Ik wil eigenlijk weten of iemand het herkent en hoe ik het evt kan oplossen.
Even denken waar ik zal beginnen. Mijn friese merrie heb ik getraind voor de keuring, daardoor heb ik haar 3 weken niet gereden. Na de keuring heb ik er nog 2 weken vakantie aangeplakt voor ik er weer op ben gaan zitten.
De eerste keer dat ik weer op haar ging rijden, ging ik meteen met mijn nieuwe (2dehandse) zadel rijden, mijn oude zadel ligt niet meer zo heel best.
Heerlijk gereden, ze liep als een zonnetje, maar zodra ik van haar afstapte, had ik het idee dat ik van mn stokje zou gaan.
Het precieze gevoel is als volgt te omschrijven: Draai heel snel 10 rondjes om je eigen as met je ogen dicht en dan stilstaan en je ogen opendoen, dan ben je dus zo dol als een konijn.
Dit gevoel houdt bij mij dan zo'n 4 uur aan gemiddeld.
De 2 opvolgende keren dat ik gereden heb, weer hetzelfde resultaat achteraf, knetter hartstikke dol.
Nu vraag ik me dus af, kan dit ook komen doordat ik op een ander zadel rij op dit paard? Ik rij vaker op andere paarden met andere zadels en heb nog nooit ergens last van gehad. Ben al bij de huisarts geweest, maar die weet het ook niet.
Ik moet wel zeggen dag dit zadel niet heel prettig zit vergeleken bij mijn oude zadel. Het is ietwat te klein voor mij (te lange bovenbenen, er komt dus ook nog een ander zadel, deze is nog op proef) en de kamer voor is nogal, euhm hoog zeg maar, waardoor je goed moet opletten hoe je gaat zitten, anders doet mn kruis nogal snel zeer

Op aanraden van mijn HA stap ik na het rijden extra lang uit en maak mijn armen, nek en rug al zittend op het paard al zo goed mogelijk los en ontspannen, maar het helpt niets.
Toen dacht de HA dat door mijn neusverkoudheid wellicht mijn evenwichtsorgaan werd geprikkeld, dus neusspray gebruikt en mn neus is veel meer open, maar geen verandering in het duizelig zijn.
Wie o wie heeft dé oplossing? Ik ga in september een lang weekend weg met mn paard en ik wil dat niet een heel weekend alleen maar dol en duizelig zijn