Schouder uit de kom.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Schouder uit de kom.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:06

Wie heeft er net als ik zijn/haar schouder uit de kom of gehad?
Hoe kwam dat en hoe lang heeft het geduurd ,voor je weer normaal alles kon/mocht doen.
Heb je ook uitval van je hand gehad doordat je zenuwen waren beschadigd en is dat weer goed gekomen?
Ja allemaal vragen die mij nu bezig houden,want ik zit er nu mee.Ik baal als een stekker,afgelopen zaterdag op mijn schouder gevallen en nu kan ik ineens niks meer met mijn rechterhand.De schouder zit wel weer in de kom,maar mijn hele arm is dik en mijn hand lijkt op een verzameling worstjes.
Kreeg vandaag al een brief van het ziekenhuis ,dat ik over een week bij de neuroloog moet komen,dus er is wel iets loos.Anders zijn ze niet zo snel met afspraken.
Dus wie kan me aan wat antwoorden helpen ?

Lynske78

Re: Schouder uit de kom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:12

Wat vervelend voor je. Ik heb het zelf niet gehad, maar het klinkt alsof er een zenuw(spier) klem zit. Ik hoop voor je dat ze dit snel kunnen verhelpen. Je zal toch eerst naar de neuroloog moeten om vast te stellen waar de knelling zit, dit kan je niet met iemand anders vergelijken denk ik.Veel sterkte.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:44

In `t ziekenhuis zeiden ze ,dat de zenuwen waarschijnlijk beschadigd waren,omdat ik zo raar terecht was gekomen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:48

Ikzelf heb er (gelukkig) geen ervaringen mee.Maar als het idd zo is dat je zenuw(en) beschadigt zijn door deze luxatie ben je nog wel even zoet.Zenuwen hebben toch wel flink wat tijd nodig om te herstellen.Maar dat is geen garantie dat het weer helemaal hetzelfde is als voor het 'trauma' .

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:53

Ik ken 2 mensen die de schouder uit de kom hebben gehad. De ene heeft 6 weken met een mitella gelopen en toen was alles weer normaal. De ander heeft ruim een jaar gelopen en moest er op een gegeven moment aan geopereerd worden.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:28

ik vorig jaar ( van mn paard gevallen Clown )
Ik heb een 5tal weken met zo'n armsteun ding gelopen en dan was alles weer gewoon alleen was die schouder wel veel zwakker geworden ( maar dat lijkt mij normaal na 5 weken niets te moeten doen)
veel sterkte!!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:14

Nou daar ben ik dan klaar mee.Ik hoor het wel,jullie zijn wel allemaal gelijk met de herstelduur van ong.6 tot 8 weken.
Ik moet dus maandag weer voor controle,ben benieuwd wat ze zeggen.Ik hou jullie wel op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:18

3 keer heb ik de schouder uit de kom gehad.
De eerste keer door een ruk.
Ook net als jij had ik uitval van mijn hand.
2 vingers hadden helemaal geen gevoel meer, vinger 3 zwaar verdoofd.
Het heeft zeker 1,5/ 2 weken geduurd voordat het gevoel weer terug was, maar is wel helemaal goed gekomen. Maar geen maanden dus, bij mij was het beknelling door de kop zelf.

de 2 andere keren heb ik de arm uit de kom gekregen in mijn slaap... door mijn arm boven mijn hoofd te hebben en om te draaien.
Beide keren heb ik hem er toen zelf terug ingezet..daarom denk ik ook geen uitval gehad omdat het heel kort maar verkeerd heeft gezeten.

Dus ik hoop voor jou ook dat je het gevoel snel weer terug hebt.
En doe voorzichtig aan.
Veel beterschap!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:22

Ik heb het regelmatig gehad aan beide schouders.
Het uitvallen van mijn arm heb ik ook erg vaak gehad, maar dat is met goede fysio wel heel veel verminderd, na de laatste keer eigenlijk geen last meer van gehad.
Ik ben aan beide schouders geopereerd, erg fijn, ze vliegen niet meer uit de kom.

TS goed rusthouden, maar dat zal de dokter je ook wel verteld hebben Knipoog

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:04

Hee,fijn te horen van mensen met ervaring.Ik oefen wel goed met die vingers,maar ze voelen aan als worstjes.Net of ze niet van mij zijn.Ik doe op het ogenblik alles met mijn linkerhand en hou mijn rechterarm goed tegen mijn lichaam gedrukt.Mijn arm is nu echt donkerblauw bij de bovenarm en biceps.Op de schouder zelf wordt hij groenig -geel.Best apart.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:53

Ik heb mijn schouder ongeveer anderhalf jaar geleden uit de kom gehad. Ik heb geen uitvalsverschijnselen gehad, maar wel vaak, zeker een half jaar lang het gevoel gehad dat hij er bijna 'uitschoot'. Het duurt dus best een tijdje voor de banden weer mooi stevig zijn. Rustig aan doen dus!

En over die verkleuringen; ik heb nu een gebroken enkel, vanmorgen gipswissel gehad en ik heb ook alle kleuren van de regenboog Haha!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:58

Nou,vandaag is mijn arm alweer verkleurd.Het klinkt misschien gek,maar dat vind ik nog wel interessant.

Hee Dovish sterkte met je pootje!!!!!

Het gekke is ,als ik in mijn bed lig is het tintelen bijna weg.Maar als ik gewoon sta begint het weer.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:53

Zorg je wel voldoende dan dat je je hand omhoog houdt?
Dus de aangedane zijde , je hand daarvan, terhoogte van je goede schouder houdt?
Dan kan het vocht uit je vingers weg trekken. Als je veelal je arm horizontaal houdt trekt het vocht niet gemakkelijk weg.

Heb je al weer meer gevoel terug inmiddels?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:22

Tjee Margot....dat is dikke pech voor je.
Heb geen ervaring met schouders uit de kom maar wil je wel heel veel beterschap wensen!!
Neem voldoende rust, en tja...toch maar braaf luisteren naar de heren doktoren...
Ach gut

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:59

Dankjewel voor de sterkte Lachen
Van het tintelen kan ik me wel wat voorstellen, tenminste, als ik mijn been te lang naar beneden houd loopt die ook nog vol, als ik dan op bed ga liggen is 'ie na tijdje veel dunner! Wel lastig want dan zit het gipsverbandspul veel losser en wiebeliger.

Rustig aan doen he!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 23:13

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor controle,............dacht ik. De dokter keek,liet me een paar oefeningen doen en zei toen'' tja, das niet best.Ik kon n.l mijn bovenarm omhoog krijgen.Nu is mijn schouder niet het probleem,tenminste dat denk ik,maar mijn bovenarm.Die hangt er en beetje bij en wat ik ook doe,er gebeurt niks.Raar hoor.
Ik werd direct naar de MRI gestuurd,en kon daar al gauw onder.Wat een ellende,20min stilliggen in een nauwe koker.Ik voelde me net een een postpakketje.Daarna mocht ik naar huis.Nu moet ik woensdag terug voor de uitslag.
En nee ik heb nog steeds geen gevoel in mijn vingers en hand.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:19

Bah, ik duim voor je Ach gut
Ik heb mijn schouder ook al een paar keer uit de kom gehad, maar ik zet hem ook zelf weer terug. Verder heb ik geen uitval maar ik krijg mijn arm niet meer recht omhoog en hij kraakt heel erg, maar hij zit nu al een paar jaar op z'n plaats en daar mag hij wel even blijven.
Succes woensdag.

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:36

Ik heb het zelf ook gehad, zonder ernstige gevolgen. Moest wel best lange tijd in mitella lopen.
Maar ik wens je heel veel beterschap. x

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:09

Oeh balen voor je, hoop dat het snel weer in orde komt.

Ik heb zelf 2 jaar geleden mijn arm uit de kom gehad door een ruk, maar hij schoot gelukkig meteen weer goed. Ik had alleen bij mijn bovenarm een scheur in mijn spier, maar na 3 maanden was het weer helemaal goed.

Beterschap in ieder geval.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 23:14

Ik heb ook het idee,dat er een scheur in mijn bovenarm zit.Hij is erg dik en erg warm.
Ben heel benieuwd wat ik morgen hoor.
Hee, en aan alle die tot nu toe reageerden,...........BEDANKT voor jullie support.Het doet me echt goed.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:50

Succes morgen, ben benieuwd wat er aan de hand is.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:56

Ik heb hypermobiliteit, dat houdt in dat mijn gewrichten te klein zijn en mijn kommen te groot, ik heb dus iedere dag wel een smijn heup of schouder uit de kom, Het is voor mij een kwestie van even goed zitten en dan zit alles er zo weer in.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:15

Jeetje draver, dat klinkt eng. Hoe doe je dat dan, kan je die zelf terug zetten en heb je er dan geen pijn aan? Kan je verder wel gewoon alles doen?

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:32

Ja hoe het kan? wat ze denken is omdat ik vroegah heel erg ziek ben geweest en door alle medicijnen mijn botten enz. zijn aangetast en dus mijn koppen van de kommen zijn gaan slijten.

of ik alles nog kan doen? Ja hoor, maar ik kan bijv. niet een 15 min met mijn been over elkaar of lekke rop de bank mijn been onder mijn kont leggen.

En ja ik zet het zelf terug, schouder is moeilijker al mijn heup moet ik wel zeggen, heup is wel pijnlijker.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:24

Zo, dat klinkt echt niet fijn.
Wel respect hoor, dat je dat zelf terug kan zetten. Lijkt me echt eng.