Rijden met een brace

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Rijden met een brace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:32

Hallo!

Ik heb erg vaak last van mijn polsen, beide al eens gebroken en erg vaak gekneusd gehad.
Zo ook weer deze week, vanmorgen naar de dokter gegaan, ik heb overbelaste pezen. Het beste was om te stoppen met rijden, maar omdat ik erg fanatiek rijdt, leek dat haar ook niet helemaal leuk voor mij, dus heeft ze mij doorgestuurd naar een orthopeed/orthopedisch centrum. Daar ben ik dus heengegaan, en heb voor beide polsen een brace. Volgens degene die ons hielp, kon ik er wel mee rijden, omdat de pijn vaak door het rijden komt. Mijn polsen kunnen echter amper/niet draaien.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

_Cindy

Re: Rijden met een brace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:26

Dat is ook de bedoeling van die brace als je polsen overbelast zijn denk ik?

Terwijl het misschien beter is om de oorzaak zelf op te lossen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:54

Ik ben zelf ook eens gaan kijken voor een brace voor tijdens het rijden. De fysio raadde mij dit aan. De orthopeed daarintegen helemaal niet.
Je lost het probleem zo niet op, je zoekt alleen iets dat de pijn wat beperkt. Ik ben doorverwezen naar een therapeut, deze behandelt mij erg goed.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:15

ik heb ook tijdje met een brace gereden, niet om me pols dan maar om me bovenarm en elleboog, en dit ging prima, ja tuurlijk je moet even wat voorzichtiger zijn, maar het kan best!
ik zie wel vaker trouwens mensen met en polsbrace rijden

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:28

Dankjullie wel voor de reacties!

@Cindy, ja dat weet ik, maar voor de dressuur soms niet even handig

@Marchador: Het is ook niet dat het probleem opgelost is, maar el dat ik kan rijden Knipoog

@Robin: Mam wist 1 iemand, maar de naam niet, wist niet dat jij er ook 1 had gehad Knipoog

Ondertussen heb ik 3 keer gereden, het lukt prima, ook springen (want daar ga ik voor) was geen probleem!

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:02

ik rij met een brache om mijn knie.. ivm een ziekte in mijn knie... is goed te doen alleen mensen vragen steeds "wat heb jij" omdat het over mijn paardrijbroek zit anders knelt hij me been af omdat me broek er ook nog over heen moet....
ik heb me zelf ondertussen van alles aangeleerd zo dat ik minder pijn in me knie heb..... werkt ook goed.... maar ik loop ook een hele dag met de brache om alleen als ik slaap niet... dus ben dat ding onertussen wel gewent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:43

Ik heb een tijdje een ganglion in mijn pols gehad (soort ingekapselde vochtbult). Buigen/draaien van mijn pols deed toen veel pijn en ik moest een tijdje wachten op de operatie.
Ik heb toen een tijdje paardgereden met zo'n polsbeschermer voor met skaten. Dan kan je je pols namelijk ook niet bewegen. Ik had daar met rijden geen last van, moest alleen mijn hand ietsje "opener" houden dan normaal.
Met starten op wedstrijd heb ik het wel steeds bij de jury gemeld, wat het is en waarom, om gedoe achteraf te voorkomen. Dat heeft nooit problemen gegeven.

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:16

bij mij levert het ook bijna nooit problemen op... soms vragen de jury het wel eens wat het is en of het egt nodig is... jaa tuurlijk anders draag ik het niet duhh