reuma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mr_blue

reuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:45

Ik heb sinds een jaar of 3 reuma (RA) zit nu in het eind stadium heb de beste medicijnen maar nog gaat het niet geweldig
ik rij dus wel paard en als ik vaker naar m'n verzorgpaardje kan gaat het nog beter want hoe stijf en hoe zeer alles doet ik ga toch en kom er meestal soepeler vandaan als is het maar voor even
ik rij ook gewoon elke week in de manege les dat gaat ook wel redelijk

zijn er meer mensen die in het eind stadium zitten maar toch gewoon gaan paardrijden en zich er niet druk om maken en gewoon doen wat ze willen doen al gaat het soms wat rustiger
voel je je 80 terwijl je nog jong bent

ik ben ook nog maar 30

berpie

Re: reuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:35

Ik denk dat je topic niet helemaal goed staat hier, maar maakt niet uit.
Ik heb sinds kort reuma, was echt een klap voor me, ik weet niet wat me verder nog te wachten staat maar op dit moment gaat het ook niet zo lekker, veel pijn enz.
Ik heb ook ra en dacht eigenlijk dat zoiets alleen bij oude mensen voorkwam, ik ben 37.
Ik wil er niet eens aan denken dat ik meschien niet meer mag rijden, maar maak me daar nu niet al te druk over we bekijken het van dag tot dag.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:46

Citaat:
Ik heb ook ra en dacht eigenlijk dat zoiets alleen bij oude mensen voorkwam, ik ben 37.

Helaas komt RA op alle leeftijden voor. En het komt vaker bij vrouwen als bij mannen voor... Ik heb mijn leven lang al RA!

Wat bedoel je met dat je in het eind stadium bent?

Met mij gaat het niet echt soepeltjes de laatste drie jaar. Ik heb altijd pieken en dalen gehad maar het laatste dal duurt nu wel erg lang al. Drie jaar ben ik al aan het vechten geweest met het ziekenhuis voor nieuwe knieen. Maar ze vonden mij te jong daarvoor! Door de reuma waren mijn knieen helemaal kapot! Ik heb sinds dit jaar 2 nieuwe knieen gekregen en echt het is een uitkomst. Geen pijn meer, minder stijf... Maar helaas kwam de reuma na mn eerste operatie al snel terug in mn knie. Ik zit nu aan de Arava en heb een paar keer een pretnison spuit gehad en nu is de RA aardig rustig. Ik heb nog wel mn slechte dagen maar over het algemeen is de reuma stil! Wel heb ik nog altijd last van de schade die het in de jaren met zich meegebracht heeft. Zo zijn mijn beide enkels kapot mn polzen kunnen niet meer zo bewegen als normaal en mn elleboog staat ook krom.
De laatste keer dat de reuma actief was deed mijn nek en schouders en handen in ene ook erg pijn terwijl deze gewrichten eerst nooit meededen en nu helaas wel...

Reuma gaat nooit meer over, het staat stil of word erger. Tenminste de schade ervan bedoel ik dan. Er zijn natuurlijk mensen die acute reuma hebben...

Ik heb een hele website erover gemaakt. Het gaat eigenlijk meer over voor en na de operatie's maar er staan ook dingen van het ziekte beeld op.

Ik heb het gemaakt omdat toen ik voor mijn knieen geopereerd moest worden kon ik (bijna) geen ervaringen kon vinden erover! Zo hoop ik andere mensen te kunnen helpen!

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 08:52

ik heb door snel handelen van de reumatoloog nog geen schade aan gewrichten en daar ben ik haar zo dankbaar voor
want hoe vaak hoor je niet dat ze heel lang moeten uitzoeken wat je hebt
en dan ben je al veel te laat om snel in te grijpen

hoe heet je website als ik vragen mag

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:53

zoekatje29 schreef:
ik heb door snel handelen van de reumatoloog nog geen schade aan gewrichten en daar ben ik haar zo dankbaar voor
want hoe vaak hoor je niet dat ze heel lang moeten uitzoeken wat je hebt
en dan ben je al veel te laat om snel in te grijpen

hoe heet je website als ik vragen mag

Het linkje staat in mn onderschrift www.nieuweknie.come2me.nl Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:38

[PP] -> [MW]