Spit...wat doen jullie eraan...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Spit...wat doen jullie eraan...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 15:05

Sinds vorige week vrijdag heb ik erge pijn in me rug (onderrug) ben de huisarts geweest en heb naproxen voorgeschreven gekregen, nu ging het tot gisteren redelijk goed met weing pijn m aar vanmorgen moest ik hoesten in bed en het schoot me weer in me rug ppff ik ben 3 kwartier bezig geweest om me bed uit te komen. Nu loop ik wel weer een beetje maar het zitten en opstaan valt me erg zwaar wat doen jullie daar aan of hebben jullie mischien goed tips voor mij om een beetje minder pijn te hebben?

Slik 3 x 3 daags ibrobufen en 3 x 2 daags naproxen en spuit warmte spray op me onderrug om het warm te houden..

Zonnebloem

Re: Spit...wat doen jullie eraan...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:33

onder een warme douche beetje proberen te bewegen, ivm nog stijver worden van spieren. idd ibuprofen slikken en misschien een keertje langs de fysio? Kan je zonder verwijzing heen en die heeft bij mij wonderen verricht.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:21

Zonnebloem schreef:
onder een warme douche beetje proberen te bewegen, ivm nog stijver worden van spieren. idd ibuprofen slikken en misschien een keertje langs de fysio? Kan je zonder verwijzing heen en die heeft bij mij wonderen verricht.

Bij de fysio loop ik al 2 x in de week en warme douche hebben we vanmorgen genomen, maar bedankt voor de tips Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:46

Als het echt spit is, dan kom je er bijna niet anders vanaf dan met Diclofenac.

Maarrr, ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap er ook last van gehad, en dan is zo'n medicijn natuurlijk geen optie.

Dag 1 ben ik kruipend en huilend van de pijn naar de wc gegaan... Vervolgens deed mijn dochtertje van 3 het licht uit en de deur dicht, en ik zat dus echt te huilen op de wc. Want aan de ene kant was het zó grappig dat ik niet eens bij het touwtje van het licht kan, en aan de andere kant zo ongelooflijk beschamend...

Maar goed, uiteindelijk tanden héél erg op elkaar gezet en lopen. Lopen, lopen, lopen, lopen. Zo ver als je kan, desnoods rondjes door de kamer. Vooral niet draaien in je rug, probeer hem recht te houden.

Als je opstaat vanuit bed, eerst op je zij rollen, dan knieën over de rand van je bed, en rechtstandig opzij (als je snapt wat ik bedoel?).

Ik heb héél veel gehad aan mensen die ik mocht vastgrijpen, en aan hangen zodat mijn rug uitgerekt werd zeg maar...

Na een paar dagen was ik eraf.

Maar goed, gewoon spierverslappers werken het beste, omdat je dan dus er doorheen gaat zonder dat het pijn doet, in plaats van al mijn mutserige acties Knipoog

Succes en beterschap!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:50

Ik heb diazepam, en dit werkt bij mij perfect.
(is ook een spier ontspanner)

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:55

Meestal ben je 5 tot 7 dagen ermee zoet (tenzij het er opnieuw in schiet). Warm houden, pijnstillers nemen, eventueel op recept van de dokter spierverslappers (krijg je niet zomaar) en naar de fysio. Wel blijven bewegen (lopen). Als het echt over is kan een stabiliteitstraining nog wel is werken om het in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:57

Brainless schreef:

Oh wacht... Het zou best eens diazepam kunnen zijn in plaats van diclofenac inderdaad Bloos
Heb die ooit tegelijk gekregen, en sindsdien raak ik ervan in de war.

Geloof dat diclofenac een ontstekingsremmer is...

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 18:31

Oke ik heb nog wel oxazepam in huis zal ik er daar eens een van nemen, nu wordt het al wel iets beter en is het niet meer zo heftig als vanmorgen ik zat ook jankend in me bed en manlief maar vragen kan ik je helpen moet ik iets voor je doen... nee laat me maar je kan niets doen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:34

Kijk uit met Ibuprofen! Neem het alleen als je gegeten hebt en ga het geen weken gebruiken. Bekende en veel voorkomende bijwerking is dat het maagproblemen geeft. Tot maagbloedingen aan toe.
Sterkte in ieder geval!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:23

Dank je gaby ik weet het ik moet ze niet teveel slikken..allles oke met je??

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:01

BiancUgo schreef:
Dank je gaby ik weet het ik moet ze niet teveel slikken..allles oke met je??

Gaat super! Begin het paardloos-zijn alleen wel te missen... Wie weet... Ben druk met werk en fotografie, dus vermaak me verder wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:28

Geen spit, wel acute rugklachten gehad in verband met rugproblemen.
Ik kreeg pijnstillers die ook ontstekingsremmend werkten en spierverslappers voorgeschreven. Daarnaast liet ik me om de dag heerlijk - en soms iets minder heerlijk Knipoog - masseren om de verkrampte spieren los te krijgen met een verwarmende gel. Verder veel in beweging blijven maar heel rustig, afwisselend en gedoseerd. En braaf de oefeningen van de fysio doen natuurlijk Lachen Alles met warmte was heerlijk Bloos

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:33

denk idd goed warm houden en proberen te blijven bewegen zodat de spieren niet stijf worden..
en anders eens aan je fysiotherpeut vragen of hij/zij niet een oefening weet om de rugspieren te kunnen verstevigen..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:34

Oohhh arme ziel. Ik heb het ook gehad. Ze dachten bij mij eerst aan een hernia omdat de pijn uitstraalde naar mijn been.
Bleek dat door de spit mijn rugspieren zo opgezet waren dat ze op een zenuw drukten, vandaar de pijn in mijn been.

Mijn huisarts was een stuk harder, neem maar een paracetamolletje en kreeg een heel boekwerk met oefeningen mee.
Mijn schoonzus is fysiotherapeute en adviseerde me om een klimrek (speeltuin) te gaan hangen en veel te lopen.

Ik heb inderdaad veel gelopen en dit hielp. En natuurlijk goed warm houden. Dus ook tijdens de warme dagen een pyama aan.
Hier in Duitsland verkopen ze een goedje waar kamferspiritus in zit. Dit werkt ook redelijk.

Ik wens je de komende twee weken veel sterkte.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:23

Rock schreef:
Brainless schreef:

Oh wacht... Het zou best eens diazepam kunnen zijn in plaats van diclofenac inderdaad Bloos
Heb die ooit tegelijk gekregen, en sindsdien raak ik ervan in de war.

Geloof dat diclofenac een ontstekingsremmer is...

Diclofenac is een pijnstiller die ook bij reuma wordt gebruikt en ook ontstekingsremmend werkt inderdaad. Ik heb nu twee keer gehad dat het in één keer in mijn rug schoot en ik in een gekke bocht stond. Ibu en valium werkten niet, diclofenac wel. Omdat ik zo raar scheef stond ben ik naar de manueel therapeut gegaan die me gekraakt heeft en toen was de pijn bijna direct verdwenen. De eerste keer heb ik een week aangemodderd, de tweede keer vrijwel direct naar de manueel geweest, wat een opluchting.
Overigens is het advies bij rugpijn om wel te blijven bewegen, ik vond vooral fietsen prettig, dat houdt alles soepel maar doet niet vreselijk pijn.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:24

Het gaat inmiddels al weer een stuk beter heb vooral veel aan de rekoefening aan dse staldeur hangen op stal. Maar het is nog niet helemaal verdwenen maar dat zal langzaam wel verdwijnen en ik heb ook de uitstraling in me been en dacht gelijk weer aan me hernia maar weet nu dus dat ik me daar geen zorgen over hoeft te maken dank je HBvisser Knipoog