Dik been na daassteek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Dik been na daassteek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 22:18

Gisteravond ben ik waarschijnlijk gestoken door een daas. Is echt niet
de eerste keer hoor. Maar ik heb nu een mega dik been. Van m'n enkel
tot halverwege m'n scheenbeen is 't 3x zo dik als normaal. Er is de hele
dag ook al rotzooi uit die steek gekomen terwijl ik er niet aan gekrapt heb.

Is dit normaal? Ben btw niet allergisch voor zulke steken....

rozahorse

Re: Dik been na daassteek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:19

ik had precies hetzelfde.
het beest stak en had gelijk wat bloed.
verder niet naar omgekeken maar in de avond werdt mijn hele voet dik en de wond leek ook een beetje ontstoken.
Was na 3 dagen weer weg.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:29

Ik ben ook in mijn knie gestoken en is ook 2x zo dik als normaal. Ben overigens vrijdag gestoken en wordt alleen maar erger. Dus ik volg dit even voor de gouden tip!

Voelt trouwens beurs en alsof mijn knie licht gekneusd is.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:31

Koelen en evt kan je via de ha een zalfje krijgen of kleine blauwe pilletje's (niet te verwarren met de andere blauwe,die is juist om op te zw..... Lips are sealed )

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:32

Ik had dit ook, ongeveer een maand geleden. Net boven mijn knie, aan de binnenkant van mijn been. Goeie genade wat heb ik daar last van gehad! Een ontzettend harde schijf, en de 'bult' was wel zo'n 15 cm lang. Ik heb bij de huisarts tabletjes opgehaald, omdat ik er dus wel allergisch voor ben. Moest ook blijven koelen, en dat werkte ontzettend goed.

Koelen met een cold-pack werkt slecht vind ik, omdat er ook van die harde randen aan zitten. Ik werk zelf in de kraamzorg, en bij vrouwen met stuwing gebruik ik altijd ingevroren boterhamzakjes met appelstroop. Dat blijft kneedbaar, en kan je heel goed vormen. Blijft ook een flinke poos koel.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:35

uik krijg van elke steek van een insect last. gewoon jkoelen en als het donkerrood/paard/zwart gaat zien(heb dit nu met mn knieholte) dat toch echt even naar de ha gaan

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:51

Ik ben 2 dagen geleden ook in mijn onderbeen gestoken, is ook echt dik maar begint nu iets af te nemen, maar begint nu wel te jeuken.
Wel irritant was het zelfs met lopen had ik er last van.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:28

Kga vanmiddag naar de dokter. Het is me toch wel heel erg... dat die plek groot wordt allah, maar m'n enkel is niet meer te zien en m'n knie is nu ook maatje mega en kan 'm niet meer krom..... en door 1 steekje?

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:24

En wat zei de dokter ik ben heel benieuwd

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:25

Ben inderdaad benieuwd wat je dokter zei.
Ik ben in mijn elleboog geprikt en die is inmiddels ook al twee keer zo dik en onbruikbaar geworden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:27

waarschijnlijk toch een allergische reactie,drie dagen prednison slikken ,is het zo weg...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:42

Nou.... gistermiddag kwam er een spoedgeval tussen dus vanochtend daarheen geweest. Hij dacht dat het geen daas geweest kon zijn maar iets anders. Er zat veel te veel troep en vocht in die bult en m'n hele scheenbeen was rood.

Heb een prik gekregen. Geen idee waarom en waarvoor, maar m'n been was binnen een paar uur weer normaal. Was ondertussen opgezwollen van m'n enkel tot m'n lies..... Er zit nu wel een grote vochtbult op de plek waar en het creepsel gestoken heeft, maar als 't goed is moet 't over een paar dagen alweer normaal zijn. Kan in iedergeval weer lopen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:15

Jeetje zeg!! Toch maar goed dat je naar de arts bent gegaan!! Van je enkel tot je lies?? das niet normaal meer..

Hopelijk hou je er niets aan over.

Mocht je in de toekomst gestoken worden door een daas, kan je met azijn de jeuk ook al iets verminderen. Verder proberen er niet aan te krabben, want dan krijg je van die vreselijk grote schijven die ook nog eens pijn kunnen gaan doen.. (zit er nu zelf ook met 1 op de zijkant van mn boven been.Had die daas gisteren wel gezien maar wist niet dat ie ook gestoken had, maar doordat de broeknaad er lekker overheen schuurd dus een flinke schijf... )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:34

vraag eens wat er in die injectie zat?volgens mij prednison,dat werkt als een trein...

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:40

Ik ben vier keer gestoken rond mijn knie zondag....geen idee wat het is geweest want ik merkte het pas maandag. Nu ziet mijn knieholte eruit alsof iemand er keihard tegenaan getrapt heeft ofzo, helemaal paars en gekneusd. Zit nog te dubben of ik naar de dokter zal gaan.....er zitten daar echt drie steken op een rij. De zwelling is wel weg inmiddels.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:10

Prednison werkt idd goed bij een dazenbeet.
Ik krijg het meteen mee als k de apotheek bel dat k gestoken ben, hoef tegenwoordig de HA niet meer eerst te bellen. Wel lekker.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:09

Nou zwelling is bij mij inmiddels geslonken. Nog wel beetje blauw. Maar het ziet er stukken beter uit. Lachen