Duizelig-koortsig-misselijke-aanval. Wat is dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

Duizelig-koortsig-misselijke-aanval. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:28

Hey.

Vanochtend heb ik voor de tweede keer zoiets gehad ;
Ik kwam uit bed, en ineens zag ik haast niets meer voor mn ogen, t werd helemaal wit en zwart en ik zag heel weinig, ik was ook heel duizelig..
Ik zweette me kapot, en ik had echt het gevoel dat ik zou flauwvalllen, ik ging zitten bij de wcpot,
ik had ook echt het gevoel dat ik moest overgeven en had heel erg buikpijn..
Het voelde zo erg, dat het leek alsof ik dood ging.. Maar ik had het al eens eerder gehad, precies hetzelfde, toen ook s ochtends... na een half uur is het minder ..

Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand het gehad.. ?

magda_90

Re: Duizelig-koortsig-misselijke-aanval. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:31

Heb dit vrijdag gehad, ben toen die zaterdag flink ziek geweest en nu is het alweer bijna over. Geen idee wat het moest voorstellen, maar fijn absoluut niet.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:34

misschien heb je het gewoon even veel te warm gehad kan dat niet? Beetje bevangen door de warmte?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:46

Ik heb dit bijna elke dag. Kan met je bloeddruk oid te maken hebben. Wat het bij mij is, weten we zelf ook niet. Artsen hebben al vaak genoeg bloed geprikt maar komt niets uit. Verdere onderzoeken doen ze niet. Kan ook zijn dat je te snel bent opgestaan. Ik krijg dit ook als ik niks heb gegeten en toch veel intensieve dingen gedaan heb. Ik voel het ook aankomen door slappe benen, het wordt langzaam steeds zwarter voor je ogen, je wordt steeds lichter. Dan weet ik gewoon dat ik direct moet gaan zitten of liggen, anders gaat het fout. Blijf ik dan even rustig zitten dan is het ook weg. Ik heb het ook vaak met douchen. Té warm gedouchet waardoor het te benauwd werd op de badkamer. Dan krijg ik ook overgeefneigingen. Als ik dan ook eenmaal een poging gedaan heb om over te geven, is ook alles helemaal weg. Buikpijn weg, misselijkheid weg enz.
Toch even naar je arts gaan om bloed te laten prikken of verdere onderzoeken te doen.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:25

@ loez:
okee bedankt, ja ik heb ook wel als ik te snel op sta dat ik harstikke duizelig word, dan word ook alles zwart en krijg ik erna harstikke hoofdpijn, maar het is weer over als ik ga zitten, maar dat heb ik bijna elke dag ook, ik ga daarvoor ook bloedprikken
Maar dit was toch wel iets anders voor mijn gevoel..
Mijn vader denk dat het komt doordat ik iets verkeerds heb gegeten. Heb gisteren chinees eten gehad.. maarja.. het is nu ook weer zo goed als over..

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:03

Dan heb je (waarschijnlijk) een lage bloeddruk. Net als ik. Niets ernstigs. Juist gezond. Maarja... Dat zwart worden voor de ogen wil je vanaf. Dus tips:
Voor dat je opstaat liggen en dan je benen omhoog doen. Dan stroomt het bloed naar je hoofd en dat werkt er tegen.
Veel dropjes eten. (zout)
Goed eten en drinken.
Suiker. ( Ik eet elke ochtent suikerbrood )
Niet teveel in de warmte. ( kouder douchen. Niet in de zon de hele dag)
Goed slapen!
Nou dat wast. Bij mij werkt het. Hopelijk bij jou ook. Succes. Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:07

ik heb het ook een hele poss gehad, daarbij was ik vooral erg draaierig.. het was een stukje stress denk ik, ook is mn evenwichtsorgaan te gevoelig dus word heel gauw misselijk en duizelig.
nu ik hier dichterbij mn werk woon en mider hoef te reizen gaat het echt stukken beter.. had eigenlijk een afspraak moeten maken in het ziekenhuis, de internist of kno arts maar dat laat ik maar even aangezien ik het al een poos niet meer gehad heb..
( dokter stelde bij mij wel voor om verdere onderzoeken te doen )

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 17:32

Ik ga vrijdag bloedprikken en bloeddruk meten .. dus ik zie wel wat het kan zijn Lachen
@ mireya : bedankt voor de tips, denk wel dat ik ze ga gebruiken want ik denk dat het lage bloeddruk is, het was ook de dag nadat ik de hele dag in de hitte en warmte had gezeten en maar 2 glazen water had gedronken dus.. bdankt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:35

Je geeft nu zelf het antwoord eigenlijk al, hele dag in de zon en maar 2 glazen water.
Gewoon een lichte uitdroging.

Bloedprikken heeft dan denk ik ook geen nut, zal niks uitkomen waarschijnlijk.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:37

Ik heb daar ook heel erg last van, en beleef het eigenlijk precies hetzelfde al hoe loez het omschrijft.
Mijn moeder noemt het een suikerdipje. Mijn bloedsuikerspiegel daalt dan heel snel door intensief werken op een bijna lege maag.. Ik ga dan altijd even zitten en eet iets met veel suiker, of drink een kopje thee met veel suiker, daarna eet ik altijd nog even iets met veel calorieën voordat ik weer aan het werk ga, anders heb ik het daarna metteen weer..

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:19

ik ga niet bloedprikken om deze keer, maar ik heb zowieso elke dag wel dat ik snel duizelig ben met opstaan etc.. maarja bedankt mensen Lachen