behaard... wie nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne1988

behaard... wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 12:35

ik word er zo langzamerhand gek van....
Vind zelf dat ik nogal behaard ben namelijk!

En dan vooral ook overal donkere haren...
mijn benen zijn heel behaard, mijn bikinilijn is ontzettend behaard, waardoor ik als ik bijv een bikinibroekje aan heb nog tot 5 cm daarnaast moet scheren.
zo lelijk!

maar, wat doe je eraan?
alle haar groeit snel, dus zou het iedere dag moeten scheren.
pff, wie heeft er ook last van?

MaiMai

Re: behaard... wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:38

Ik! En kan daarnaast ook nog slecht tegen scheren, dus kun je je lol op. Het schijnt in mijn familie te zitten, mijn moeder heeft het niet maar haar zussen wel heel erg. Vooral nu met het warme weer vind ik het verschrikkelijk!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:41

Ik ook! En het groeit ook zo ontzettend snel bij mij, met dit weer blijf ik aan het scheren Scheve mond

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:42

Ok ik heb het niet zo erg als bij jou (mijn bikinilijn trekt niet zover door), maar ik heb wel heel donkere haren. Ik moet ook harsen want een halve dag na het scheren heb ik alweer stoppels net als bij mijn oksels. Ik baal er vreselijk van dus ik scheer iedere dag. Vooral in de zomer heb ik geen tijd alles aan te laten groeien totdat ik weer kan harsen. Ik ga overigens na mijn operatie beginnen aan IPL. Ik ben benieuwd hoe dat helpt.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:47

LZP > MW

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:50

hier nog een. swinters scheer ik mijn benen bijna nooit en dan heb ik echt pikzwarte haren op mijn benen. ook mijn bikinilijn en mijn armen zijn erg behaard. echt lelijk vind ik het. zelfs onder mijn navel zitten wat zwarte haartjes. bah Boos!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:53

Oplossing: weg laten flitsen middels IPL. Heb ik ook gedaan met het haar onder mijn oksels, het kost best wat geld (zo'n 60 euro iedere 8 weken) maar het resultaat is geweldig! Ik heb nu nog maar 2 haartjes onder mijn arm zitten. Voorheen moest ik 2x per dag scheren, anders zag het er niet uit (zwarte stoppels).

Moet je eens googlen op Medcos IPL.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:54

zo gelukkig ben ik niet de enige, ik ben zo behaard als wat.
bijna iedereen die ikken scheert zijn boven benen niet maar als ik dat niet doe nou dan loop ik voorschut! ik ben spier wit enmijn haren zijn zo zwart als roet Clown
dus me benen zijn echt niet normaal en ja elke dag scheren en vooral mijn oksels..
bikinilijn is helemaal een ramp en ik krijg het nooit helemaal weg.. je ziet altijd stoppels enzo..
en ja me buik ook rug.. snor Clown

maarja ik haal het allemaal weg behalve mijn armen dan.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:56

Marieke_K schreef:
Oplossing: weg laten flitsen middels IPL. Heb ik ook gedaan met het haar onder mijn oksels, het kost best wat geld (zo'n 60 euro iedere 8 weken) maar het resultaat is geweldig! Ik heb nu nog maar 2 haartjes onder mijn arm zitten. Voorheen moest ik 2x per dag scheren, anders zag het er niet uit (zwarte stoppels).

en na 8 weken komt je haar ook niet meer terug?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:09

same here.............wax is mn beste vriend en bikinis heb ik zo goed als opgegeven en ik draag een short........laseren wil ik ook wel maar of ik daar de centen voor heb....

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:21

Ik had ook altijd van die lekkere "beenwarmers" en scheren hielp ook maar een halve dag.
heb nu 3 jaar geleden het laten verwijderen middels lichttherapie (benen/oksels/bikinilijn en bovenlip)
was toch bezig dan maar alles tegelijk..... Duivel

en ik moet zeggen GEWELDIG!!! nog steeds geen haar die terug is....
kan nu 's zomers zo een rokje of korte broek aandoen, zonder na te denken over scheren oid

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:23

Ik ben ook zo behaard en heb ook nog eens donkerbruin haar. Op vakantie scheer ik me eens in de 2 dagen, dan heb ik maar een beetje stoppels, interesseert me niet zoveel.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:25

er is ook een middeltje dat je haar verdund en het zou op lange termijn bijna helemaal verdwijnen. Weet niet in hoeverre het echt werkt.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:27

Ik heb gigantisch veel haar op mijn armen vind ik.. het is dan wel blond maar kan door rare lichtinval zwart lijken, echt ik vind het verschrikkelijk.. :S

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:36

Horsie72 schreef:
Ik had ook altijd van die lekkere "beenwarmers" en scheren hielp ook maar een halve dag.
heb nu 3 jaar geleden het laten verwijderen middels lichttherapie (benen/oksels/bikinilijn en bovenlip)
was toch bezig dan maar alles tegelijk..... Duivel

en ik moet zeggen GEWELDIG!!! nog steeds geen haar die terug is....
kan nu 's zomers zo een rokje of korte broek aandoen, zonder na te denken over scheren oid

Daar zat zeker een behoorlijk prijskaartje aan? Nagelbijten / Gniffelen
Oooooit, als ik groot ben en zelf centjes verdien, wil ik dat ook. Ja

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:38

De pil Diane-35 werkt goed tegen hirsutisme. Zoek maar eens wat info op op internet.

Ik heb deze pil voor mijn huid (waar iedereen hem van kent) en ben van mezelf al weinig behaaard. Ik hoef echter nooit mijn benen te scheren. Op mijn armen zie je amper haar en oksels ook maar een klein beetje. Werkt wel dus.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:36

Helaas hier ook. Diane pil werkt nauwelijks. Lichtflits gedoe is mijn haarkleur te licht voor, dus dat werkt helaas niet.

Een tip voor de mensen met haar in het gezicht, verwijderen met lichtflits wordt na verwijzing door de huisarts, door de verzekering vergoed!

Dus mocht iemand nog andere ideeen hebben...graag.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:38

rosanne1988 schreef:
Marieke_K schreef:

en na 8 weken komt je haar ook niet meer terug?

Nee het wordt na iedere behandeling minder. Je bent wel een klein jaartje bezig. Ik ben nu sinds januari bezig en ik heb nog maar 2 haartjes zitten. Je moet overigens wel donkere haartjes hebben en een lichte huid (bij negroide of zeer blonde mensen werkt het helaas niet).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:39

Ik vind van mezelf ook dat ik énorm veel haar op mijn armen heb (in de zomer wordt het gelukkig wel blond maar in de winter is het zwart), ook op de bovenkant van mijn rug (schouderbladen- ook wel blond-) en heb ook zwarte haartjes onder mijn navel. Verdrietig
Mijn oksels (en bikinilijn) onthaar ik met Veet, blijft iets langer dan een scheermesje. Benen doe ik met koude wasstrips, blijft een stuk langer.

Maar ik hààt al dat haar dus ook, je bent niet de enige. Nagelbijten / Gniffelen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:41

lonneke schreef:
hier nog een. swinters scheer ik mijn benen bijna nooit en dan heb ik echt pikzwarte haren op mijn benen. ook mijn bikinilijn en mijn armen zijn erg behaard. echt lelijk vind ik het. zelfs onder mijn navel zitten wat zwarte haartjes. bah Boos!

hier nog één..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:36

Mijn haren groeien na het scheren ook ontzettend snel terug. Ik blijf bezig.....
Vorige week heb ik voor het eerst geepileerd met zo'n epilieerapparaat. Niet echt een lekker gevoel, maar mijn haren zijn al een hele week weg! Vandaag voelde ik voor het eerst dat er weer haartjes groeien, maar die zijn zacht, dus geen stoppels!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:38

lonneke schreef:

Dat heb ik nou ook. Clown
Ik vind het in de winter nou niet bepaald nodig en als ik dan kijk zijn ze erg donker.
En zo af en toe zit er één lange haar onder mijn navel, die moet ik regelmatig weghalen. Nagelbijten / Gniffelen
En met dit weer groeit het idd megasnel, ga zo maar weer mijn benen doen. Huilen van het lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:41

Hier nog een behaarde lady. Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:11

We zijn met z'n velen Knipoog

Ook ik heb last van hirsutisme, gevolg van PCOS. Diana 35, Yasmin, Minerva heb ik allemaal al geprobeerd maar ik verdroeg geen enkele pil. Nu met Mirena gaat het beter maar dat werkt weer niet voor overbeharing.

Intussen heb ik het wel geaccepteerd en met dit weer douche ik toch elke dag dus kan ik ook mooi elke dag mijn benen en oksels bijhouden Haha! In de winter blijf ik wat warmer door mijn bontvelletje Tong uitsteken Armen vallen wel mee en gelukkig heb ik geen last van haargroei op mijn rug. Wel wat in mijn halsstreek maar met pincet en Veet hou ik dat onder controle Bloos

Heb 6 jaar geleden lichtlaser laten doen, koste me al mijn spaargeld (idd wel wat vergoed gekregen) maar is gewoon weer terug. Denk dat het goed zou werken voor mensen die geen hormonale stoornis hebben maar voor mij was het het niet

Tip voor iedereen met overbeharing: als je haartjes in je gezicht, onder je navel, rond je tepel, op je rug, binnenkant vd bovenbenen hebt, is er grote kans dat je hirustime (mannelijk beharingspatroon) hebt. Dit hoeft geen probleem te zijn maar kan wel een gevolg van een andere aandoening zijn (zoals in mijn geval bij de PCOS) Laat dit dan eens checken bij HA.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:10

Hier nog een behaarde dame, helaas.
Daardoor vroeg aan de diane-35 pil gegaan, dat hield het wel onder controle, maar die had een paar grote nadelen voor mij.
Nu heb ik een mirena, maar die werkt idd niet tegen beharing.

Ik moet me eigenlijk ook elke dag scheren, controleren op hele lelijke lange haren op plaatsen waar je die echt niet wilt hebben etc.
Achterkant van de bovenbenen bijvoorbeeld, of op mijn billen, bovenarmen, op mijn borsten etc Huilen van het lachen

Omdat de diane zo goed werkte bij mij zal het vast hormonaal bepaald zijn helaas...