extreme vreetbuien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

extreme vreetbuien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:47

de helft van jullie zal nu denken; zij weer..
ja ik weer!
maar ik weet toch echt niet meer wat ik moet hoor..

al heel lang heb ik extreme vreetbuien, als ik me kl*te voel (dat is eigenlijk altijd) is niks nog veilig voor mij.
alles wat op mijn pad komt, gaat naar binnen..
chips, ladingen brood met pindakaas, gewoon een stuk of 40 plakken kaas... en nog veeeeel meer!

ik zit er erg mee, en schaam me dood voor m'n gewicht..
k ben ong 1,74 en weeg nou 80 kilo.. ik ben 13 jaar.

is er iets wat ik kan doen, als ik weer vreetbuien krijg??

_Tara_

Re: extreme vreetbuien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:55

Water drinken, kauwgom kauwen, iets doen waar je je concentratie bij nodig hebt en proberen zo die vreetbui te vergeten, of ga een stuk wandelen. En ik weet dat er ook mensen zijn die juist honger krijgen van kauwgom, ik heb hier zelf nog nooit last van gehad.
En tegen je ouders zeggen dat ze geen chips meer mogen kopen, dan kun je 't ook niet eten Tong uitsteken

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:58

Vreetbuien in deze mate los je niet op met water drinken of een kauwgompje nemen. Dat behoeft behandeling. Kijk eens rond bij je in de buurt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:00

Als je ouders geen chips meer kopen, ga je het meestal zelf kopen.

Ik heb dit ook op jou leeftijd gehad. Ik wilde niets anders dan snoep! Ookal gaf ik dat niet graag toe.

Wat ook wil helpen als je een vreetbui hebt is een gekookt eitje nemen. Vult dat niet, neem je er toch twee?
Ik ben meestal dan wel misselijk.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:00

Ik had zelf ook veel last van vreetbuien... Maar op een gegeven moment was ik dat zo zat. Dat ik helemaal overgestapt ben naar salades en fruit, als ik wil snaaien of een vreetbui heb. klinkt stom maar het werkt (bij mij) wel. Je voelt je namelijk na de tijd niet schuldig, je bent wel wat lekkers aan het eten. Ik zit nu geregeld met een bak salade voor mn neus voor de tv ipv een zak chips.
Verder is het ook handig om geen chips, snoep ect meer in huis te hebben, dan kan je ook niet meer in de verleiding komen. en mocht je dan in de supermarkt komen ontloop dan de snoep en chips afdeling.
Ga voor de rest lekker sporten en wandelen dit leid ook lekker af.

Succes ermee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:02

Ik denk niet dat je dit zelf gaat oplossen. Het is nu echt de spuigaten uit aan het lopen. Zoveel zou je niet eens moeten kúnnen eten. Blijkbaar is er iets mis met je 'rem'.

Misschien moet je eens gaan zoeken naar oplossingen om je minder klote te voelen. Ga eens langs bij een psycholoog bijvoorbeeld. Grote kans dat je vreetbuien dan ook verdwijnen Lachen Alleen symptomen aanpakken werkt niet.

edit; typo
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-08-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:03

Vreet iets anders, en vreet ook maar 1 ding. Dan word je de smaak misschien zo zat dat je ophoudt. Neem dan iets wat goed voor je is.

Ga bijvoorbeeld bleekselderij vreten. Het schijnt dat het kauwen ervan meer energie kost dan de bleekselderij oplevert - daar val je dus van af.

Maar je kunt ook andere gezonde dingen gaan eten Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:03

Ik zou de basis van de vreetbuien aanpakken, kan je naar de psycholoog?

Verder kan je een vreetdoos aanmaken, dat doen ze vaak. En daarin moeten drie gezonde dingen zitten bv een stuk fruit, rijstwafel, en dan iets ongezond bv een mars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:05

ik zou inderdaad naar de oorzaak gaan kijken.
ergens in je koppie voel je je rot en dat los je op met troost-eten of straf-eten.

heb je iemand in je omgeving die je vertrouwt en waar je mee kan praten? wie weet kan diegene je helpen iemand te vinden die jou kan helpen met het echte probleem. ik vind je al hartstikke dapper dat je hier om raad vraagt, dus dat kan je vast ook! OK dan!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:06

Laatst op de radio hoorde ik over een test die in Amerika bij vrouwen erg goed hielp..
's Ochtends zeer uitgebreid eten (desnoods met vlees hoorde ik??). Het is sowieso al je belangrijkste maaltijd, maar hoe meer jij 's ochtends eet, hoe minder je later steeds trek krijgt.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:08

Ik heb dat ok gehad, gewoon uit verveling dan. Clown Had ik niks te doen dus liep ik naar de kast en keek wat er in stond en dat nam ik. Tong uitsteken
Bij mij helpt hem om een stukje te gaan wandelen met de hond, of even iemand opbellen of even roken (niet doen als je niet rookt, want dat is een nog ergere verslaving Zij zijn groot en ik is klein!)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:11

Sheran schreef:
Vreet iets anders, en vreet ook maar 1 ding. Dan word je de smaak misschien zo zat dat je ophoudt. Neem dan iets wat goed voor je is.

Ga bijvoorbeeld bleekselderij vreten. Het schijnt dat het kauwen ervan meer energie kost dan de bleekselderij oplevert - daar val je dus van af.

Dat bestaat niet dat het kauwen van iets meer energie zou kosten dan het levert, is broodjeaap verhaal Knipoog Al is het wel een goede tip om iets gezonds en maar 1 ding te eten.
En TS, als het echt zo ernstig is als je zegt in je beginpost is professionele hulp inderdaad wel het beste. In mijn eerste post dacht ik namelijk meer aan de vreetbuien die iedereen wel eens heeft... En wat betreft die chips zelf kopen, tja daar moet je dan proberen de discipline voor op te brengen om dat niet te doen. Wel veel succes en op je 13e moet je meestal nog een flink stuk groeien, dus daar gaat ook nog wel energie in zitten Knipoog

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:12

Wat mij ook heel erg heeft laten schrikken; Een dagboek bij houden van elke dag met wat je eet.

Clown Dat is niet grappig!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:13

ik praat al 1 keer in de week met een psycholoog, en zit aan de antidepresiva enzo, maar ze denken dat er iets mis is met me, maar wat weten ze niet. dus de gesprekken helpen me.. niet echt..
word binnenkort wel opgenomen, dus dan krijg ik denk ik nog weinig kans om zoveel te vreten als wat ik nu doe..

dank voor jullie berichtjes! heb ik zeker wat aan Ja

denise; ik ben vegatarisch Lachen maar ik ontbijt eiegnlijk nooit Bloos geen tijd voor, of geen zin in.. denk ik Bloos

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:13

Sheran schreef:

Ik denk eigenlijk dat ze gewoon verslaafd is aan suiker. Erg vervelend.
Met je ouders er over praten en dan toch overwegen om naar een psygoloog te gaan, zoals eerder aangegeven Lachen

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:14

Misschien een domme opmerking. Maar ik ben een echte liefhebber van zoete dingen, zo ook van aardbeien.. Misschien dat eens proberen? Met veel water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:14

poeh zeg... dat vind ik wel wat meid zo jong al aan de antidepressiva.. Ach gut ga je naar dagopname of intern?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:15

Lijkt me heel erg vervelend als er tegen je wordt gezegd dat er waarschijnlijk iets mis is, maar dat ze niet weten wat... Word je dan ook niet vrolijker van natuurlijk. Ik hoop dat de opname je dan wel kan helpen. En je bent pas 13 dus hou moed! Je hebt echt nog een heel leven voor je waarin nog heel veel mooie en positieve dingen kunnen gebeuren Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:15

Daphne__ schreef:
denise; ik ben vegatarisch Lachen maar ik ontbijt eiegnlijk nooit Bloos geen tijd voor, of geen zin in.. denk ik Bloos

Kijk hier heb je al een probleem.
Onbijt je s'ochtends niet, is helemaal niet erg. Maar je moet dan wel later op de dag je "ontbijt" eten.
Maar negen van de tien keer krijg je rond half 11 trek en neem je een koekje, en zo gaat je vreetbui alweer verder.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:18

ga voor jezelf is na waar het vandaan komt dat je de drang naar veel eten hebt?
ga je eten omdat je een bepaald gevoel weg wilt hebben?
wordt je "vrolijker" als je eenmaal hebt gegeten? of is dat maar een moment opname?
ben benieuwd waar je opgenomen wordt?magook per pb hoor,
ben namelijk bekend met dit (werk onder andere met mensen die ongeveer hetzelfde als jij hebben), je bent niet de enige.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:19

_Tara_ schreef:
Sheran schreef:

Dat bestaat niet dat het kauwen van iets meer energie zou kosten dan het levert, is broodjeaap verhaal Knipoog Al is het wel een goede tip om iets gezonds en maar 1 ding te eten.
En TS, als het echt zo ernstig is als je zegt in je beginpost is professionele hulp inderdaad wel het beste. In mijn eerste post dacht ik namelijk meer aan de vreetbuien die iedereen wel eens heeft... En wat betreft die chips zelf kopen, tja daar moet je dan proberen de discipline voor op te brengen om dat niet te doen. Wel veel succes en op je 13e moet je meestal nog een flink stuk groeien, dus daar gaat ook nog wel energie in zitten Knipoog

Broodje aap kan natuurlijk (niet om te eten hoor Tong uitsteken)

Maar 1 ding eten kan echt helpen, evenals dingen eten die goed voor je zijn, zoals bleekselderij, radijsjes, sla, fruit (daar zit ook veel energie in. Van appels word ik altijd erg snel vol. Geen banaan nemen, al vult dat nog zo hard, want daar zitten erg veel calorieen in).
Koop geen andere dingen. Suiker en vet ontwen je weer - na een tijdje vind je het niet eens meer lekker. Maar inderdaad een vreetdoos met gezonde dingen. Afzien in het begin, maar je gaat je er vast al minder rot door voelen en het went erg snel. En hulp zoeken Ach gut

TanteSabien

Daphne!!

meisie als je weer een vreetbui hebt bel me dan!!
dan hou ik je net zolang aan de praat totdat je zin in eten is vergaan Haha!

Ach gut Ach gut

_Denise_

Je ontbijt is je belangrijkste maaltijd van de dag.. Ik eet het ook niet graag, maar probeer er op zijn minst IETS in te krijgen.
Hoe meer je 's ochtends eet, hoe minder je later op de dag last krijgt van vreetbuien... Plus dat je lichaam op gang moet komen!!
Ik zou als ik jou was echt proberen te beginnen aan een ontbijt, desnoods bouw je het op met ontbijtdrink, dat slurp je zo naar binnen en scheelt je veel tijd, is gezond en ik vind het zelf overigens ERG lekker Lachen
Het is niet erg gezond om dat altijd over te slaan..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:23

Dit zijn geen vreetbuien vanuit 'lekkere trek' oid, maar met een psychische oorzaak. Anders zou je bij lange na niet zoveel eten!
Daarom zal hierbij stevig ontbijten/kauwgom eten/afleiding zoeken oid niet zo snel helpen.

Ik denk inderdaad ook dat er serieus naar gekeken moet worden. Een 'normale' vreetbui is een half pak speculaasjes eten in plaats van 2 omdat je ze toch wel heel lekker vindt. Maar als je echt niet het eten kan tegenhouden en moet doorgaan met eten, spreek je van een heel andere vreetbui.
Misschien moet je voor jezelf eens opschrijven wanneer je een eetbui had, wat je daarbij hebt gegeten en de achterliggende oorzaak. Stress, verdriet, verveling, noem het maar op. Dan kan je misschien voor jezelf een patroon erin vinden, en zo het probleem aanpakken. Lukt dit niet, overweeg dan de stap naar professionele hulp.

En misschien zie ik dit al wel veel te 'ernstig', maar misschien ook niet. Kan het niet beoordelen vanaf een paar lettertjes.
In ieder geval, succes. Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:25

suze; intern ... Lachen

k denk dat ik teveel ga eten, omdat ik me dan beter voel..
en dat is alleen als ik eet, daarna stopt het meteen, dus blijf ik aan het eten..
ik word opgenomen in karakter, zwolle.

sabine; k heb nou geen beltegoed, maar als ik het heb, bel ik Lachen
ben bang dat dat niet elke keer kan, want dan kan ik beter m'n mob de hele dag laten bellen Bloos