graag iets strakker... maar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

graag iets strakker... maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:10

okee, even voorop gesteld: ik vind mezelf absoluut niet te dik en ik ben niet aan het lijnen Haha!

wel vind ik dat mijn buikje wat strakker mag, maar dat wil nog niet bepaald lukken.

ik eet gezond, drink genoeg (3 maaltijden per dag, af en toe een gezond tussendoortje, af en toe gewoon even wat lekkers, want ik gun mezelf echt wel wat Haha! ) en beweeg voldoende. ik rij zeker 3 keer in de week fanatiek paard en wil eigenlijk toch wel weer gaan skaten.

buikspieroefeningen werken niet... ik krijg inderdaad wel meer spieren, maar het laagje eroverheen (vooral net onder mijn borsten) blijft gewoon zitten waar het zit.

iemand oefeningen waar ik dat laagje wél mee wegkrijg? het zou heerlijk zijn als ik mijn buik niet meer in hoef te houden als ik in bikini oid loop Haha!

Mips

Re: graag iets strakker... maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:33

Ik doe sinds een tijdje regelmatig yoga oefeningen. Gewoon uit een boekje nadoen. (zal wel niet helemaal goed zijn). Maar ik ga me er beter van voelen, ik wordt leniger en heb het gevoel dat alles wat strakker wordt. Misschien ook iets voor jou?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:34

zwemmen of hardlopen, skaten zal ook goed helpen mist je echt een flink eind gaat

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:34

Pilates schijnt ook te werken Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 22:24

een pilates dvd heb ik thuis liggen, heb het een behoorlijke periode 2 keer per week gedaan. voelde mijn spieren flink, maar dat "laagje" bleef over mijn buik zitten.

zwemmen vind ik heerlijk, kan ik ook wel weer vaker gaan doen Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:07

Hmm, je kan buiktraining bij de sportschool doen, maar dat heeft mij niet geholpen, bleef ook met dat laagje zitten..
Een bepaald soort vechtsport was er wel geweldig voor, weet alleen even niet welke

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:27

Ik train zelf bij de sportschool en nou ja ik ben pas net begonnen. Maar dat voel tal gelijk een stuk beter.
Ik kreeg daar het advies dat als ik specifiek mijn buik wilde trainen ik mijn bovenbenen ook mee moest trainen, want dat zijn de groote spieren in je lichaam.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:31

gaat niet eens echt over buikspieren maar om vetverbranden.. dat is dus wat je moet gaan doen als je het echt weg wilt hebben, wel in combinatie met kracht. touwtje springen werkt ook goed voor het geval je niet lid bent van een sportschool. zo wel zou ik wekelijks proberen op de crostrainer etc minimaal 2500 KCal te verbranden, na een paar weken zul je verschil merken dat je strakker word

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:32

nog ff toevoeging. idd wat marchador al zegt dat je de bovenbenen ook moet trainen. hoe meer spieren hoe meer je ook verbrand in rust Knipoog succes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:01

ik ga niet meer naar een sportschool, daar ben ik dik een jaar mee bezig geweest om van het lidmaatschap af te komen... was ronduit een drama (staat ook wel ergens een topic over)

touwtje springen is een goed idee Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:19

whahahaahahah lot jij houd toch niet echt je buik in he.....
ik denk dat de helft van nederland je buikje wel wil hebben.
touwtje springen lijkt me niet heel bevordelijk voor je slechte rug, ik zou lekker gaan skaten, spieren heb je zat in je buik, je moet dan meer vetverbrandende activiteiten pakken als skaten crosstrainer fietsen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:50

ik hou eigenlijk altijd mijn buik in Bloos als ik dat niet doe ben ik echt net aan aantal maanden zwanger en ben voor de rest dus behoorlijk slank...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:17

LiSSy schreef:
ik hou eigenlijk altijd mijn buik in Bloos als ik dat niet doe ben ik echt net aan aantal maanden zwanger en ben voor de rest dus behoorlijk slank...

hier nét hetzelfde probleem Haha!
ben dus ook vrij slank, maar zit echt wel met dat buikje, idd net paar maand zwanger
volgens mij ligt dat ook wel aan mijn houding, ik loop niet met rechte rug en loop met afhangende schouders, als ik netjes rechtop sta is mijn buik ook veel minder, maarja Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:27

als je rugklachten hebt is touwtje springen geen goed idee nee, ook niet hardlopen dan idd lekker skaten oid Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:32

Ik heb dat inderdaad eigenlijk ook wel een beetje Nagelbijten / Gniffelen
Ben heel slank, en ben bijna met alles wat er aan mijn lichaam zit wel blij, behalve dat kleine laagje vet over mn buik Bloos

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:31

Ik ken het helemaal, heb het alleen niet met mijn buik, maar met mijn maag. Vooral als ik iets heb gegeten (al is het een appel)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:43

Wat bij mij eerder wel hielp (ik ben er nu mee gestopt, maar ga zeker weer doen) is eigenlijk heel simpel; elke dag een kwartier heel erg intensief gaan bewegen...