Te weining drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Te weining drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:32

Krijgen jullie ook altijd van je ouders/andere mensen te horen dat je te weinig drinkt (water enz. Knipoog)?
Ik weet niet wat het is maar dat heb ik wel. Ik heb gewoon geen dorst..

Ik ben benieuwd Haha!

ikenindi

Re: Te weining drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:35

als je jezelf aanleert regelmatig een glas water te drinken krijg je vanzelf ineens dorst als je het een keer vergeet... ik heb er een week lang elke 2 uur mijn wekker voor gezet. toen wat gedronken. en nu krijg ik echt dorst als ik nie vaak genoeg drink...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:36

Heb ik ook, zelfs na 2 pijnlijke niercrisissen met opname in het ziekenhuis. Maar idd, mijn maag zit precies zo snel vol van drinken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:36

Ik drink ook zo een hele dag niet. Ik moet er echt aan denken om af en toe wat te drinken. Maar dan zit ik ook na een paar slokken al vol.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:26

Als ik aan het werk ben dan heb ik een fles water langs me staan en die is aan het einde van de dag leeg. 'S avonds drink ik dan ook nog een paar glaasjes dus ik drink wel genoeg. Maar op dagen dat ik niet aan het werk ben dan moet ik mezelf er ook echt toe zetten om af en toe wat te drinken. Het help om een flesje water mee te nemen als je ergens heen gaat.

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:31

Ik kan zo een hele dag niet drinken, ik moet er echt zelf aan denken om te drinken want ik vergeet het zo!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:33

Als mijn collega's niet regelmatig koffie en thee zouden gaan halen en geen moeite zouden doen om contact te maken zou ik ook zeker te weinig drinken. Als ik in mijn werk opga (of om het even waar ik mee bezig ben) dan vergeet ik alles en iedereen om mij heen incluis drinken. Een flesje water op mijn bureau wil wel eens helpen, maar die moet dan eigenlijk ook tussen mijn armen voor het toetsenbord staan wil ik die braaf leeg drinken, en dan moet ik er ook nog aan denken hem regelmatig te hervullen...

*rent meteen even naar achter om haar flesje te hervullen*

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:37

Als je er een gewoonte van maakt om nadat je naar het toilet bent geweest een glas water te drinken, drink je nooit meer te weinig Knipoog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:45

eva1969 schreef:
Als je er een gewoonte van maakt om nadat je naar het toilet bent geweest een glas water te drinken, drink je nooit meer te weinig Knipoog.

Jawel hoor Huilen van het lachen

Maar ik krijg een glas drinken niet in 1x op. Ik red echt maar een paar slokken.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:25

Oei, ik plas soms maar 3x op een dag hoor.... Dus 3 glaasjes water..?? Lijkt me weinig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:27

Ik drink echt heel weinig Bloos
Er zijn dagen dat ik niets drink en dagen dat ik ineens een paar liter thee wegdrink. Nou probeer ik elke dag een paar glazen limo te drinken, maar soms heb ik gewoon geen zin om te drinken Bloos Ik drink wel alles achter elkaar op, dat gaat wel makkelijk.

Maar ik kan na 20.00 niets meer drinken, omdat ik dan steeds wakker word dat ik moet plassen. En dat is echt frustrerend Bloos

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:30

Ik herken het helaas... en bij mij is het ook nog eens heel riskant....

Want:

- mijn nierwaardes zijn slecht
- ik MOET dus drinken
- ik gebruik medicijnen waarbij ik veel MOET drinken ivm hogere kant op nierstenen
- hogere kans op uitdrogen ivm diezelfde medicijnen

Maar drinken? Ho maar, ik moet mezelf dwingen, ik lijk wel een soort van drink anorexia te hebben Bloos

De neuroloog geeft me regelmatig hardstikke op mn lazer, dus ik doe mn best....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:18

Ik drink ook véel en veel te weinig.
Soms nog niet eens twee glaasjes op een dag.
* Bedenkt zich dat ze vandaag ook nog niks heeft gedronken, en gaat maar even een glas water pakken..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:45

Super topic, elke keer dat ik kom bijlezen, denk ik eraan om te drinken Lachen.

Trouwens, nierstenen zijn echt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLL pijnlijk..... (zegt iemand die al 2 bevallingen achter de rug heeft).....

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:56

Ik krijg ook altijd commentaar dat ik veel te weinig drink. De reden is omdat ik simpelweg geen zin heb om het te gaan pakken... Maar als ik drink, drink ik zo een glas leeg....

Ik heb wel vaak dat ik snachts wakker wordt omdat ik zo'n verschrikkelijke dorst heb.... Eigen schuld denk ik dan....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:07

Ik heb ook bijna nooit dorst. Hierdoor dronk ik vroeger ook te weinig. Maar ik heb mijzelf nu aangeleerd water te drinken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:55

Lieke_M schreef:
Oei, ik plas soms maar 3x op een dag hoor.... Dus 3 glaasjes water..?? Lijkt me weinig.

Als je na ieder toiletbezoek een glaasje drinken pakt ga je vanzelf wel vaker Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:57

Ik drink ook harstikke weinig. Het enigste wat ik vandaag heb "gedronken" was een bak cornflakes met melk erin. Ik drink wel altijd savonds, en ik kan niet een dag zonder wat te drinken. Als ik soms bij een vriendin ben drink ik ook wel zo een glas leeg. Haha!

Ik ga dan ook niet zo vaak naar het toilet, ik denk 3/4 keer per dag.
Terwijl een vriendin van me echt om het uur onderhand naar de wc moet Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 12-08-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:59

Ik krijg het vaak van mijn collega's te horen. En ze hebben ook gelijk, ik vergeet áltijd te drinken op mijn werk. Ik drink hoogstens 3 bekertjes water in de tijd dat ik hier zit. Het is echt heel raar want thuis drink ik al van kleins af aan heel veel, je zal me niet snel zonder een glas drinken in de buurt vinden. Liters kan ik dan opdrinken, maar op mijn werk vergeet ik het gewoon terwijl ik een meter van zo'n ton water verwijderd zit Bloos

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 18:38

Okee, mooi dat ik niet de enige ben Haha!

Ik ben altijd bang dat ik iets aan mijn nieren krijg ofzo, maar toch loop ik nog steeds niet zomaar ff naar de keuken om een glas water te halen Tong uitsteken

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:04

Als ik te weinig drink, wordt ik 's nachts vaak wakker van de spierkramp. Dan zorg je ook wel dat je genoeg drinkt op een dag. Haha!
En ik zorg ook altijd dat ik een flesje water (soms met een tikkeltje siroop, drinkt toch makkelijker weg) bij me heb. Mocht ik dorst krijgen, kan ik in ieder geval drinken.

Wel regelmatig een nieuw flesje pakken, anders is het niet zo fris. Lachen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:10

Ik drink idd ook weinig! Sommige dagen gaat het goed, andere dagen vergeet ik het, of moet ik mezelf dwingen! Als ik de hele dag werk (kwerk in de verzorging) dan drink ik wel goed, want dan heb ik ook echt dorst. En nierstenen wil je echt niet hebben, dat doet serieus echt heel veel pijn!

@ lieke_m: Doet zo'n bevalling dan minder pijn? haha...dan kan ik een bevalling wel aan Tong uitsteken

Reaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:11

Ik dronk ook altijd veel te weinig. 3/4 glaasjes per dag.
Tegenwoordig moet ik mezelf er constant aan blijven herinneren dat ik wat moet drinken. En het gaat steeds beter. Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:17

Lieke_M schreef:

nu drink je géén glas water als je geplast hebt, dus automatisch ga je, als je dat gaat doen ook vaker plassen en meer glazen water drinken.
ik plas soms wel drie keer per uur, ik drink erg veel, ik ben getrouwt met mijn waterflesje.
heb er soms in de winter wat moeite mee [dan moet ik er dus meer op letten], als ik het al koud heb heb ik niet zo'n zin in een kouwe plens.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:18

van 3 glaasjes water hoef ik niet naar de wc...