Gevoelloze plek na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Gevoelloze plek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:14

Op 25 mei ben ik van mijn jonge paard afgevallen. Het paard heeft mij eraf gebokt, ik heb een smak van ong. 3/3,5 meter hoogte in de lucht gemaakt, met als resultaat gekneusde schouder/heup/ribben, hersenschudding, geheugen verlies en een heleboel blauwe plekken. Inmiddels is alles weer goed gekomen, ik voel het alleen nog in mijn schouder. Maar nu zit er op mijn heup en bovenbeen een gevoelloze plek, van zo'n 12 cm doorsnee. Het voelt hetzelfde als je bijvoorbeeld knijpt in een slapend been.
Gaat het ooit nog weg, of zou het voor altijd zo blijven? Mijn stalgenoot vertelde namelijk dat ze vroeger vaak is geslagen op haar arm en ook van deze plekken heeft...

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt met zulke plekken, of wie kan er meer over vertellen? Lachen

KylaLover

Re: Gevoelloze plek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:51

mijn vader heeft door een sportblessure ook zo'n plek op zijn been. De zenuwen zijn daar beschadigd, waardoor het goevoel daar weg is. De kans is heel klein dat hij daar ooit nog gevoel in terug krijgt.
Ik denk dat het bij jou hetzelfde is.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:56

Ik heb eind mei een schop van een paard gehad tegen mijn onderbeen. Daar zit nu ook een grote dove plek. De huisarts vertelde dat de zenuwen beschadigd zijn maar dat dat op termijn wel hersteld. Het kan alleen wel een hele tijd duren voordat het gevoel weer helemaal terug is.

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:53

Ik heb ook door een val van een paard een dode plek op mijn been. Dit is al een paar jaar geleden gebeurd dus denk ook niet dat het goed gaat komen. De huisarts vertelde mij inderdaad dat de zenuwen daar dood zijn... er zit ook nog steeds vocht onder en de huid is iets grijs van kleur!

Ik kan er zelfs een kop warme thee opzetten!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:13

Ik heb het op mijn bovenbenen gehad na een operatie waarbij ik heel lang op mijn buik heb gelegen. Het heeft lang geduurd voordat het een beetje weg begon te trekken, en nogsteeds is het niet super (het voelt anders), maar heb er wel weer goed gevoel in. De doorbloeding is daar nog wel slecht, als ik bijvoorbeeld ga hardlopen en mijn bloed dus beter gaat stromen gaat het daar echt vreselijk jeuken Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:00

Ik heb een jaar geleden een trap gehad en die plek is nog steeds gevoeloos.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 22:55

Ai, klinkt niet zo goed als ik het zo lees. Nagelbijten / Gniffelen Het is dus een kwestie van geluk hebben of je je gevoel weer terug krijgt?
Bedankt iig allemaal voor het reageren! Lachen

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 03:45

ik heb een gevoellooze plek aan m'n been,mag er nog met een naald door zitten doet ook geen pijn,is inmiddels al 7maanden zo

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:03

Dan kan dat paard goed bokken Clown 3,5 meter is wel erg hoog hoor Clown

Maar goed.
Wat je hebt is zeer waarschijnlijk een zenuwkneuzing, het kan enkele maanden duren voor je gevoel terug komt.
Een arts kan hier niks aan doen verder . Wat je zelf kan doen is dagelijks even het gedeelte wat doof is masseren, en het gebied er omheen.

Maar uiteindelijk zal heel langzaam het gevoel terugkomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:38

Ik heb mijn arm gebroken 7 weken geleden en had ook zo'n gevoelloze plek rond de breuk, maar dat is nu vrijwel weg. Was het alweer vergeten tot ik dit topic zag.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:44

Dat gevoel moet binnen ongeveer een half jaar terug komen,ik masseer dat soort plekken altijd met een zalf op basis van arnica.Dit zorgt voor een betere doorbloeding en help met het masseren.
Ben ooit eens van een paard afgestuiterd met mijn heup op een rots,dat was een kwestie van uitkienen Tong uitsteken maar die is met arnica zalf weer geheel genezen.Veel masseren en ik heb toen ook echt pijnstillers moeten slikken maar die plek is weer helemaal in orde Ja

Ook heb ik een aantal van deze plekken die niet zijn overgegaan...och ik heb er ook mee leren leven Knipoog

Heb trouwens Arnicaforce van Dr.Vogel gebruikt en die is bij elke drogist verkrijgbaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:47

Ik heb ook een dergelijke plek op mijn bovenbeen en ondanks dat het al 4 jaar geleden gebeurd is verbetert het nog altijd. Ik zou eventueel een bezoekje aan de fysio overwegen die kan vaak helpen om de doorbloeding te verbeteren.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 12:43

Bedankt voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen! Lachen

@ crossmonster: Het paard is 1.85 m hoog, na een paar goede rodeobokken ben ik net over de hoogte gevlogen als waar de stenen muur van de binnenbak overgaat in platen. Knipoog

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:59

Ik ben 2 jaar geleden van m'n paard gevallen, half op een auto en zo op de grond gebutst.
Heb daar een verdikking aan overgehouden op m'n bil, net boven m'n onderrug zeg maar.
Die plek is heel lang gevoelloos geweest, beetje tintelend, maar sinds kort heb ik van die jeukaanvallen op die plaats.
Denk dat het langzaam toch aan het genezen is.
Toen het gebeurt was, ben ik naar de ehbo geweest, helemaal nagekeken en heb veel gesmeerd met oa tantum, srl gelei en sildeem (silverlinde)om de doorbloeding goed te houden.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:54

ik ben ooit een keer tussen een boom en paard gekomen tijdens buiten rit .. men been zat er tussen werd enorm dik en blauw .. later toch maar ff naar de dokter geweest bij mij zei hij dat het litteken weefsel is ( ook gevoelloos) hij zei het kan helemaal weg trekken of blijven .. af en toe heb ik ook beste jeuk er aan of doet het zeer .. toch trekt het beetje bij beetje weg Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:57

Ik hoop voor je dat je je gevoel terugkrijgt!

Ik heb door 2 ongelukjes ook een poos geen gevoel gehad in een deel van mijn bovenlip en mijn vinger. Alles doet het inmiddels weer! Na 1,5 jaar voelde in het stukje in mijn lip weer en na een jaar in mijn vinger weer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:25

Ik heb het ook nog gehad, buitenkant onderbeen en voet. het gaf zo'n beetje een tintelend gevoel. Ik reed een paar jaar terug met van die stijgbeugels met elastiek. Nu had ik die voor de wandeling er snel aangehangen na het schoonmaken van mn zadel. Kom ik er na een tiental minuten achter dat ze verkeerd hangen. Nu ongeveer een goeie 20 minuten gegalopeerd. Maar ik zat echt in zo'n slechte houding, vooral mn benen dan (vrolijke 4jarige hengst op wandeling, dus was wel nodig erop te blijven), blijkbaar was mn been te ver naar buiten gedraaid, hielen teveel naar beneden geduwd. Na een kwartier zo danige pijn dat ik ben moeten afstappen, beugels normaal gehangen. S avonds had ik een behoorlijke bult op mn enkel aan de buitenkant, en behoorlijk pijn. Nog naar de dokter geweest maar die kon er weinig aan doen, wist niet echt wat het was. De dag erna was de huid zeg maar behoorlijk gevoelloos, beetje zoals bij jou denk ik. Blijkbaar moet er een peesje beschadigd geraakt zijn, vandaar de bult, en die drukte vermoedelijk op een zenuw.
Uiteindelijk na een aantal maand, verminderde het wel en nu is het zo goed als weg.
Een paar jaar ervoor is er ook eens een paard op mn voet gaan staan. gevoel in 2 tenen weg, na een jaar ofzo kwam ook dat weer terug.
Dus kans is er wel dat het terugkomt hoor, alleen veel geduld hebben. Zenuwen kunnen genezen als ze beschadigd zijn, maar het duurt alleen behoorlijk lang. (maanden-jaar/jaren)