Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marlies85 schreef:Ik heb al jaren herniaklachten..maar geen hernia.
Ik vind het wel apart dat je bij last gelijk plat moet gaan.Bij mij is er altijd op gehamert zo veel mogelijk te blijven bewegen.Omdat de boel anders verzwakt en pijnlijker wordt.Meestal geven ze je een tijd van 6 weken dat de klachten moeten gaan afnemen.Als dat niet het geval is sturen ze je door naar een fysio neuroloog o.i.d.Wanneer je bij de neuroloog terecht komt willen ze wel eens door een ct/mri-scan slingeren.
Ik heb eigenlijk maar een paar tips voor je.blijf gewoon in beweging voor zo ver mogelijk en laat je vooral niet van het kastje naar de muur sturen door artsen!
Ivonka schreef:De zware niet te opereren en uitgedokterde gevallen kunnen in aanmerking komen voor een neuro modulator. Dat is een kastje in je rug die zorgt dat de pijnprikkels omgezet worden in tintelingen. Daar is vaak beter mee te leven.
EDIT: en we hebben ook een "real health" programma. Hoe om te gaan met chronische rugpijn.
marlies85 schreef:@ zammie : Daar bedoel ik mee dat ik lichamelijk klachten heb die bij een hernia horen.Alleen ontbreekt bij mij de hernia zelf ( uitpuilende tussenwervelschijf).
Ik heb gelukkig geen verlammingsverschijnselen o.i.d. Maar wel de 'bekende' uitstralingspijn in het been tot voorbij de knie en tintelingen.Ik heb 2 keer volleding onderzocht en heb zelfs nog een second opinion gehad in de sint-maarten kliniek in nijmegen.Ze hebben hebben het nu maar opgegeven en mij de stempel chronisch rugpatient gegeven.