ervaringen met yoga?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

ervaringen met yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:40

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met yoga?
(Vast wel) Ik begin in augustus met een yoga-cursus en weet globaal wel een beetje wat ik kan verwachten, maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen...

Zelf ga ik yoga doen omdat ik moeilijk tot rust kan komen, altijd maar druk in mijn hoofd en dingen moeilijk los kan laten.
Ik hoop d.m.v. yoga te leren ontspannen en mijn hoofd leeg te maken en op die manier 'de rust in mezelf zal vinden.'

highwaykind

Re: ervaringen met yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:52

Ik doe yoga via de yogamazing video podcast, stukjes van 30 minuten.

Het hele "gedoe" eromheen aan chakra's en weet ik wat hoeft van mij allemaal niet zo (wat dat betreft is dit de perfecte podcast, gratis, veel info, rustige man die goed uitlegt, en nauwelijks "zweverig gedoe").

http://www.yogamazing.com en dan moet er wel ergens een link staan voor iTunes.

Merk dat ik er losser, leniger en ook wat sterker van word, en hoewel het aardig inspannend is (spierpijn!!! helemaal als ik een poosje stop en dan weer begin) is het lang niet zo vermoeiend als "echte" sporten en dus ook voor mij vol te houden.
Lijf een beetje strakker is ook mooi meegenomen Haha!
Rol straks mijn matje weer uit hier, laptop op de tafel, en strekken maar.
Podcast is in dit opzicht ook wel handig: ik kan zo hard mopperen op Chaz als ik wil (als ik weer eens niet lenig genoeg ben voor een of andere pose).
Hij hoort me toch niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:55

Heb je er 'geestelijk' zeg maar ook wat aan?
Ik bedoel dat je rustiger er van? Je hoofd leeg kan maken?

Dat is namelijk het doel wat ik hoop te bereiken met yoga... En dan vooral weer de balans vinden tussen lichaam en geest zeg maar.
Klinkt wat vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Verder weet ik er eigenlijk heel weinig van, ben heel blanco en weet eigenlijk totaal niet wat me te wachten staat.
Ga eens even op de site kijken.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 04-08-08 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:59

Mijn hoofd is altijd aardig leeg van mezelf, maar als ik gespannen ben (merk ik aan mijn spieren, schouders/nek/rug gaat vast zitten en ik krijg daar koppijn van) helpt het vaak wel goed.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:01

Nou heb er geen ervaring mee maar heb het even op de Wii-fit gedaan Haha! . Vind t erg leuk. Denk dat het goed is voor je houding en als je alleen bent zelfs tot rust komt. Knipoog

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:03

Oke, dat is wel fijn, wou dat ik dat had Knipoog
Dat heb ik ook wel gehoord (volgens mij op het intakegesprek voor de yoga), dat je door bezig te zijn met het ontspannen van je lichaam, je uiteindelijk ook je hoofd leegmaakt.
Die vrouw van het intakegesprek zei ook dat het in het begin waarschijnlijk meer inspanning kost om te leren echt te ontspannen dan dat je daadwerkelijk ontspant, maar dat dat naarmate je het vaker doet steeds meer vanzelf gaat en dus beter word.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:04

Ivonka schreef:
Nou heb er geen ervaring mee maar heb het even op de Wii-fit gedaan Haha! . Vind t erg leuk. Denk dat het goed is voor je houding en als je alleen bent zelfs tot rust komt. Knipoog

Heb je het ook op de Wii joh?
Dat wist ik niet. Mijn vriend heeft een Wii, maar heb je voor Wii-fit niet iets extra's nodig?
Heb er niet zo heel veel verstand van...