Haar deels kleuren, kan dat zelf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Haar deels kleuren, kan dat zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:02

Misschien een rare vraag maar zal het even uitleggen.
Een maand geleden heb ik mijn haar laten kleuren, hoofdkleur een soort bruin en daartussen af en toe een kleurtje felrood door.

Nu is dat een spoeling en dus geleidelijk aan aan het wegzakken. Het rood zie je nog wel maar niet zo goed meer, althans naar mijn zin.

Nu zou ik graag wat meer rood door mijn haar, dat je het echt goed ziet maar dan ook weer niet permanent maar een spoeling, dit omdat het minder schadelijk is voor je haar.

Alleen, aangezien het gaat om plukjes haar(vele plukjes) en je dus niet je hele haar verft vraag ik me af of ik mijn haar zelf kan kleuren of dit moet gedaan worden door een kapper?

Mikkie

Re: Haar deels kleuren, kan dat zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:15

Ik verf altijd zelf plukjes door m'n haar. Persoonlijk vind ik het niet echt moeilijk. Je kunt het natuurlijk zelf proberen met een spoeling en als het mislukt, kun je alsnog een spoeling over je hele haar doen.

Je moet je haar "stylen" zoals je het doorgaans draagt en kleurt vervolgens alleen de plukjes die je wilt, door ze met je ene hand op te pakken en met de andere hand te kleuren. Als je wegwerp handschoenen aandoet, kun je de spoeling er met je handen op aanbrengen.
Als je bang bent dat de spoeling tijdens de inwerktijd gaat afgeven op plukken die je niet gekleurd wilt hebben, moet je er aluminiumfolie omheen doen.
Je kunt trouwens ook altijd je moeder of een vriendin vragen om je te helpen.

Succes

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:19

Gewoon zelf doen en dan op de manier zoals hierboven beschreven Ja

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 12:55

Fijn zo Haha! Dan ga ik gauw even kijken om een spoeling Tong uitsteken
Ik heb nog en misschien een moeilijker vraag : als ik nu verschillende kleuren door mijn haar wil doen? Bloos Ik heb donkerblond haar nu met rood erdoor. Ik wil graag nog rood erdoor en eventueel mijn voorste plukken felblond. Kan dat ook op die manier? Moet ik de kleuren apart doen of kan dat tegelijkertijd?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:56

Kan gewoon tegelijk volgens mij, plukken rood in folie en plukken blond ook in folie....

Anders vandaag de ene en morgen de andere Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 12:58

BitchyWitchy schreef:
Kan gewoon tegelijk volgens mij, plukken rood in folie en plukken blond ook in folie....

Anders vandaag de ene en morgen de andere Knipoog

Jiehaa Haha! Ik ga morgen direct kijken voor spoeling Vingers aflikken

Ik hou nl van 'extreem' gekleurd haar Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:03

Ik heb ook knalrood in mijn zwart gehad en verfde het (schrik niet) minimaal 1x per week bij om het fel te houden. Ging best, maar was best veel werk. Ik was blij dat ik voor 1 grotere pluk gegaan was ipv voor meerdere kleintjes, zoals ik oorspronkelijk gewild had.
Volgende week krijg ik blauwe plukjes maar ik ga 't nu anders proberen, met extensions. Kijken of dat beter gaat.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:04

Wat is eigenlijk extensions? Wat doet het met je haar? Bloos
Ik wil eigenlijk alle kleuren door mijn haar, een felle blonde pluk vooraan, rood erdoor en misschien nog... tips? Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:07

Die 2 plukken achter/onder je oren zegmaar, zwart of heel donkerbruin? Haha! Weet niet of je lang haar hebt dat zegmaar naar voren valt, dan vind ik dat zó mooi. Bloos
Ik heb nu highlights die héél erg opvallen, maar alleen in de bovenste helft van mn haar. De onderkant is donkerder. Geeft ook een gaaf effect, zie je vooral goed als ik mn haar in een staart heb. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:08

Extensions zijn van die plukjes haar of nephaar die tussen je eigen haar gezet worden. In mijn geval wordt het gewoon echt haar, maar chemisch gekleurd zodat de kleur er niet zo snel uitgaat met wassen.
De plukjes blauw worden dus met een beetje was-achtig spul aan mijn eigen haar vastgemaakt zodat er ineens een blauw plukje tussenzit.
Eens zien of het goed houdt, en of de kleur mooi blijft.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:09

absque_dubio schreef:
Die 2 plukken achter/onder je oren zegmaar, zwart of heel donkerbruin? Haha! Weet niet of je lang haar hebt dat zegmaar naar voren valt, dan vind ik dat zó mooi. Bloos
Ik heb nu highlights die héél erg opvallen, maar alleen in de bovenste helft van mn haar. De onderkant is donkerder. Geeft ook een gaaf effect, zie je vooral goed als ik mn haar in een staart heb. Haha!

Foto? Bloos Ik ga mijn pony ( die even lang is al mijn haar of beetje korter) in het felblond doen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:10

Sonja schreef:
Extensions zijn van die plukjes haar of nephaar die tussen je eigen haar gezet worden. In mijn geval wordt het gewoon echt haar, maar chemisch gekleurd zodat de kleur er niet zo snel uitgaat met wassen.
De plukjes blauw worden dus met een beetje was-achtig spul aan mijn eigen haar vastgemaakt zodat er ineens een blauw plukje tussenzit.
Eens zien of het goed houdt, en of de kleur mooi blijft.

Hoeveel is de kostprijs? Ik had er al van gehoord en nu dat je het zegt weet ik het weer Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:22

Daar heb ik eerlijk gezegd niet eens naar gevraagd. Ik wil het graag dus.... Haha!
Ik zal het je volgende week ff laten weten als ze gezet zijn, als ik dit topic tegen die tijd niet vergeten ben Nagelbijten / Gniffelen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:35

Net als kleurspoelingen voor je hele haar bestaan er ook van die pakketjes voor highlights. Er zitten speciale kammetjes/penseeltjes enzo bij en ze staan in de supermarkt gewoon naast de andere kleurenshampoos. Alleen eerst wel even nakijken of het permanent of tijdelijk is.

Als je twee kleuren door elkaar gaat doen, moet je goed oppassen. Ik zou eerst één kleur in je haar doen en dan pas de andere, dat je niet met twee soorten verf door elkaar in je haar zit.

Ik heb nu ook donkerblond (van mezelf) met lichtblond en rood/ros erdoor, staat wel leuk Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:39

Mientjeuh schreef:
Net als kleurspoelingen voor je hele haar bestaan er ook van die pakketjes voor highlights. Er zitten speciale kammetjes/penseeltjes enzo bij en ze staan in de supermarkt gewoon naast de andere kleurenshampoos. Alleen eerst wel even nakijken of het permanent of tijdelijk is.

Als je twee kleuren door elkaar gaat doen, moet je goed oppassen. Ik zou eerst één kleur in je haar doen en dan pas de andere, dat je niet met twee soorten verf door elkaar in je haar zit.

Ik heb nu ook donkerblond (van mezelf) met lichtblond en rood/ros erdoor, staat wel leuk Haha!

Die highlighs, ik ken ze alleen in blond, bestaan ze ook voor andere kleuren? Dan ga ik even kijken.
Ik vind het inderdaad zo'n onzin om een hele kleurshampoo te gebruiken voor maar plukjes haar en de rest weg te gooien.

Heb je een foto? Mag per pb hoor Bloos

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:44

Rood heb ik hier ook al in de winkel zien liggen Ja

Ik heb hier nu geen camera, maar ik zal volgende week proberen eraan te denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:01

Wild Red is echt gaaf fel rood Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:23

Sonja schreef:
Wild Red is echt gaaf fel rood Tong uitsteken

Van welk merk is dat? L'oreal? Haha! Dan zal ik morgen es op zoek gaan
We hebben hier wat verder een speciale haarwinkel Tong uitsteken