gescheurde kruisbanden, knieband en 2 botbreukjes.. revalide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

gescheurde kruisbanden, knieband en 2 botbreukjes.. revalide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:32

Hai meiden, ik heb deze pech dus op het moment.. Moet nog 3 weken gips en dan heb ik er 6 weken op zitten. Hoopt erop dat dan alles goed ie geheeld.
Hebben jullie ervaring met een revalidatie van de knie? Ik hoor graag verhalen, ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk weer op het paard te zitten natuurlijk Bloos

Mri

Re: gescheurde kruisbanden, knieband en 2 botbreukjes.. revalide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:37

succes met de revalidatie!
ik loop nu al bijna 6 maanden (vanaf 9-2) met een gekneusde knie (gerafelde kniebanden en ingescheurde kruisband).

Voorlopig zit ik nog niet te paard 22 -8 heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis voor een gewoon onderzoek en een nieuwe MRI, om te kijken of er verbetering in zit t.o.v. 2 maanden geleden.
Hopelijk is het bij jou beter genezen dankzij het gips. Dat heb ik dus (helaas) nooit gehad.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:38

He bah, je hebt er dus al drie weken gips opzitten? Ik heb geen ervaring, maar ik wilde even zeggen dat ik met je meeleef Tong uitsteken Ik heb afgelopen week mijn enkel gebroken en zit dus ook in het gips. Ik zei gisteren nog dat ik zo blij was dat het niet mijn knie was, want dan kan je volgens mij helemaal niks meer zelfstandig! sterkte!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:41

Ik heb in januari een kruisband reconstructie gehad en ben nu nog steeds aan het revalideren. Doordat ik niet constant allerlei mensen lastig wilde vallen ivm transport ben ik 3 maanden niet op de manege geweest. Na 3 maanden kon ik zelf weer een beetje auto rijden en mijn eerste rit was dus meteen richting paarden. Ben toen ook meteen heel voorzichtig weer gaan rijden. Met een stoel om op te stappen natuurlijk. Lichtrijden gaat niet en hard aanduwen ook niet maar gewoon een beetje hobbelen gaat goed. Daar komt bij dat de beweging van het paard heel goed is voor diverse spieren. Mijn fysio kan zien of ik de dag ervoor heb gereden, mijn spieren zijn dan veel losser.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:06

Toen dennis zijn knie had gebroken, zijn we daarna 10x naar de fisio geweest. Hij had er toen 10 weken gips op zitten. Je zal het tijd moeten gunnen meid, en heel veel gedult en dat heb jij niet he Knipoog
Kom je de dagen wel een beetje door?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:48

Bedankt voor de reactie's!
Nee ik heb inderdaad weinig geduld Bloos
En hebben jullie de eerste weken er ook last van gehad? Ik voel eigenlijk niks.. Ik heb er maar heeeel af en toe een steekje in?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:27

Oh, wat een geluk. Ik heb na mijn operatie heeeeel veel pijn gehad. De eerste week nam ik 20 pijnstillers per dag (3 verschillende soorten en toestemming van arts). En nog had ik pijn.