`houdbaarheid` calendulan zalf van vsm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

`houdbaarheid` calendulan zalf van vsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 08:46

Afbeelding

Citaat:
Beschrijving:
Calendulan zalf is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, huidirritatie en oppervlakkige brandwonden (met intacte huid). Bij lichte verwondingen en oppervlakkige brandwonden is de huid en eventueel onderliggend bindweefsel beschadigd. Als reactie op de verwonding komt in de omliggende huidcellen en weefsels een genezingsproces op gang dat tot doel heeft de gevolgen van de verwonding zoveel mogelijk te beperken en de beschadigde huid en weefsels zo spoedig mogelijk te herstellen of te vervangen. Verwondingen bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van Calendula officinalis, zoals lichte schaaf- en snijwonden en oppervlakkige brandwonden, gaan gepaard met een branderig en prikkend gevoel. Calendulan zalf bevordert een natuurlijke wondgenezing. De verschillen tussen Calendulan gelei en Calendulan zalf zitten in de toepassing. De gelei wordt gemakkelijk opgenomen en droogt snel op. De zalf blijft langere tijd inwerken en laat zich vooral goed toepassen onder een verband. Calendulan zalf kan ook gebruikt worden ter voorkoming van overmatige littekenvorming. Dosering: Calendulan zalf is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. De zalf 2 tot 3 maal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren. De ingesmeerde huid kan afgedekt worden, om vlekken in kleding te voorkomen.

nu staat er bij mij op de tube: niet te gebruiken na mei 2008

weg gooien dus? wat zou er kunnen gebeuren als je t wel gebruikt? ik heb t laatst namelijk nog gewoon gebruikt en niks gekregen. vanochtend weer op gesmeerd, en toen pas zag ik dat t maar beperkt houdbaar is?

Marieke_K

Re: `houdbaarheid` calendulan zalf van vsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:51

Gewoon gebruiken als je het vandaag echt nodig hebt (mits het er erg raar uit ziet) en daarna een nieuwe tube halen.

Houdbaarheidsdata zijn richtlijnen, het product denkt echt niet: het is nu 1 juni, nu word ik rot..

Succes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 09:15

hahaha toch niet? Knipoog dacht dat ze zo wel dachten... Knipoog

maar ik heb altijd geleerd

t.h.t.=ten MINSTE houdbaar tot, dus kan daarna nog
t.g.t.=te gebruiken tot, daarna niet meer
en ik vind: `niet te gebruiken na` toch redelijk streng klinken zegmaar...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:15

Met veel van dat soort producten neemt de werking wat af na die datum. Maar volgens mij kan je het nog wel gebruiken.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:17

bij calendulan zalf is het geen probleem om het daarna nog te gebruiken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 12:46

ok, thnx voor jullie reacties Lachen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:51

Inderdaad zoals furious ook zegt, medicijnen en dergelijke kunnen hun werking verliezen, maar tis niet slecht hoor. Ik heb de calendulan zelf ook, en let nooit op de houdbaarheid eigenlijk haha

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:54

Zelfs met voedingswaren is het over het algemeen zo dat het een stuk langer houdbaar is dan op de verpakking aangegeven. Met dit soort producten hoef je dan echt niet op een maandje meer of minder te kijken. Als het maar op een donkere plek en goed afgesloten heeft gelegen is er niets mis mee Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:02

Inderdaad, bij Calendulan moet je daar niet naar kijken. Het enige dat je eventueel zal hebben is een verminderde werking.