Rode stippels na harsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Rode stippels na harsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:58

Hey bokkers!

Omdat het haar nu op mn benen me écht tegenzit ben ik maar eens gaan zoeken in mama's kast...
Ik hakte de knoop door en ging op zoek naar harsspul om voor de 1ste keer te harsen.
Ik weet dat ze de wasstrips gebruikt dus maar even de kast geplunderd.
Ik vond dit:
Veet
Koude wasstrips
Normale huid - verfrissend effect
Doeltreffend op korte haartjes
(gele doos)

Er zat nog maar ééntje in, (2 op elkaar geplakt) dus heb ik gewoon eerst even geprobeerd om te zien wat het gaf.
Harsen deed op zich niet echt zo'n pijn... Ik heb gewoon een klein stukje aan de binnenkant van mn been gepakt.
Na het harsen wa écht al mn haar weg! Pling (daar dient het toch voor, niet Tong uitsteken) Maar mn huid voelde een beetje gevoelloos aan, anders dan dat ik over een niet-geharst deel vreef.
Na een minuut of zo kwamen er allemaal rode stipjes op het deel waar ik harstte.
Ben er met zo'n naverzorgend doekje overgegaan maar de stippels zijn er nog steeds...

Heb ik de verkeerde soort gebruikt?
Of gaan de stippels wel weg?
Kunnen jullie mij helpen? Lachen

xx

Anoniem

Re: Rode stippels na harsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:59

Je huid is geirriteerd op de plaatsen waar je de haartjes eruit heb getrokken met harsen. Bij de ene persoon is dat in een uur weg, bij mij durt het wel eens 2 dagen. Maar mijn huid is ook wel erg gevoelig.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:00

Is heel normaal hoor! Morgen is het allemaal weg, en heb je mooi gladde benen Ja

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:01

Zou ik dan beter geen hars kopen voor gevoelige huid? Ik moet toch zoiezo nieuwe aangezien er niets meer is Dromen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:13

Volgens mij krijg je standaard van die rode vlekjes. Je trekt wel allemaal haren er uit.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:44

wasstrips kun je trouwens meerdere keren gebruiken hoor (tenzij het vol zit met haren natuurlijk Tong uitsteken)
en die rode stippeltjes heb ik ook en ik gebruik ook veet met de gele verpakking Knipoog Gaan vanzelf weer weg!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:56

weten jullie wat je kan doen wanneer er rode bultjes komen na het scheren van de bikinilijn? Komt na 1-2 dagen en gaat dan jeuken, heb bodylotions, vaseline enz gebruikt maar de jeuk blijft. (is geen soa!)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:58

Ik smeer na het scheren (met mesje) altijd met babyolie, werkt perfect tegen bultjes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:59

ik krijg het alleen niet na het scheren, maar een paar dagen later. Heb dat namelijk ook gedaan, maar het helpt niet tegen bultjes dat later pas komen..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:07

Daar heb ik geen last van, ligt dat niet aan de manier van scheren of aan je scheermesje/apparaat? Ik had het bij een ander soort scheermesje namelijk ook (meteen na het scheren, dan kon ik smeren wat ik wilde maar het mocht niet baten), nu heb ik de ''Venus Breeze'' - dat paarse dure ding - en daarmee heb ik nergens last van.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:09

ik heb die ene...ehm waar de scheerblokje (schuim) aan vast zit, vind ik ideaal, maar ik heb het bij alle scheermesjes en apparaten gehad. Ook met harsen en alleen mijn bikinilijn.
Word er gek van (van die jeuk) misschien komt het omdat ik daar zweet, broekrand irriteerd bij het lopen ofzo..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:18

Die rode puntjes zijn normaal hoor. Je trekt toch haren uit je been, dat geeft een kleine irritatie. Is meestal na een dag wel weg, bij sommigen blijft het langer zichtbaar.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:22

Redrumfox schreef:
Daar heb ik geen last van, ligt dat niet aan de manier van scheren of aan je scheermesje/apparaat? Ik had het bij een ander soort scheermesje namelijk ook (meteen na het scheren, dan kon ik smeren wat ik wilde maar het mocht niet baten), nu heb ik de ''Venus Breeze'' - dat paarse dure ding - en daarmee heb ik nergens last van.

Misschien ligt het idd aan de manier van scheren, nu ik erover nadenk.
Scheer mijn bikinilijn vaak tegen de haargroei in en dat irriteert vaak al.
Hoe doen jullie dat? Tegen of meescheren met de haarlijn bij je bikinilijn?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:08

ze zijn zo goed als weg Pling

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:11

Ik heb al vanalles geprobeerd om geen bultjes te krijgen na het scheren... ohh men die jeuk! en hoe meer je gaat krabben hoe meer bultjes. Niks heeft geholpen trouwens. Nu doe ik zo eens in de zoveel tijd het randje van mn bikini lijn epileren... pijnlijk... maar ben wel 3 weken er van af en geen jeuk!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:24

ook een idee!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:59

Ja ik verschoot er ook best van hoe erg die rode bultjes opvielen. Had het 's avonds gedaan en de dag erna waren ze al redelijk verdwenen. Dus het is doodnormaal en gaat vanzelf weg, lees dat dat ook bij jou het geval is. Lachen

En die wasstrips werken bij mij echt geen 2x hoor, bij mij is het een keer en gedaan. Heb het al geprobeerd maar het lukt niet.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:17

C_arola schreef:
weten jullie wat je kan doen wanneer er rode bultjes komen na het scheren van de bikinilijn? Komt na 1-2 dagen en gaat dan jeuken, heb bodylotions, vaseline enz gebruikt maar de jeuk blijft. (is geen soa!)

IK heb wel eens gelezen dat goed scrubben dan helpt. Maar bij mij kwamen er ALTIJD bultjes na het scheren. Of ik nou met de haargroeirichting mee schoor of er tegenin, of ik nou nat of droog, wel of geen bodylotion...het hielp allemaal niks. Sinds kort epileer ik mijn bikinilijn. Niet echt een lekker gevoel en de eerste avond was het flink rood en gestippeld maar dat trok snel genoeg weg en nu is het mooi glad en geen bultjes of jeuk meer!!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:32

C_arola schreef:
Zeker dat het geen ingegroeide haartjes zijn? Wordt nl. ook rood, kan jeuken en je krijgt het snel bij je bikinilijn. In de richting van de haartjes meescheren kan helpen en echt proberen om maar een keer over één plek te gaan. Ik weet ook niet hoe je scheert (gewoon droog? met scheergel? onder de douche?) maar dat kan ook verschil maken. Probeer eens een andere 'methode'.

Nog wat tips uit een boek gehaald die ik thuis heb:
- de haartjes voor het scheren natmaken met warm water en minimum 3 minuten laten intrekken. Dit maakt de haartjes zacht en daardoor gaat het scheren makkelijker.
- scheer heel licht en spoel je mesje voldoende vaak af zodat er niet te veel haartjes inzitten.
- scheer altijd met scheerschuim of scheergel.
- verkoel de huid achteraf met koud water om de poriën dicht te maken en dep de huid voorzichtig droog, niet wrijven.

Zo, misschien heb je d'r wat aan. Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:07

fiekhe schreef:
C_arola schreef:
Zeker dat het geen ingegroeide haartjes zijn? Wordt nl. ook rood, kan jeuken en je krijgt het snel bij je bikinilijn. In de richting van de haartjes meescheren kan helpen en echt proberen om maar een keer over één plek te gaan. Ik weet ook niet hoe je scheert (gewoon droog? met scheergel? onder de douche?) maar dat kan ook verschil maken. Probeer eens een andere 'methode'.

Nog wat tips uit een boek gehaald die ik thuis heb:
- de haartjes voor het scheren natmaken met warm water en minimum 3 minuten laten intrekken. Dit maakt de haartjes zacht en daardoor gaat het scheren makkelijker.
- scheer heel licht en spoel je mesje voldoende vaak af zodat er niet te veel haartjes inzitten.
- scheer altijd met scheerschuim of scheergel.
- verkoel de huid achteraf met koud water om de poriën dicht te maken en dep de huid voorzichtig droog, niet wrijven.

Zo, misschien heb je d'r wat aan. Lachen

Ik heb er alleen geen last van direct naar het scheren, bij mij komt het vaak 1-2 dagen later pas als er weer haartjes groeien..
Ik scheer met het mesje waarop je een scheerblokje hebt, gillette dacht ik.
Het maakt niet uit of ik scheer, hars onder de douche of bwv de wasbak..
Het komt zodra de haartjes weer gaan groeien en jeukt ontzettend. De gehele bikinilijn waar ik heb geschoren is dan helemaal rood, geirriteerd en vol met bultjes.
Ik ga wel proberen af te koelen met koud water en deppen. Hopelijk werkt dat.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:12

Kan zelfs dan nog liggen aan de manier waarop je scheert hoor. Of ingegroeide haartjes zoals ik dus zei (zeker dat het dat niet is?). En iig heel voorzichtig aan doen want je biknilijn is nu eenmaal delicaat. En zélfs als je voorzichtig en juist te werk gaat kunnen er nog bobbeltjes verschijnen... Kan je jammer genoeg weinig aan doen, eens proberen met een andere ontharingsmethode dan scheren kan helpen. Ontharingscrème (ja misschien denk je dat is nog veel erger dan scheren want met scheren heb ik al bultjes en zo'n crème is toch agressief, wel hangt toch echt af per persoon en wie niet waagt niet wint) of epileren (lijkt me wel pijnlijk daar Clown ) enz...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:23

hmm, bedankt voor je tip. Ik heb een ontharingscreme gebruikt voor benen en bikinilijn alleen gaan er bijna geen haartjes op en ik had de maximale tijd aangehouden..
Ik zal eens kijken of ik op een andere manier kan gaan scheren.
Weten jullie een spul dat na het scheren verzacht en de jeuk tegen gaat?
Heb bodylotion, vaseline ed geprobeert, maar dat maakt niet veel uit..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:34

creme werkt bij mij ook niet... haha blijft alles gewoon zitten... en stinken!! bah!!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:57

idd Haha!
Houd het daarom maar op scheermes + schuim.
Harsen hielp wel voor 2 weken, maar daarna waren de bultjes ook weer terug met de jeuk (denk dat het komt omdat de haren dan weer groeien..)
Harsen vond ik trouwens niet pijnlijk.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:08

Hmm tja bij mij werkt het wel. En blijft langer weg dan bij scheren.
Baby-olie? Clown
Ik weet het niet, ik heb er geen last van.
Wel vreemd dat je het altijd hebt als de haartjes teruggroeien.
Helpt regelmatig je huid scrubben ook niet?