Pijn onder voeten, wie helpt me...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt_Man

Pijn onder voeten, wie helpt me...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:57

hallo,

Naar aanleiding van dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=964570&hilit=voet

ik heb dus zo af en toe ook van die pijnen onder mijn voeten, op de plaatsen die aangegeven zijn, heb ik het dan niet maar meer ter hoogte van mijn hak.
Ook lijkt het of mijn huid dan heel erg strak staat en begint het naar mijn grote teen te trekken.

Met lopen ontlast ik dan mijn hak, maar dat geeft dan weer op andere plekken (knie/been) spierpijn omdat je anders loopt.
Of ik nou op sportschoenen loop, of op wandel/berg schoenen dat maakt niet uit. wandel/berg schoenen dat verlicht iets, maar heb het ook vaak zat gehad als ik op die schoenen gelopen heb.

het is een beetje moeilijk te omschrijven, maar het lijkt net of de huid dan heel strak staat en de pijn voelt alsof je constant met je hele gewicht op een blauwe plek staat ofzo...ik weet niet hoe ik het omschrijven moet.

Vooral bij het "afrollen" met lopen doet het onwijs pijn, dus ga ik maar op de voorkant van me voet lopen.

Een collega van mij heeft precies het zelfde, en het is ook niet constant, dan is het 1x in de 2 weken, dan 1x in de maand, dan soms 2 maanden niet... en het duurt meestal een dag of 3.
Hij is dus wel naar de HA geweest, maar die stuurde hem gewoon weer weg met de boodschap leer er maar mee omgaan...

Weet iemand misschien iets dat helpt?
Ik voel het meestal 's avonds wel opkomen, en naarmate de avond vordert wordt het erger, en als ik dan 's ochtends uit bed kom dan kan ik er gewoon niet meer op staan.

Pijnstiller helpt ook niet echt naar mijn idee..... Ik probeer de pijn te negeren en gewoon doorlopen, het gaat vanzelf wel over denk ik dan, maar het doet als ik het belast gewoon zo'n pijn, dat er niets te negeren valt...

Misschien dat iemand iets weet wat ik kan doen zodat het verlicht, of als ik het op voel komen.....

ik weet het het is moeilijk te begrijpen waarschijnlijk en vervelend om te omschrijven, maar zodra er belasting op komt doet het pijn (staan/lopen enz) als ik zeg maar zou zitten met mijn voeten in de lucht, dus zonder ondersteuning dan voel ik niks, echt alleen als het belast wordt..

alvast bedankt Haha!

jestop

Re: Pijn onder voeten, wie helpt me...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:02

Volgens mij had mijn vader ook zoiets. Een hielspoor heette dat. Hij moest daarvoor naar een podoloog. Misschien kun je ereens naar googlen. Maar ik kan het ook verkeerd heben misschien ie het wel heel iets anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:02

http://www.starshoe.nl/ Ik zou zeggen ga hier eens naartoe, ze hebben een vestiging in Zeist, lijkt me voor jou prima te doen Ja

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 10:28

@ Liek; weet je wat het is... ik neem aan dat je daar een afspraak voor moet maken, maar ik kan van te voren niet aangeven wanneer de pijn op gaat komen.
neem aan dat je niet nu belt en straks terecht kan...

Zouden Nike Air Maxjes helpen? die hebben een luchtkussen precies onder de plek waar het pijn doet..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:48

Klinkt als een ontstoken voetplaat
Dat is de peesplaat onderop je voet die verkeet belast is door verkeerde schoenen.
Bij mij is het opgelost door zooltjes van de podoloog, op maat gemaakt, waardoor mijn voeten weer in een goede positie kwamen en mijn pezen goed werden belast.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:56

het zou inderdaad een hielspoor kunnen zijn, dat is volgens mij een soort van haakje aan je bot wat dan tegen je huid drukt. daar moet je inderdaad voor naar de podoloog. ook zijn er speciale hakjes voor die je in je schoen doet. ze zijn doorzichtig en zacht met in het midden een blauw stuk wat nog zachter is. Maar eerst zou ik naar de podoloog gaan, hiervoor hoef je volgens mij geen doorverwijzing te hebben van de HA. Bij mij werd het niet vergoed.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:04

Ik heb precies hetzelfde, als ik telang gestaan heb.

Bij mij was het een soort van reuma, en het kwam er op neer, dat de gewrichten in mijn voet ontsteken.

Heb je er ook mee last van als het was vochtig weer is?

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:21

Ik heb eigenlijk nooit bijgehouden of ik er meer of minder last van heb als het koud of warm is...of vochtig, of droog.

ik merk wel, als ik iets zachts onder mijn hak heb, dat het minder is, of althans...minder lijkt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:28

ik heb niet alles gelezen ,maar ik had bij 1 voet pijn in het midden,en dat bleek een doorgezakte voet te zijn.
ik loop nu al jaren op steunzolen,alleen bij de paarden niet!
bij de podo therapeut kunnen ze op het voetenbankje Clown precies aflezen wat het probleem is.

ik heb alleen in de zomer nog last als ik geen schoenen met steunzolen draag.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:30

Houd dat dan eens bij.

Ik snap helemaal wat je bedoeld namelijk, en hoe je het omschrijft, komt het aardig overeen.

Mijn HA heeft me een hele zware Ibuprofen gegeven ( 800 ofzo) daar werd het na een dag of 2 wel minder van. Maar of dat nou door die ibu komt vraag ik me af, aangezien je daar zooo moe en duizelig van word dat je de hele dag ligt te slapen (en dus met je voeten omhoog)

Is je voetzool ook rood?

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:03

ja mijn hak is wel rood ja, en de huid staat strak zeg maar....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:11

Ik zou gewoon even naar de podoloog gaan.
Ik heb ook een tijdje last van mijn voeten gehad, voelde een beetje als spierpijn als ik lang had gewandeld. De podoloog zei dat ik een gewricht te los had zitten, tussen mijn dikke teen en die daarnaast, daar zat teveel speling tussen.. Als ik hiermee was blijven doorlopen dan had ik ook hielspoor kunnen krijgen. Nu heeft hij me steunzooltjes aangemeten en is het probleem opgelost.
Mijn moeder had precies hetzelfde, dat losse gewricht is dus erfelijk, en zij is hier veel te laat mee naar een podoloog gegaan, waardoor ze een aantal jaren geleden wel hielspoor heeft gekregen en echt héél veel pijn heeft gehad met lopen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:26

@ TS heb je met koud weer ook last van stramme gewrichten? en vingers 'knakken' die ook?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:03

Hier helaas een bokker met hielspoor.....

Ik liep er al maanden mee maar de pijn werd laatst ondraaglijk.
Ik had enorme pijn in/op mijn hak.
Langs de HA gegaan en constateerde hielspoor. Ik kreeg een verwijzing voor de podotherapeut.
Een week of 6 later kon ik daar terecht. Ze hebben toen steunzolen aangemeten.
Ik heb nu een kuiltje in de zool ter hoogte van de hak zodat deze ontlast word en het midden van de voet word ondersteund.

Ik raadt je toch aan om langs de HA te gaan.
Dat je collega ermee naar huis is gestuurd, betekent natuurlijk niet dat er bij jou niets aan de hand is. Lachen

Succes!

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:49

nou heb er dus nog steeds last van... eerst was het mijn linkervoet op plaats van hak, toen was linkervoet over en begon rechtervoet onder me hak. nu is rechtervoet onder hak over en heb ik weer last van dezelfde voet maar dan ter hoogte van ... net voorbij de hak , maar dan aan de buitenkant zeg maar..

heb vanmiddag toch maar afspraak met de huisarts, want gister vertelde op stal een vrouwtje die had dus last van dezelfde symptomen maar die was er ook heel lang mee door blijven lopen, en die kreeg nu pilletjes en mocht twee weken bijna niet lopen.

maar het gekke is zoals met blote voeten op het strand of met schoenen aan in de bak, heb ik er minder last van...

hoop niet dat het iets is waardoor ik rust moet houden want mijn baas is failliet, en heb dus sowieso geen loon deze maand, maar ga zo snel mogelijk ergens anders beginnen, dan is het ook zo wat om je gelijk ziek te melden....

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:14

En wat zei de HA?

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:27

ga er nu heen....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:14

mirgino schreef:
ik heb niet alles gelezen ,maar ik had bij 1 voet pijn in het midden,en dat bleek een doorgezakte voet te zijn.
ik loop nu al jaren op steunzolen,alleen bij de paarden niet!
bij de podo therapeut kunnen ze op het voetenbankje Clown precies aflezen wat het probleem is.

ik heb alleen in de zomer nog last als ik geen schoenen met steunzolen draag.

he wat bekend. Ik heb dat ook!!
Het kwam bij mij ook een keer in de zoveel tijd net als TS maar opeens na een paar maanden niets van zich te hebben laten horen was het er een aantal weken. Zo erg dat ik er niet eens meer op kon lopen!! Door verwezen naar de Podoloog en daar kreeg ik na gestaan te hebben op het voetenbankje Haha! een paar zolen aan gemeten. Die van mij zijn net van rubber. Ik kan ze in elke schoen stoppen en de verhoging van de zool zit hem precies achter de bal van mijn voet.. In het begin zeer pijnlijk om op te lopen zeker als je platte schoenen gewend bent. Maar nu draag ik ze in iedere schoen. Behalve open schoenen, en mijn paardrij schoenen.

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:43

Nou ik ben terug, heb een verwijsbrief voor de podoloog.

en inderdaad doorgezakte voeten..

oftewel ik ben Platvoet en zijn vriendjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:46

ach, welkom bij de club!

zooltjes zullen je zoveel verlichting gaan geven!

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:55

wie kan mij wat meer vertellen over zooltjes?

wordt 75 % vergoed door de Agis, maar ik heb gister te horen gekregen dat het bedrijf waarik werkte failliet is, dus heb deze maand geen ene cent, en aangezien ik ook niet binnen een dag ergens anders kan beginnen volgende maand ook niet.

en ik ga eind aug. nog wel op vakantie ook. Kan daar ook geen cent uitgeven zelf....

dus hoop dat ik af kan spreken dat ik die dingen betaal als ik geld heb, want voordat ik geld van CWI heb kan ook 8 weken duren.

maar ik ben een man, voor een vrouw is steunzolen veel irritanter, mannen hebben geen open schoenen, pumps enz.

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:59

en die steunzolen, is dat over je hele voet zeg maar? of een gedeelte van je voet?

hoe zit dat met je schoenmaat? want de ene schoen heb je 42 en de andere 43 of maakt dat niet uit?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:00

voor mij kostte ze 130 euro, werd helemaal niets vergoed door de verzekering

Maar het is wel belangrijk dat je het niet al te lang uitstelt

hoe groot ze zijn ligt net aan je probleem
die van mij zijn over de gehele zool (heb ook doorgezakte voeten)
en ze worden precies op de maat van je voet gemaakt

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:20

Ik heb links hielspoor en voor beide voeten zooltjes.
Het zijn hele zooltjes. Ik heb in het midden van de voet een verhoging zodat dat inderdaad niet te veel kan doorzakken en een soort kuiltje in de hak om de hak te ontlasten.
In de voet waar geen hielspoor zit, is alleen in het midden een verhoging en geen kuiltje in de hak.
Het kostte iets van €220 euro. Ik heb het opgestuurd naar mijn verzekering, IZZ. Ik heb geen idee of ik wat terug krijg ivm het eigen risico van al €150.

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 08:50

ow ja daar zit je tegenwoordig ook mee met die eigen risico van 150 euro uiteraard....

ik zou er helaas mee moeten wachten want mijn baas is failliet, alleen hij wil het zelf niet officieel kenbaar maken bij die instant waar die zichzelf moet melden, maar zolang hij dat niet doet kan ik niks met cwi/uwv/rechtsbijstand/arbeidsrechter etc. en deze maand krijg ik dus ook geen loon, want rekening vd zaak is geblokkeerd door de fiscus, dus kan geen loon overmaken. (dit is, ben ik achter gekomen, zijn 4e bedrijf al wat nu dus failliet gaat).

En ja, geen centjes, geen zooltjes voor mij...