reuma (verplaatst)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mr_blue

reuma (verplaatst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 12:14

Ik heb sinds een jaar of 3 reuma (RA) zit nu in het eind stadium heb de beste medicijnen maar nog gaat het niet geweldig
ik rij dus wel paard en als ik vaker naar m'n verzorgpaardje kan gaat het nog beter want hoe stijf en hoe zeer alles doet ik ga toch en kom er meestal soepeler vandaan als is het maar voor even
ik rij ook gewoon elke week in de manege les dat gaat ook wel redelijk

zijn er meer mensen die in het eind stadium zitten maar toch gewoon gaan paardrijden en zich er niet druk om maken en gewoon doen wat ze willen doen al gaat het soms wat rustiger
voel je je 80 terwijl je nog jong bent

ik ben ook nog maar 30

(misschien dat het hier beter thuis hoort)

ikkemetwikke

Re: reuma (verplaatst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:54

wat bedoel jij met het "eindstadium" dat klinkt een beetje eng,zoals bij kanker.
wist niet eens dat er stadiums te benoemen zijn bij RA
ikzelf heb een andere vorm van reuma,maar je verhaal van je 80 voelen is wel erg herkenbaar.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 18:24

dat er na deze medicijnen die ik nu heb
niks anders meer is
heb nu humira dat zijn de beste betere heb je niet heb nu echt alles geprobeerd en nu moeten we het gaan proberen om stabiel te krijgen
en mijn reumatoloog noemt het zo omdat je dan zeg maar in het eindstadium van de medicijnen zit
en daarna begint het slijt proces
dat noemt ze weer anders

ik had eerst ook zo iets van wat bedoel je

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 01:30

Wat voor reuma heb je precies? Mijn halve familie heeft reuma, en ik heb ook de erfelijke factor in mijn bloed maar er gelukkig (nog) niet zoveel last van. Mijn vader heeft wel toen hij begin 20 was bijna in een rolstoel gezeten door de reuma. Hij is er uiteindelijk met een speciaal dieet bovenop gekomen dat gebaseerd is op basische en zure voeding (met reuma verzuurt je lichaam en dus moet je heel basisch eten). Mijn vader kan nagenoeg alles weer, wordt volgend jaar 50 en is eigenlijk hardstikke fit, zolang hij maar rekening houdt met zijn voeding. Pb me anders maar eens voor meer info. Je hoeft geen gekke dingen te eten, en krijgt gewoon je dagelijkse portie groente, fruit etc. met het dieet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:00

doe eens een pb naar "nancyimka" zij heeft al vanaf heel vroeg in haar jeugd ruema,en heet inmiidels al 2 nieuwe knieen.
zij kan je denk ik veel vertellen pver medicijngebruik,etc