Het gaat steeds slechter met me..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Het gaat steeds slechter met me..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 17:22

Noujah, de titel zegt het dus eigenlijk al het gaat gewoon steeds slechter met me.. Ik zal wel even helemaal bij het begin beginnen anders is het een beetje onduidelijk denk ik..
Aan het vorige school jaar zat ik heel erg met school omdat ik maar geen duidelijkheid kon krijgen, ik heb toen heel erg zitten twijfelen om vervroegd te stoppen met mijn opleiding. Ik heb dit toen een paar keer serieus overwogen, maar het werd me elke keer uit m'n hoofd gepraat door mijn ouders en mijn leraren. Ik heb nu nog geen duidelijkheid wat betreft mijn resultaten en ik weet niet wat ik allemaal nog moet afronden, ik zit dit jaar in m'n laatste jaar. Dat begint dus nu weer een beetje te kriebelen omdat de vakantie bijna voorbij is en het hele circus waarschijnlijk weer opnieuw begint, met gesprekken met leraren, de directeur en klachtenbrieven enz.
De laatste periode van het schooljaar had ik een blokstage en kreeg ik tegelijkertijd een baantje voor 3 avonden in de week. Ik heb mezelf toen een beetje overwerkt en ben een paar dagen goed ziek geweest. Toen de vakantie begon moest ik ineens heel erg veel werken. Ik vond het werk wat ik deed eigenlijk helemaal niet leuk en wou het ook niet meer gaan doen. Doordat ik al overwerkt was werd het alleen maar erger toen ik elke dag in de vakantie ook nog eens heel veel moest werken. Ik heb een aantal keer gesprekjes gehad met mijn baas, die de hele tijd alleen maar zei dat ik pas na de vakantie kon stoppen met zoveel werken terwijl ik echt op dat moment nodig had want het ging echt niet goed met me (Ik was alweer bijna een week ziek geweest, ik was altijd moe, moest veel huilen, snel geirriteerd en ik had nergens meer zin in). Ik heb mijn baas uiteindelijk zover gekregen dat ik vanaf deze week minder mocht werken.
Nou zal je denken dat het nu wel beter met me zou moeten gaan maar ik heb het gevoel dat het alleen maar erger blijft worden.
Sinds 1 of 2 weken voel ik echt heel slecht. Ik voel me bij eigenlijk niemand gewaardeerd (bij mijn vriend nog het meest), ik heb het gevoel dat ik alles fout doe, ik ben nog steeds heel erg moe, ik ben snel geirriteerd, moet nog steeds heel veel huilen en wat er ook nog bij is gekomen, is dat ik een behoorlijke dip heb w.b.t de aanranding die ik 3 jaar geleden heb mee gemaakt. Ik heb momenten dat echt niemand me meer kan aanraken (zelfs m'n vriend niet) en als ik alleen al aan seks denk word ik kots misselijk. Zodra ik er aan denk raak ik volkomen in paniek. Ik kan er alleen met mijn vriend over praten want hij is de enige die het weet. Hij weet ook dat ik het nu even heel moeilijk heb en houd heel goed rekening met mij.
Ik weet niet zo goed meer wat ik er aan moet doen en ik kan de oorzaak van dit alles ook niet vinden.
Ik zit te twijfelen om naar een psycholoog toe te gaan, maar ik ben er niet voor verzekerd en ik ben al eens eerder naar een psycholoog geweest en ik had toen niet het gevoel dat het hielp, ik klapte namelijk helemaal dicht en vond het op de een of andere manier nooit nodig om dit soort dingen aan haar te vertellen, en als ik het al wou lukte het me gewoon niet.

Is er iemand hier die me opweg kan helpen?

berpie

Re: Het gaat steeds slechter met me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:14

Het beste is toch dat je profesionelle hulp zoekt, dit is iets waar je zelf niet meer uit kan komen.
Een depressie is iets wat je echt niet moet onderschatten, het is ook niet in een paar gesprekken opgelost.
Geef het tijd maar ga wel.

Verder probeer lotgenoten te vinden, vaak helpt het om met mensen te praten die het zlfde meemaken.

Succes meis en heel veel sterkte

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:18

Oei, dat klinkt niet zo best nee.
Ik ben het met bovenstaande reactie eens.

En probeer zeker te praten met lotgenoten, dat werkt zeker!

Heel veel sterkte toegewenst en vooral niet opgeven!

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:21

Meid, pas maar goed op.. straks krijg je nog een burnout!
hebben jullie geen faalangst cursussen op school, vriendin van me heeft/had dit ook, ze praatte precies het zelfde als jou, ''t is nu een stuk verbetert met haar sinds ze die cursus gedaan heeft,
heb je een vast contract bij je baas?
ik zou gewoon ontslagen hebben genomen, ookal zei me baas dat het niet kon,
sterkte TS.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 00:07

Ik weet niet of we faalangst cursussen hebben op school, ik betwijfel het een beetje aangezien het bij ons op school zeer slecht gesteld is wat hulp voor de leerlingen betreft.
Ik heb inderdaad een vast contract op mijn werk tot oktober, maar ik ga ondertussen opzoek naar wat anders. Op mijn werk is het al iets verbeterd want ik zit nu achter de kassa ipv vakkenvullen en dat is al iets leuker.
Mijn moeder en mijn zusje zijn meerdere keren depresief geweest alleen heb ik niet het gevoel dat ik er met hun over kan praten. Mijn moeder zegt alleen maar dat ik nog niet depressief kan zijn want zij heeft het veel zwaarder gehad toen ze depressief werd en met mijn zusje kan ik niet goed opschieten.
Maar ik zal het er zo snel mogelijk even met m'n ouders over hebben want als ik naar een psycholoog wil kan ik daar denk ik beter mijn ziektekosten verzekering op aan passen want ik moet het wel kunnen betalen..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 02:23

Haaa, die ken ik. Familie die maar vol blijft houden dat het allemaal niet zo erg is want bij hen was het veeeeeeeeeeeel erger. Onzin. Jij voelt wat jij voelt, dat kunnen zij niet beslissen.

Toch vind ik het best wel heftig klinken al met al, mischien een keertje met je huisarts gaan praten over wat er allemaal mogelijk is? Die weet vaak ook wel iets van de verzekering/ kosten af.

Sterkte!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 02:53

Met een psycholoog moet het ook klikken. Als jij je daar niet op je gemak voelt en niet alles kan vertellen moet je gewoon door gaan naar de volgende. Maar zoek er wel 1 voordat je helemaal instort.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 03:01

ìk dacht dat ik de enige was die die klachten had en dat ik me aan het aanstellen was oid. Ik volg dit topic even.

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:15

Hee
het kan ook zo zijn dat je problemen nu worden veroorzaakt door de aanranding die je hebt mee gemaakt. Soms gaan mensen gewoon verder met hun leven en komt de klap pas veel later. Ik bedoel dat het dus niet een bijzaak is maar misschien wel de oorzaak van je probleem.
Wat je ouders zeggen over een depressie ben ik het niet mee eens. Iedereen ervaart een depressie anders en het uit zich ook anders. Dat je dus niet depressief kan zijn is echt een fabel. Ik denk dat je weer therapie moet nemen. Dicht klappen gebeurt wel vaker. En naar mijn weten kun je gewoon bij de ggz terecht met een basis verzekering.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Spreek uit ervaring. En als je nog wilt kletsen en meer wilt weten dan moet je even een pb sturen. Ik help je graag, maar ga liever niet verder op dingen uit mijn verleden in, op het forum zelf.
Je bent welkom!
xx

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:17

Stoppen met werken, je bent nog jong, kies voor jezelf. En met behulp van huisarts op zoek naar een goede psych.
Kun je er met je ouders over praten? Dat lijkt me wel belangrijk.
Hoe oud ben je eigenlijk?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 17:24

@ Alet74: Met mijn ouders kan ik niet echt goed praten. Ik ben net 18. Stoppen met werken is geen optie, ik heb het geld echt nodig..
@ Sentasi: Het zou inderdaad kunnen dat nu pas de echte klap komt, maar ik heb vlak daarna ook een half jaar lang behoorlijk in een dip gezeten. Toen was ik vooral heel erg bang..

Mijn huisarts is op vakantie en ik kan hierover niet met een andere huisarts praten, maar zodra hij terug is ga ik er metteen heen..

Iedereen bedankt!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:39

Sterkte meis Ach gut
Ik heb af en toe ook van die momente dat het me allemaal ff teveel word heb het niet meer naar me zin op me werk heb pfeiffe3r wat de ene keer heel goed gaat en de andere keer ontiegelijk slecht zo als nu...
Ontiegelijk moe en kan zowat niks meer.
Ik kan ook echt van het 1 op het andere moment echt ontiegelijk sagerijnig worden dan denk ik bij me zelf gewoon zo HALLO melis.....
Echt om niks voel ik me dan echt Kl*te en niemand kan dan goed bij me doen behalve Sanne me beste vriendin.
Liefst zit ik dan gewoon boven op me kamer met niemand om me heen...
Meestal ga ik dan het liefst naar me paard.
Dat is de enige plek waar ik me gewoon goed voel en gewoon alles vergeet waar ik dan mee zit.

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:16

is allemaal een combinatie van veel factoren, de aanranding, het vele werken nu zorgt dan voor een soort van burn-out. En daar kan je beter nu mee naar een psycholoog gaan dan later want anders wordt het steeds erger.Het moet inderdaad wel klikken met zoiemand dus soms is het even zoeken. Maar het kan echt helpen! al is het maar om je verhaal ana iemand kwijt te kunnen die niet zo dicht bij je staat.
Voor zulke dingen moet jejezelf de tijd gunnen om eraan te werken. Ikzelf ga al een paar jaar niet meer naar school en ik werk niet meer om aan mezelf te kunnen werken. School en alles kan altijd nog maar ik wil eerst meer positievietijd in het leven. Is ook heel belangrijk voor jouw!
Orienteer jezelf eens in wat voor hulp er is en intakes kan je altijd doen, dan ben je nergens toe verplicht...
Sterkte!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:33

Als je het zelf niet kunt betalen (psych), vind ik dat je ouders moeten betalen. En als het werken je echt tegenstaat, zou je toch echt voor jezelf moeten kiezen. Ik denk dat je geestelijke gezondheid belangrijker voor je zou moeten zijn dan geld.
Gezien de dingen die jij meegemaakt hebt, is een goede zorg zeer op zijn plaats. Het is niet leuk om in zo'n vicieuze cirkel te zitten, hulp is geboden! Het kan zo fijn zijn om met een buitenstaander erover te praten, hij of zij kan je helpen de boel weer op een rijtje te zetten voor jezelf.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:05

Oei, dat klinkt inderdaad alsof het even niet de goede kant opgaat.
Ik wilde je een tip geven: als een psycholoog voor jou niet werkte, bedenk dan dat er meerdere therapievormen bestaan. We zijn niet allemaal goed in praten, dus kijk eens verder naar bijvoorbeeld haptonomie http://haptonomie.startpagina.nl/ of creatieve therapie. Haptonomie zit als het goed is wel in de verzekering.
Iemand die ik ken doet bijvoorbeeld een vorm van sport / spel therapie, hierbij doet ze sportoefeningen met een therapeut en vanuit haar reacties in situaties hierbij wordt er gericht gepraat en vragen gesteld.

Veel sterkte!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:23

Tips:

*ga stante pede RESCUE REMEDY van bachbloesems -druppels halen en neem 4 druppels per uur (op je tong en mengen met je speeksel alvorens in te slikken)
* koop het boek Anthony Robbing: Je ongekende vermogens, Neuro-linguistisch programmeren: ik ben ervan overtuigd dat je je na 2 dagen al een stuk beter voelt, geloof me !
* stop op z'n minst toch 1 week met werken: jij, je geest en je lichaam hebben absoluut dringend behoefte aan rust...als jij jezelf kapot maakt onder al dit gedoe ga je ook niet meer kunnen presteren en uiteindelijk geen werk meer hebben. Het wordt tijd dat je voor jezelf opkomt !

*zoek een therapeut die NLP kan toepassen...met één behandeling kan je dan een goed stuk verder
*volg ook één behandeling ademhalingstherapie: zo kan je jezelf thuis sneller in een ontspanningsritme brengen en beter recupereren

succes !

en nog iets...het klink misschien vreemd maar euch... om depressief te worden moet je je echt heel hard inspannen...ja dat kost veel werk om zo down te worden...Robbins haalt je je er direct terug uit ! omdat hij je de valkuilen toont en hij geeft je direct de kracht om terug recht te springen en t leven in een ander daglicht te zien Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:35

misschien toch weer eens een psycholoog proberen,en ook volhouden...zoiets heeft tijd nodig en is niet met twee sessies opgelost.....dit soort problemen is een behandeling die drie jaar duurt aannemelijker.
gewoon doen,nu is het de tijd om er wat aan te doen,je hebt nog een heel leven voor je,het zou toch rot zijn als je je hele leven zo zou moeten voelen?sterkte!!!