Nog meer dorst van water drinken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Nog meer dorst van water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:11

Ligt het nou aan mij of niet. Sinds een paar dagen drink ik leidingwater omdat ik af wil vallen en dus veel water moet drinken.

Nu heb ik het gevoel dat mijn mond helemaal uitdroogt. Je zult bijna denken dat er iets in het water zit.

Lotje02

Re: Nog meer dorst van water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:24

Je lichaam went wel heel snel aan het drinken van veel water. Ik heb mezelf ook aangeleerd om veel water te drinken en als ik dat een dag niet doe heb ik meteen hoofdpijn!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:34

LZP > MW

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:01

Veel water drinken om af te vallen is trouwens een fabeltje Knipoog Dat je een droge mond krijgt door het vele drinken snap ik niet... Ik drink zelf ook veel water maar heb hier geen last van.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:58

Waarom is dat een fabeltje? Je maag wordt toch gevuld hierdoor? Dan krijg je toch minder honger?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:01

water lest net de dorst, dus snap eigenlijk niet dat jij er nog meer dorst van krijgt.
Pak eens een kauwgom, daar maak je veel speeksel mee aan.
Dan zou het weg moeten gaan..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:01

Als je voordat je gaat eten een glas water drinkt dan helpt dat, omdat er al iets in je maag zit. Maar idd ik heb pas gelden ook gezien op tv dat water drinken niet helpt bij het afvallen, maar dat je minder vet moet eten enzo.
Daarbij vertelde deze man ook dat teveel water heel erg slecht voor je nieren is!!! Gewoon 1 á 1,5 liter per dag. (koffie en thee is ook water) Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:11

Armaris schreef:
Waarom is dat een fabeltje? Je maag wordt toch gevuld hierdoor? Dan krijg je toch minder honger?

Ja, maar als je daarbij net zoveel blijft eten als eerst val je uiteraard niet af. Denk dat zij bedoelt dat je niet door water zélf afvalt.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:28

Nee, ik bedoel ook niet dat je van water afvalt. Ik drink gewoon 2 liter per dag, maar daarnaast eet ik minder en geen vet meer. Misschien ligt het gewoon aan het leidingwater hier..... Normaalgesproken is het ook smaakloos, maar heb er ook een rare nasmaak bij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:34

Vocht (water) is met 5 a 10 minuten door je maag heen.
Dus het helpt niet je maag voller te maken
(het werkt trouwens wel psychisch net als pillen waardoor je minder zou eten, dan eet je automatisch ook minder).

Dit hebben we ooit eens op school geprobeerd met vitamine tabletten.
Als je er 2 voor de maaltijd in nam dan hielp dat tegen honger gevoel en at je minder.
De meeste aten dus echt minder en vielen (tijdelijk) af.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:39

Welke vitaminetabletten waren dat dan? Ben wel nieuwsgierig ernaar. Is het niet slecht voor je lichaam?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:43

Sieppus schreef:
Als je voordat je gaat eten een glas water drinkt dan helpt dat, omdat er al iets in je maag zit. Maar idd ik heb pas gelden ook gezien op tv dat water drinken niet helpt bij het afvallen, maar dat je minder vet moet eten enzo.
Daarbij vertelde deze man ook dat teveel water heel erg slecht voor je nieren is!!! Gewoon 1 á 1,5 liter per dag. (koffie en thee is ook water) Vork

1 a 1,5 liter is te weinig!!! hou het op 2 liter water per dag!

En kauwgum eten is niet aan te raden, want daar krijg je juist honger van.

Van water alleen drinken stilt je honger niet en val je ook niet af. Wel is het heel belangrijk veel water te drinken, liever water dan frisdrank. Maar je wordt er niet dunner van ofzo. OM je lichaam schoon te houden is water essentieel, bij afvallen komen er ook meer afvalstoffen vrij, die je weer kan afvoeren door genoeg water te drinken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:22

Je hoeft echt niet 2 liter water per dag te drinken. Heel veel vocht haal je ook uit allerlei anderen voedselproducten en dranken.
En ik bedoelde ook dat je niet van water alleen dunner werd Knipoog Gewoon normaal en goed eten en bewegen. Succes trouwens met afvallen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:26

Armaris schreef:
Welke vitaminetabletten waren dat dan? Ben wel nieuwsgierig ernaar. Is het niet slecht voor je lichaam?

Ik denk dat ze bedoelt dat ze vitaminepillen kregen, en erbij was gezegd dat ze daarvan afvielen en het dus geen 'gewone' vitaminepillen waren. Dus dachten ze dat ze ervan af vielen, aten ze minder, en vielen ze idd af. Lag dus niet aan de pillen (want het waren gewone vitaminepillen), maar aan de gedachte van de mensen.
correct me if i'm wrong. Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:30

_Tara_ schreef:
Veel water drinken om af te vallen is trouwens een fabeltje Knipoog Dat je een droge mond krijgt door het vele drinken snap ik niet... Ik drink zelf ook veel water maar heb hier geen last van.

Ligt eraan. Als je voorheen 2 liter cola dronk, en nu 2 liter water weet ik wel zeker dat je ervan afvalt Knipoog

rakni schreef:
1 a 1,5 liter is te weinig!!! hou het op 2 liter water per dag!

2 liter is echt te veel, er vanuitgaande dat je ook nog vocht binnenkrijgt van je eten, en dat een mens ook nog wel eens iets anders drinkt dan water Knipoog
Door teveel vocht raken je nieren overbelast, en 'verzuipen' als het ware. Ook zorgt het ervoor dat je lichaam de voedingsstoffen niet goed kan opnemen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:52

Ja ok als je eerst 2 liter cola dronk en nu 2 liter water. Maar ik bedoel gewoon echt mensen die denken af te vallen door meer water te drinken, bovenop die cola bij wijze van spreken Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:58

Ik heb het ook hoor, als ik water drink krijg ik alleen maar meer dorst. M'n mond droogt dan inderdaad helemaal uit. Nog erger is het als het thee is, dan kan ik niet meer tuffen bij wijze van. Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:08

Vruchtensappen werken geloof ik beter. Water ligt nooit echt lekker op mijn maag en ik krijg er zeker niet minder honger van. Magere melk werkt wel Lachen