Droog haar, wat helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Droog haar, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 18:42

Ik heb heel erg last van droog haar (komt dat ik vrijwel elke dag m'n haar was).
Dus wie heeft de tip wat ik er in kan doen na het wassen? Liefst niet van dat spul waar het heel vettig van word want dat is ook weer zo vies in je cap Vork.

Of misschien een goede crèmespoeling dat helpt? (Heb mijne namelijk bijna op en moet nog nieuwe kopen).

Pistasche

Re: Droog haar, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:43

Ik heb nivea Diamond en ben daar héél tevreden over.
Ik heb nog wel 1 probleem en dat is dat ik héél erg dik haar heb en het krult en het pluist als een gek Nagelbijten / Gniffelen

Maar die Nivea Diamond shampoo vind ik echt een aanrader, je voelt echt het verschil tussen deze en andere Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:44

van die hotoil of Wax, maar niet elke dag je haar wassen scheelt al enorm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:44

Stoppen met je haar idere dag wassen, dat is echt funest! 2 keer in de week is veel beter

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:53

Elke dag wassen is inderdaad wel erg veel van t goeie.. De hoofdhuid moet juist wat vet kunnen aanmaken om het haar soepel te houden.

En als je écht zacht en mooi haar wil dan moet je cowboy magic detangler eens proberen, echt goed spul Haha! Mijn zusje gebruikt het ook in dr eigen haar, en is sinds kort van het gepluis af, en tis echt zacht en makkelijk doorkambaar geworden Lachen
[MW] Cowboy Magic, gebruik jij het ook voor jezelf?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:58

Tja van elke dag je haar wassen word je haar nou eenmaal dof en droog van.. om de dag is beter, je hebt geloof ik ook 'iedere dag' shampoo maar ik betwijfel of dat werkt, verder heeft Andrelon geloof ik iets voor je haar het voelt vettig maar als het ingetrokken is merk je er niks van daar word je haar juist mooi glanzend van etc.

Afbeelding
Kost iets van 3/5 euro of iets. Knipoog
Laatst bijgewerkt door LisaLuna op 27-07-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:59

Iedere dag shampoo heb je ook van Andrelon..

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:02

Honing melk shampoo van Swiss-o-par deze https://www.drogerie-rfb.de/onlineshop/ ... 250_ml.php alleen ik kocht hem in duitsland en daar koste die maar 1.50 per flesje Vork En anders kun je een haarmasker van Lee Stafford gebruiken met vitamine B ofzo, dat werkt ook heel goed en je haar wordt er niet vet van Haha! Bij mijn haar hielp dat Andrelon spul niet het werd er juist vettig van!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:09

Wat ik zelf altijd doe, en wat ik waanzinnig fijn spul vindt is: Osis Magic Gloss, een anti frizz serum.

Gewoon op handdoekdroog of droog haar. Maakt niet vet, maar wel lekker glad en zacht..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 19:13

Ja dat weet ik wel dat het slecht is maar als ik het zeg maar 2 dagen achter elkaar niet was dan ziet het er zo slap/futloos maar ook vettig eruit en voel me dan ook zo vies, bah Clown.
En ik ga eigenlijk elke dag naar stal en vaak moet ik dan overdag naar school of 's avonds naar het werk en het is ook niet lekker fris als ik dan met zo'n paardenlucht in m'n haren aan kom zetten.

Andrelon shampoo kan ik niet tegen (heb het al een aantal keren opnieuw geprobeerd maar na een tijd krijg ik er weer last van) dus die valt al af.

Misschien eens die Nivea proberen ja of een één of andere olie Clown, maar het moet ook niet gelijk vet daarvan worden, dat heb je wel vaak met olie. Cowboy magic kan ik ook wel eens proberen ja.
Sorry dat ik zo zeur maar als ik van dat spul wil, dan moet het ook gelijk goed zijn Knipoog.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:14

Ik zou die nivea idd echt eens gaan proberen, mn moeder ik en mn zus zijn er alledrie echt erg tevreden over!
Zowel de shampoo als de conditioner!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:19

Henrieke schreef:
Ja dat weet ik wel dat het slecht is maar als ik het zeg maar 2 dagen achter elkaar niet was dan ziet het er zo slap/futloos maar ook vettig eruit en voel me dan ook zo vies, bah Clown.
En ik ga eigenlijk elke dag naar stal en vaak moet ik dan overdag naar school of 's avonds naar het werk en het is ook niet lekker fris als ik dan met zo'n paardenlucht in m'n haren aan kom zetten.

Ja maar dan kan je toch gaan douchen? Dan gaat de geur ook weg dan hoef je je haar niet te wassen.. gewoon even uitspoelen want dit is niet goed.. Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:20

idd alleen uitspoelen, dan ben je wel weer fris maar breek je niet onnodig haarvet af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:22

Het scheelt al zoveel als je het niet iedere dag wast.Ik gebruik zelf John Frieda is wel een dure shampoo maar was mijn haar hoogstens 2 keer per week dus doe wel heel lang met die shampoo en conditioner.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:39

ja maar dan stinkt mijn haar juist nog steeds naar die paardenlucht, en als je het nat maakt zonder zeep nog meer Tong uitsteken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:09

Liquid Silk Gloss van Gliss Kur (schwarzkopf) is misschien wel een oplossing. Ik gebruik na het douchen van die tabletten die je kapot knijpt. En een spray (antiklit-ontwarringsspray).
Beide maakt je haar ontzettend zacht en glad. Vooral als ik de spray erin spuit voel ik meteen super veel verschil. En de spray ruikt ook nog eens ontzettend lekker, en gaat over elke vieze geur heen. (ik heb laatst gegourmet en dan stinkt mijn haar ook heel sterk, met die spray zijn alle geurtjes weg!)
Zijn wel aardig prijzig, die tabletten met olie kosten geloof ik 8 euro voor 12 tabletten (je gebruikt 1 tot 2 tabletten, ligt eraan hoe lang je haar is) en de spray valt wel mee, die was geloof ik 5 euro. Die gebruik ik nu al een week of 3 en hij is nog laaang niet op.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:46

ik heb een nivea beauty care haarmasker (het zit in zo'n potje met roze rand) . Mijn haar wordt daar super glad van . En een elvive shampoo voor jou type haar. Ik ben heel erg tevreden over Elvive, echt een prettige shampoo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:56

Rehab van Lush!
De beste shampoo die ik tot nu toe heb gevonden!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:41

Maar ik wil liever niet van die "merken" zoals elvive, herbal essences, gliss kur, loreal en dat soort toestanden. Die schijnen nogal erg slecht te zijn, allemaal chemische troep e.d. Gebruik nu zelf wel herbal essences en het ruikt ontzettend lekker maar goed, als er slechte middelen in zitten is het ook niet wat.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:46

Nivea, andrelon, en al die andere troep werkt niet bij mij. Maar elvive wel. Helaas pluist mn haar nog steeds, maar het is al een stuk beter dan met andere zooi.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:46

Evelli schreef:
Rehab van Lush!
De beste shampoo die ik tot nu toe heb gevonden!

zitten geen chemische middelen in en ook niet op dieren getest Haha!
alleen wat moeilijker te krijgen (webshop of winkels in a'dam maastricht, den bosch, haarlem, den haag)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:30

Ik gebruik van Elvive - intens glad de shampoo en crème spoeling. Dat zijn die oranje flessen van Elvive. Lachen Werken bij mij écht heel goed, heb altijd droog haar gehad, wat net touw was oid, maar met deze shampoo en crème spoeling is het echt véél beter en niet droog meer.

Dat er dan chemische middelen inzitten, dat is dan maar érg jammer, het werkt bij mij uitstekend en heb geen rare reacties op die middelen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:31

Valt bij producten van Elvive, Gliss Kur en L'Oreal volgens mij best mee die troep. En dan alsnog, als je er fijner haar van krijgt snap ik t probleem niet. Er zijn shampoos waarvan bekend is dat ze haaruitval veroorzaken (bijv Fructis) en daar zou ik dan ook nooit voor kiezen. Maar van deze merken heb ik nog nooit wat slechts gehoort. L'Oreal wordt zelfs vaak verkocht bij kapsalons.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:39

gebruik je wel shampo voor elke dag?

haal anders de shampo van neutral,daar zit gen rommel in en is erg zacht voor je haar.
babyshampo kan ook,maar daar zit wel parfum in.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:18

Ik vind het masker van loreal elvive anti haarbreuk super fijn.
Je haar wordt super glad en zacht ervan, heb heel veel maskers geprobeerd ook dure van 15 euro per tube maar geen een werkt zo fijn als deze.

Wat nog beter helpt is flink wat olijfolie op handdoekdroog haar doen, folie erom en nachtje laten zitten.