Gezwollen stukje lip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Gezwollen stukje lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:04

Ik heb momenteel weer last van een gedeeltelijk gezwollen lip. Ik heb de laatste jaren een paar keertjes gehad. Precies op dezelfde plek.
Links op mijn linker onderlip-ongeveer de lengte van een vingertop- krijg ik een zwellig. Ik voel wel dat het gezwollen is, maar ik heb er verder geen last van. Het doet geen zeer, het springt niet open,...en na een aantal dagen tot een week trekt het ook weer weg.

Allergische reactie misschien? Al zal ik al die keren echt niet weten wat ik anders heb dan anders...

Anoniem

Re: Gezwollen stukje lip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:51

Is het echt 'alleen maar' dik, of is het net of er een blaar opzit? In het tweede geval zou ik aan aften denken namelijk. Die kun je krijgen als je weerstand een beetje minder is.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:07

Is het een rond blaasje dat een beetje spiegelt in je lip?
Het kan een cyste in je lip zijn, vooral omdat je zegt dat het meerdere keren op dezelfde plek is terug gekomen.
Cyste blijft altijd, maar wanneer het niet geïrriteerd is, blijft het klein Ja

Ik heb ook een cyste in mijn lip, normaal zie je hem niet, maar ik heb acht weken met een opgezwollen lip rondgelopen. Toen zag je de cyste wel goed zitten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:25

Sonja schreef:
Is het echt 'alleen maar' dik, of is het net of er een blaar opzit? In het tweede geval zou ik aan aften denken namelijk. Die kun je krijgen als je weerstand een beetje minder is.

Een aft op je lip doet zeer, geloof me Verdrietig
Misschien dat je er op bijt in je slaap ofzo, soort tand door de lip.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:10

Nee het is niet echt een blaar, het doet ook helemaal geen zeer.

Het spiegelt wel een beetje ja, het krijgt ook een beetje een lichtere kleur dan de rest van mijn lip...nu je het zegt, ik heb ergens anders ook een cyste(gehad) en het is wel zo'n vorm. Vraag me alleen af hoe ik het dan telkens irriteer.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:38

Ik heb dat ook wel eens, eerst dacht ik dat het een -beginnende- koortslip was, die niet doorzette...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:38

Het kan dan wel een cyste zijn Ja
Irriteren kan al komen door bijv. aan je lip zitten. Bij mij was dat dus het geval dat ik te vaak aan mijn lip zat en daardoor zwelde het ineens op.

Cyste is niks aan te doen. Kan verwijderd worden, maar mijn huisarts raadde dat af. Kans dat het terug komt is groot en je krijgt dan een littekentje op je lip.