Wie heefte er goeie tips om af te vallen????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Wie heefte er goeie tips om af te vallen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:17

Hallo iedereen,

Ik wil een poging gaan wagen om af te vallen.
Nu heb ik 1 probleempje: ik heb een colaverslaving.
Heb al is vaker geprobeerd te stoppen met cola drinken en dat is me toen 1,5week gelukt.
Maar ik begin nu aan mezelf te merken dat ik echt wat dikker ga worden en vindt het mezelf ook in de weg zitten. Boos!

Ik ben 1.64cm en weeg 67kg.
Ik zou heel graag zo'n 5 tot 7kg af willen vallen.

Hebben jullie misschien goeie tips voor mij????

dennisje

Re: Wie heefte r goeie tips om af te vallen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:19

je kan beginnen met cola light te gaan drinken en veel water erbij. let op de calorieen ga wat meer lopen ,hardlopen minder snpeoen dat sorrt dingenmoet je mee bgeinnen of ga naar een sportschool. ga meer fietsen als je veel bezig bent val je ook af. zeg (als je nog bij je ouders woont) dat ze geen cola meer moegen halen maar ga limonade met water drinken. niet te veel hooi op je vork nemen want dat helpt niet je moet het rustig aan opbouwen en vraag anders is aan je ouders of je naar een sportschool mag

Urbs

Re: Wie heefte er goeie tips om af te vallen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:20

Geen cola meer kopen. Als je het niet hebt kan je het ook niet drinken Knipoog

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:24

Ja maar das het probleem dus mijn ouders drinken ook cola.
En ik kan moeilijk verbieden dt hun het ook niet meer mogen drinken haha.
Snoepen doe ik eigenlijk heel weinig.
Hou helemaal niet van zoetigheid, gebak, koekjes enz.
Wat ik ook teveel eet is patat.

Maar ik mag dus wel ranja enzo drinken???
Ze zeggen toch dat je daar ook zo dik van wordt???
Probeer ook al wat meer fruit te eten zoals een banaan, kiwi en appels.

Ja sportschool heb ik ook al is aangedacht maar dat het ik al een keer eerder een blauwe maandag gedaan en dat vond ik helemaal niks.
Probeer nu wel wat meer tegaan fietsen ipv de auto of scooter te pakken.
Ohja en wandelen met me hondjes doe ik nu ook iets meer.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:42

Minder eten, meer bewegen. Simpel.
Niet zeuren over wat je allemaal niet leuk vindt om te doen, gewoon gas erop! Als je dat niet kan, gaat het je niet lukken. Zet je schouders eronder en gaan met die banaan, alle begin is moeilijk.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:50

Zwelgje schreef:
Minder eten, meer bewegen. Simpel.
Niet zeuren over wat je allemaal niet leuk vindt om te doen, gewoon gas erop! Als je dat niet kan, gaat het je niet lukken. Zet je schouders eronder en gaan met die banaan, alle begin is moeilijk.

Kijk bedankt hier heb ik wat aan.
Iemand die eerlijk is!!!!!! Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:01

Ik heb namelijk een hekel aan al die meiden die wel willen afvallen maar die hun 'bad habits' daar eigenlijk niet voor op willen geven. Ze zoeken altijd de makkelijkste weg (ik zeg niet dat jij zo bent hoor). Ik kan je verklappen, er is geen makkelijk weg! Je moet er voor werken om er iets voor terug te krijgen. Ga sporten, let goed op je eten en dan komt dat echt wel goed! En volhouden he! Gooi het patroon om en maak er je levensstijl van, works for me Knipoog Ik vind het heerlijk om met gezonde voeding en sport bezig te zijn, dat is voor mij een verslaving (zoals die cola bij jouw). Het leuke is dat het harde werken resultaat geeft wat blijvend is, dat maakt het elke dag weer waard om deze levensstijl vol te houden. Wil niet zeggen dat ik niet 'zondig'. Ik eet wel eens een gebakje of chocolade maar daar stel ik wel iets tegenover, meestal wat meer sport.
Ik ben ook gek op een glaasje wijn na gedane arbeid maar daar zitten ook behoorlijk wat calorieen in. Deze Kcal. tel ik gewoon mee in mijn dagelijkse totaal. Als ik dus dat glas wijn (of 2 Knipoog ) wil nemen, dan moet ik daar iets anders voor laten of ik sta gewoon wat langer op de loopband Knipoog
Als je het echt wil, laat je dan eens goed informeren op de sportschool of een sportclub. Ik dacht ook altijd dat het echt niks was, maar als je jezelf informeert kan je ook betere doelen stellen en ik kan je verzekeren dat die 2 uurtjes op de sportschool dan voorbij vliegen!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:28

Nou dat is toch wel een beetje overdreven hoor.
Ik kan echt niet op mijn lijn letten als ik daarvoor dingen moet doen die ik niet leuk vind, dan houdt ik het echt niet vol. Ik heb echt een bloedhekel aan lopen en alle varianten daarin en daarom doe ik het ook niet. Punt uit. Zoek iets wat je wel leuk vindt! Ik doe nu bv springtouwen, dat bevalt me veel beter. En ik ben er na een halfjaar nog steeds mee bezig. Lopen heb ik al meerdere keren na een paar dagen opgegeven!

Succes!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:31

Geen cola meer drinken, normaal eten, te is teveel en sporten. Sporten is de sleutel!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:34

Je kunt ipv cola beter geen ranja drinken, daar zit net zo veel suiker in. Beter lessini light ofzo, met water. Als je een fles water in de koelkast zit is het nog lekkerder!!! en echt geen cola meer kopen. En vragen aan je ouders of ze je geen cola meer willen aanbieden.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:35

sonja bakker Haha! werkt super!! Houd je dan wel strikt eraan he!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:57

Ik probeer ook af te vallen. Ben in best wel korte tijd aangekomen en wil het er nu weer vanaf hebben.

Alleen hou ik ontzettend veel van snoepen en vind ik koken heel leuk, niet echt dingen waarmee je afvalt Clown
Ik probeer er vooral op te letten dat ik dingen met zo min mogelijk calorieen eet. Cola light van AH zit maar 1 calorie in per 100 ml.
Verder probeer ik iets meer regelmaat in het eten te krijgen. Niet meer de hele dag door, maar 's ochtends een goed ontbijt en voor de rest niets meer tussendoor (lukt nog niet helemaal, maar gaat al beter) En als ik dan toch een keer teveel calorieen binnen heb gekregen moet ik het er weer af sporten. Dan ga ik een stuk fietsen of met het hondje van stal in het bos joggen.

Eerst vond ik ook dat ik pas af gevallen was als er een paar kilo af was. Dat werkte niet echt motiverend, dus nu ben ik al een klein beetje blij als er een halve kilo af is.

Maar ik heb nou eenmaal niet zoveel disipline (laat ik daar maar eerlijk over zijn), dus dan is het best lastig om iets vol te houden.