog dingen te doen Lachen