over litteken heen tatoeren. Wie heeft het gedaan??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

over litteken heen tatoeren. Wie heeft het gedaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 19:44

Heel wat jaren geleden(zo'n 4/5 jaar) ben ik geopereerd aan mijn blindedarm. De operatie was niet nodig geweest als ze wat verder gezocht hadden.... maar ja. Opengesneden, blinde darm bleek kerngezond.
De desbetreffende al wat oudere chirurg vond het nodig om mijn snijwond van binnenuit te laten genezen en had dus maar 2 hechtingen gezet, die later ook nog eens heel charmant uitscheurde.

Goed al met al heb ik nu een prachtig litteken…. Niet dus.

In principe vind ik het geen wereldramp.. maar hij is gewoon lelijk!

Nou zat ik vanmiddag naar Miami ink te kijken. Daar maken ze echt prachtige tattoo’s. en vandaag had 1 van die mannen een hele mooie tekening gemaakt van iemand zijn hond en die getatoeëerd. Nou echt prachtig.

En nou bedacht ik mij… goh dat wil ik eigenlijk ook wel.. kan die mooi over mijn litteken doen.

Wie heeft dit ook gedaan? En wie weet een goede tattootekenaar?

Ik heb ooit eens gehoord dat je een bepaalde zalf hebt om de plek wat te verdoven zodat het wat minder pijnlijk is. Hoe kom ik aan deze zalf? En helpt het echt?

En weet iemand een goede tatoozaak in Groningen?

Alvast heel erg bedankt!

Ahtnamas

Re: over litteken heen tatoeren. Wie heeft het gedaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:53

Volgens mij is het tatoeeren op littekens heel erg moeilijk en heb je een grote kans dat de tatoeage niet mooi wordt. Het lijkt me slim dat je hier goed onderzoek naar doet.

Is het trouwens ook niet mogelijk om een groot litteken kleiner te maken door deze weg te laten snijden? (hierdoor zal er een kleiner litteken voor in de plaats kunnen komen?)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:30

Ahtnamas schreef:
Volgens mij is het tatoeeren op littekens heel erg moeilijk en heb je een grote kans dat de tatoeage niet mooi wordt. Het lijkt me slim dat je hier goed onderzoek naar doet.

Is het trouwens ook niet mogelijk om een groot litteken kleiner te maken door deze weg te laten snijden? (hierdoor zal er een kleiner litteken voor in de plaats kunnen komen?)

daarom plaatst ik ook een topic Haha! ervaringsdeskundigen zoeken!

Ik wil dat het litteken gewoon weg gaat(onder een tattoo).

laten verkleinen zal erg duur zijn, en je houdt een litteken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:35

De zalf die je bedoelt is lidocaïne zalf. Ik gebruik het zelf voor injecties etc. (moet vaak bloed laten afnemen en heb een naalden fobie). Ik heb de zalf van het merk Emla.

Ik heb verder geen ervaring met tattoos maar je kan altijd vragen bij een tattoo shop wat zij ervan denken. Die zullen vast een heleboel ervaring hebben met mensen die hun litteken willen laten wegwerken (denk niet dat jij de eerste bent). Dan kunnen zij je advies geven of het een slim idee is of niet. Succes Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:57

Stybba schreef:
De zalf die je bedoelt is lidocaïne zalf. Ik gebruik het zelf voor injecties etc. (moet vaak bloed laten afnemen en heb een naalden fobie). Ik heb de zalf van het merk Emla.

Ik heb verder geen ervaring met tattoos maar je kan altijd vragen bij een tattoo shop wat zij ervan denken. Die zullen vast een heleboel ervaring hebben met mensen die hun litteken willen laten wegwerken (denk niet dat jij de eerste bent). Dan kunnen zij je advies geven of het een slim idee is of niet. Succes Knipoog

ja dat is inderdaad wel een idee!! Had ik nog niet eens aan gedacht Bloos

het is erg warm hier, mijn verstand werkt niet echt

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:59

Ik heb een Tribal over mijn litteken laten zetten. Geen problemen mee gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat het een klein litteken is, zo'n 3 centimeter.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:01

Bij de pathe bios zit een goeie tato shop.niet vaak open maar wel ontzettend goed.
Loop eens binnen en vraag wat hij kan doen.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:07

Je moet wel bedenken, een tattoo heeft wel enig relief, maar zal nooit je litteken volledig laten verdwijnen, vooral niet als het een wat groter litteken is. Het kan het wel mooi verbergen, maar dan moet het erg mooi verweven zitten in je ontwerp, anders vervormt je ontwerp.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 00:27

Mirr84 schreef:
Je moet wel bedenken, een tattoo heeft wel enig relief, maar zal nooit je litteken volledig laten verdwijnen, vooral niet als het een wat groter litteken is. Het kan het wel mooi verbergen, maar dan moet het erg mooi verweven zitten in je ontwerp, anders vervormt je ontwerp.

ik heb zo´n lelijk litteken, dat blijf je altijd wel zien... maar mooi verstopt heb ik liever!

Als ik nu in de zon lig-loop dan verbrand ik meteen. Ook mijn buik, behalve het litteken. En zomers is hij nog lelijker dan in de winter.

Ik ga denk ik morgen eens even bij die tattooshop naast pathe langs!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:35

Heb die aflevering toevallig ook gezien en vroeg me dus precies hetzelfde af Knipoog
Ik denk persoonlijk dat het wel zou moeten kunnen,mits het door iemand gedaan word die echt weet waar ie mee bezig is.
Maar bedenk wel dat een tatoeage voor altijd is dus als je nu bijv. in de bugsbunny fase zit, je deze over 10 jaar waarschijnlijk nog alles behalve mooi zult vinden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:46

ik ben niet bekend aan de kanten van groningen maar in zeeland zit een hele goede die veel medische tattoos maakt.
dus als je er een reisje voor over hebt... Knipoog

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:53

Heb zelf ook een tatoeage maar dan niet over een litteken heen. Maar heb even gegoogeld naar tatoeageshops in Groningen

http://tatoeage.startbewijs.nl/ en dan onder groningen staan wat, kun je gelijk kijken wat je mooi vind en wie je mooier vind tatoeeren...........ga zelf ook even kijken vind het altijd mooi om te zien en wil graag zelf ook nog 1.
Heb hem al heel wat jaren laten zetten in de stad maar die zat achter de de herenstraat ergens.....volgens mij is die er niet meer......

Succes en laat je hem ook nog even zien als je wel 1 hebt, waar denk je aan wat je wilt??

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:14

hihihihi ik kijk ook heel vaak miami ink

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:20

Studio Dick De Wit in Utrecht is ook een goede, daar heb ik de mijne laten doen

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:33

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:17

tinkersjakie schreef:
Zit nu miami ink te kijken Nagelbijten / Gniffelen

En heb nog even weer gegoogled en kom dit net tegen, heb zelf nog niet gelezen maar misschien staat er wat bij waar je wat aan hebt

http://www.newcreation.be/dermo_litteken.html

Dit gaat over het bijkleuren va littekens. Dus dat ze dezelfde kleur worden gemaakt als de rest van de huid.

Er staat geen prijs bij. Die is op afspraak na intake. Zal wel niet te betalen zijn!

Wat betreft de bugsbunny fase. Ik wil mijn beste vriendje er op zetten. een kat die ik vanaf mijn 4e heb gehad.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:03

Ik wilde het doen op twee kleine littekens, maar het werd me afgeraden, omdat de huid al erg gevoelig is op die plek, wordt niet mooi.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:08

Ik heb even geen tijd om het voor je op te zoeken, maar er is een tattoo en piercingtopic, hier op bokt, waar ook mensen zitten die zelf tatoëren, misschien dat je hier je vraag kunt stellen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:26

Ik zou het hier [HK] Tattoo-topic. vragen als ik jou was (ik heb wel tattoos, maar geen littekens... ik weet niet of het kan / verstandig is, maar mijn gevoel zegt van niet...). Ik heb ook heel brutaal een pb met de link van jouw topic naar Marshaha gestuurd Haha! .

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:00

Ik wou ook een tattoo over een litteken laten zetten maar die kerel in de tatto-shop heeft mij het ten zeerste afgeraden om te doen. Omdat elk weefsel anders is en ze niet kunnen garanderen dat het er mooier van word. Dus ik heb het maar niet laten doen... Maar dan moet ik wel zeggen dat ik drie littekens op mijn rug heb van elk vier centimeter en dicht op elkaar. Dus dat kan ook de reden zijn geweest.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:30

Weet niet of het over een litteken kan, moet je ven navragen.
Ik heb 2 mooie tattoos laten zetten bij DaTonk in Groningen, aardig, netjes en goed!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:32

een litteken b lijf je altijd zien, maar over veel is wel heen te tattooeren, bedenk je of het daardoor mooier gaat zijn, of ofdat je daardoor nog meer aandacht ernaar trekt van te voren

loop een goede shop binnen laat je litteken zien, en luister wat ze je aanraden

verdovende zalf heet EMLA, en is bij HA verkrijgbaar

als je nog iets wil weten van me pb maar

succes!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:38

Ik ben eens geopereerd aan mijn schouder, en heb daar 2 van die dikke littekentjes aan over gehouden, ze zijn elk ongeveer 1 cm lang..
Daar is overheen getatoeerd.. alleen je blijft wel een klein kleurverschil zien..
Bij een vriendin van mij is er een tattoo over een groot litteken gezet..(op haar achterhoofd.. heeft een tumor laten verwijderen) Dat is echt heel mooi geworden..
Deze zijn allebei door de zelfde tatoeerder gezet ..
Afbeelding

edit.. ik vond het wel veel pijnlijker over het litteken..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:00

mooi!!! deed vast wel zeer denk ik

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:05

mijn ervaring over een litteken tatoeëren is zonder pijn
dat kan uiteraard bij iedereen anders zijn