Wie heeft dé muggentip??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Wie heeft dé muggentip??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:07

Aahhrrg, ik word echt helemaal gillend gek van die rotmuggen.
Eerst werd ik nooit gestoken, lieten ze me mooi met rust, maar sinds ik ben verhuisd moeten ze mij steeds hebben Boos!
Vooral dat irritante gezoem rond je hoofd, en zodra je het licht aanzet, zijn ze in geen velden of wegen te bekennen Koe
dus vannacht weer amper geslapen Scheve mond
wie heeft dé tip voor mij???

gaapje

Re: Wie heeft dé muggentip??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:08

een hor voor je raam misschien

en goed insmeren met deed ofzo

Sieppus

Een klamboe om je bed!!! Knipoog

o0jamie0o

ik lees gezellig mee , ik ben de laatste tijd ook steeds de pineut heb overal wel een muggenbeet Boos!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:11

my to..
ik heb gewoon de vliegvrij van de paarden (vee)
gewoon mee genomen en slaap nou redelijk rustig door..
heb er niet zo een last meer van gehad..
werkt tot nu toe nog best goed.!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:13

Ik zeg:
ALLES!
Dus:
Hor, muggenolie/DEET (ook op je oren smeren!) én een klamboe.
Als ze dan nóg komen, dan ben je een hopeloos (voor muggen lekker) geval Haha!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:16

wind... muggen houden niet van wind. Dus als je er tegenkan een ventilator aanzetten.

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:17

Oei dat is vervelend. Ik ben ook altijd degene die gestoken wordt, maar heb ik sinds kort de oplossing gevonden Haha!. Ik heb nu een muggenafwerende stekker onder m'n bed staan (moet je dus wel een stopcontact hebben) en die helpt bij mij tot nu toe super! Het is wel even wennen want er zit een rood lampje op wat je wel ziet en de geur is bij vlagen vrij overheersend, maar ik ben er blij mee. Ik ben sindsdien ook niet meer gestoken.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:44

Ik zelf had er nooit last van, maar had in een nacht wel een stuk of 7 van die leuke bultjes. Ik smeer het nu maar in met muggenolie en probeer s'avonds het licht uit te houden. Ze komen af op licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:47

Zoek iemand voor in je bed die de muggen nog lekkerder vinden! Vork

Mijn man werd naar eigen zeggen vroeger lekgestoken, maar sinds hij met mij samen is gaan wonen niet meer...

Ik? Ik heb op mijn rechterenkel 2 muggenbulten, op mijn rug een stuk of 4, en mijn armen en handen zitten compleet onder (stuk of 8 op links en 12 op rechts)...

Hij? Nog niet ééntje! Verdrietig

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:33

IlsjePilsje schreef:
wind... muggen houden niet van wind. Dus als je er tegenkan een ventilator aanzetten.

en de échte kleintjes worden ook weggeblazen erdoor volgens mij Huilen van het lachen
ik ben overgevoelig voor die krengen, slaap iedere nacht met ventilator op mezelf gericht en ben dit jaar nog niet gestoken

als ik geen ventilator heb heb ik binnen no time plekken Scheve mond
hoef me niet in t smeren, geen hor te plaatsen en die lampjes zijn ook allemaal onzin, het helpt echt Ja

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:45

Flutterby schreef:
IlsjePilsje schreef:

en de échte kleintjes worden ook weggeblazen erdoor volgens mij Huilen van het lachen
ik ben overgevoelig voor die krengen, slaap iedere nacht met ventilator op mezelf gericht en ben dit jaar nog niet gestoken

als ik geen ventilator heb heb ik binnen no time plekken Scheve mond
hoef me niet in t smeren, geen hor te plaatsen en die lampjes zijn ook allemaal onzin, het helpt echt Ja

Ja he.... het probleem is alleen dat ik er echt niet tegen kan..... het geluid van de ventilator... en ik krijg het er te koud van....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:47

Ik slaap met licht aan, raar, maar dan heb ik er geen last van! deur dicht, hor voor t raam

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:46

Raam dicht als je licht aandoet. Zo houd ik ze weg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:47

Citaat:
Ja he.... het probleem is alleen dat ik er echt niet tegen kan..... het geluid van de ventilator... en ik krijg het er te koud van....

En als je het twee weken volhoud? Ik heb nl de wasmachine tegen de buitenmuur van m'n slaapkamer staan, ook zo'n rotgeluid. Maar na twee weken was ik het gewend en nu slaap ik er dwars doorheen. Er zijn ook mensen die wennen aan de trein die langsraast dus aan een ventilator zou je moeten kunnen wennen lijkt me. En als je het koud krijgt heb je een dekbed toch?

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:28

Geen ramen open als je het licht aan hebt, zweetvoeten wassen voor je naar bed gaat (muggen houden van zweetlucht Knipoog ), insmeren met DEET en na een beet direct After Bite erop en als dat allemaal nog niet helpt: een klamboe. Je kan ook gewoon pech hebben met waar je woont: in het noorden van het land zitten beduidend meer muggen dan in het midden.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:31

wat wij doen is vlak voor je gaat slapen,raam dicht,anti muggenspul in de kamer spuiten(weet zo nu niet de naam) en dan 15 minuten sluiten,dan deur open.
Zo heb ik er afgelopen week geen last van gehad,daarvoor wel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:40

Zoals Justine_Mo zegt, je kunt bij de kruidvat van huismerk van die giftige zooi kopen. In je kamer spuiten, 15 minuten potdicht doen en dan de boel goed luchten. Helpt echt uitstekend!

Ik doe dat, en mezelf insprayen met deet. Ventilator ga ik ook proberen Haha! Lijkt me wel een goeie, en met dit weer ook wel lekker verkoelend! *LOL*

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:50

Ik háát muggen!

Er gaat hier dus geen raam open wanneer het licht aan is, heb een ventilator op het bed gericht en smeer me in met Deet. Knipoog

En dan ga je 's nachts plassen, wordt je gestoken als je op de wc zit Huilen van het lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:53

De oplossing:

Licht in de slaapkamer uit.
Licht in de gang/op de overloop/bij vervelend broertje op de kamer Duivel /andere kamer aan.
Citroenkaars aan in het vertrek waar het licht nog aan staat.
Kwartiertje wachten.
Deur dicht.

Indien nodig herhalen. Let op: doe niet het licht in je eigen slaapkamer weer aan voordat je de deur heb dichtgedaan. Anders: ga weer terug naar stap 1.
Doei, doei muggen Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:27

In mijn eigen huis slaap ik onder een klamboe... echter werd ik doodziek van het gezoem... dus ook maar gaas voor het raam.
En ik heb het op een akkoordje gegooid met mijn huisspinnen.. die zitten in de hoeken en mogen daar blijven mits ze de neefjes(muggen) opeten, werkt heel goed hoor! heb al jaren dezelfde spinnen en blijven braaf boven!

Echter slaap ik tegenwoordig heel veel bij mams... En daar geen klamboe...en op het platteland.

Ik MOET met raam open slapen, dus tja probleem... gelukkig vinden ze mijn moeder veeeel lekkerder dus zitten ze meestal daar! Echter zijn er nog wel eens een paar die toch zo nodig ook mijn bloed moeten proeven.
Dus ik naar de xenos.. gaas gehaald en onder toezicht van een neefje(mug) dit bevestigd.. Uiteraard toen ik klaar was heb ik het debiele neefje (die dacht dat ik hem wel met rust zou laten) eens even goed dood gemept Duivel nou zal hij het wel afgeleerd hebben Ach gut helaas had het nevenbeest nog wat zusje die ik ook doodgemept heb!

Mijn strategie op neefjes naar het hiernamaals te helpen is het volgende:

Ik ga mijn kamer binnen zonder het licht aan te doen, anders vliegen ze alsnog naar binnen richting het licht... dan doe ik de deur dicht, licht aan. En kijk voor de zekerheid nog even LANGS de muren.
Als je voor de muur staat kun je ze amper zien, maar als je langs de muur kijkt zie je ze wel.. Duivel

Nu heb ik nergens last van als ik ga slapen.... Nu(zit in de woonkamer) word ik helemaal lek gestoken dus ga mooi op bed!

Citronella helpt ook goed zegt mams... Echter weet ik het niet uit ervaring want krijg er barstende koppijn van!

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:19

Oh hier nog 1, ik ben elke zomer weer de l*l.
Vannacht heb ik serieus 2 of 3 muggen rond me horen zoemen, en ik maar in me eigen gezicht meppen. Scheve mond

die citroen kaarsen hielpen bij ons een aantal jaar geleden in Italië wel, dus die moet ik ook maar kopen.

Maar dat spul wat je op je lichaam smeert dat dan anti-mug is, dat is zulke bullsh*t.

& een klamboe heeft bij mij ook nooit geholpen, geen idee maar ze komen er altijd doorheen/onderdoor.

& heeft ook iemand een tip voor jeukende muggenbulten??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:11

Ik kom net terug uit Thailand, en ben daar zodanig lek gestoken (en niet alleen door muggen, maar ook andere steekbeesten en spinnen) dat ik een paar flinke ontstekingen heb gekregen (niet van de muggen, ws spin geweest).

Ik heb daar antimug gekocht met 95% (!!!) deet. Spoot het niet op mezelf, maar ging op bed lliggen, en liet vriendlief op een afstandje staan en boven mij in de lucht spuiten. Deet vinden muggen niet lekker, en als ze toch op je gaan zitten als je Deet gespoten hebt gaan ze er dood aan.

Als je goede antimug met deet zoekt, probeer dan aan Wild Lives insect repellent 95
Sketolene met een groen etiket
Wild Lives insect repellent 28 of
Sketolene met een geel ertiket te krijgen.

De bovenste 2 zijn het sterkste, nadeel van de sketolene is dat er geen plastic omzit (en het spray flesje dus waarschijnlijk gaat lekken tijdens transport)
Wildlives zit in plastic, en kan je goed transporteren (zelfs in je backpack rugtas).

Het is waarschijnlijk zelfs gewoon nog rendabel om het uit Thailand te importeren. Voor de Wildlives 95 heb ik omgerekend minder dan 5 euro betaald, voor de 28 3 euro.
Sketolene was een stukje goedkoper, de gele net onder de 2 euro, en de groene tussen de 2 en 3 euro.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:15

Klinkt goed!
Maar is Deet niet ontzettend slecht voor je luchtwegen?
Ik heb namelijk COPD en kan eigenlijk niet veel hebben wat dat betreft. (Deo gaat nog maar net, dus andere dingen spuiten moet ik helemaal mee uitkijken).

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:17

Op een bootje op het zoute water gaan slapen Haha! heb je helemaal geen last van muggen Lachen