ADD, ervaringen gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

ADD, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 10:53

Hallo,

Wie heeft er of heeft ervaringen met ADD?

Lees wel veel over ADHD, medicijnen en behandelingen maar niet over ADD.

llittlellady

Re: ADD, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:26

www.sadd.nl Lachen
add is een vorm van adhd en wat betreft behandeling en medicijnen is het vaak wel min of meer hetzelfde.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:14

Ik heb ADD. Het gaat tot nu toe ook altijd prima, bij dieren voel ik me op gemak en ook als ik (creatieve) dingen te doen heb.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:56

Ik heb al jaren het vermoeden dat ik ADD heb. Ben er echter nooit op getest, en waarom ook eigenlijk ? Tuurlijk, het heeft bepaalde gevolgen, maar ik ken mezelf niet anders dan zoals ik nu ben. Ik zie het nut van behandeling dan ook niet echt in, ik blijf graag mezelf, met al mijn eigenaardigheden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:53

Sjaap schreef:
Ik heb al jaren het vermoeden dat ik ADD heb. Ben er echter nooit op getest, en waarom ook eigenlijk ? Tuurlijk, het heeft bepaalde gevolgen, maar ik ken mezelf niet anders dan zoals ik nu ben. Ik zie het nut van behandeling dan ook niet echt in, ik blijf graag mezelf, met al mijn eigenaardigheden.

Inderdaad hier zelfde Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:10

StillAngel schreef:
Sjaap schreef:

Inderdaad hier zelfde Knipoog

Ik kan blijkbaar niet functioneren zonder behandeling Knipoog . Bij mij is de diagnose net gesteld Bloos Schrok er best van want blijkbaar is het niet zomaar wat. Ben nu bijna 30 en heb daardoor vele kansen misgelopen en mijn leven is een beetje een zooitje en niet wat ik wil. Dus om je zelf nu zomaar te nemen zoals je bent is heel zonde en in mijn geval dus niet te doen Huilen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:19

[/quote]

Inderdaad hier zelfde Knipoog[/quote]
Ik kan blijkbaar niet functioneren zonder behandeling Knipoog . Bij mij is de diagnose net gesteld Bloos Schrok er best van want blijkbaar is het niet zomaar wat. Ben nu bijna 30 en heb daardoor vele kansen misgelopen en mijn leven is een beetje een zooitje en niet wat ik wil. Dus om je zelf nu zomaar te nemen zoals je bent is heel zonde en in mijn geval dus niet te doen Huilen[/quote]

Het is net hoe je er mee omgaat..Sommige kunnen dat al meer en sommige minder helaas Ach gut

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:36

als je er geen last van hebt.., hja dan maakt een diagnose ook niet uit want dan heb je ook geen behandeling nodig Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:37

Ik heb die behandelingen altijd geweigerd. Ik red mij er prima mee.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 06:55

Vooral het uitstelgedrag is bij mij problematisch. Rekeningen stapelen zich op, contracten blijven liggen, schoolwerk is altijd te laat. Maar dat ben ik, zo is het gewoon, ik kan het mij niet anders voorstellen.

De stemmingswisselingen heb ik mee om leren gaan en wat mijn driftigheid en woede-aanvallen betreft is mijn naaste omgeving ervan op de hoogte dat ik die soms heb. Zij laten me dan gewoon lekker gaan. Ik kan uiteindelijk vanzelf weer relativeren en excuses maken.

Lastig ? Soms, maar ik ben wie ik ben.

Wat voor problemen ondervind jij dan door de ADD ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:13

Bedoel je mij? (is nog vroeg op de ochtend Huilen van het lachen )

Wat jij ook schrijft, stemmingwisselingen, woedeaanvallen en soms buien dat ik sta te springen van hyperactieviteit.

Uitstelgedrag heb ik ook, ik heb samen met mijn oudere zus planningen gemaakt en als ik mij daar aan hou dan heb ik steeds alles op tijd af, en dat heeft tot nu toe wel gewerkt (af en toe een schop onder de kont).

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:54

Driftbuien, dingen niet los kunnen laten (als iets moet dan moet het meteen anders ga ik over de rooie), stemmingswisselingen, dingen niet af kunnen maken (veel opleidingen gedaan maar afgehaakt) door concentratiegebrek, mijn huis is een vuilnisbelt terwijl ik helemaal niet zo ben en daar baal ik iedere dag van. Ben iedere dag boos op het huis. Verder op mijn werk schreeuw ik vaak zo van ik kap ermee bekijken jullie het allemaal of ik gooi dat ding het raam uit etc. Daarna ga ik zitten janken en baal ik dat ik mij zo misdraag. Ik zie mijzelf het doen maar kan het niet stoppen de woede en onmacht. Heb al veel banen gehad maar overal door mijn problemen weggerent net voordat het escaleerde zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:41

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:25

En daarom hier een slotje. Knipoog