word ik doof????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nati

word ik doof????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:06

hallo hier even het volgende: ik heb nu al ruim een week een ontzettende oor ruis in me hoofd (heel vreemd om te omschrijven), maar het is de heletijd zo'n zoemend geluid in je hoofd...... nu zit mijn linker oor sinds een dag dicht, en lijkt het alsof ik er bijna niets meer mee hoor....ik hoor ook alleen mezelf praten met me rechter oor, echt verschrikkelijk (ook zo'n omschrijvend gevoel: alsof ik in het water ben en er allemaal water in m'n oor zit).... Even ter duidelijkheid: Vrijdag ga ik zoieso naar de huisarts, maar ik wil even weten of hier mischien iemand is die hier ervaring mee heeft?

groetjes Doei!

xxxdonja

Re: word ik doof????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:07

Misschien kun je je oren laten spuiten??

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:08

Is dat ook iets wat gewoon bij de huisarts kan?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:10

Uhm geen flauw idee Nagelbijten / Gniffelen

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:11

Ja dat doet de huisarts gewoon. Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:12

nati schreef:
Is dat ook iets wat gewoon bij de huisarts kan?

Ja hoor, de assistent doet dit vaak Knipoog

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:12

Ja dat kan gewoon bij de huisarts Lachen 3 dagen lang even druppelen met iets olieachtigs (even navragen aan de assistente, maar waarschijnlijk kan je gewoon zonnebloemolie gebruiken). Dan spuit t makkelijker uit Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:17

Ik herinner mijzelf ook wel dat ik voordat ik ziek werd vroeger als kind mijzelf kon horen in mijn oor. Waarschijnlijk heb je kou gevat oid, daar kwam het door bij mij. Oren uit laten spuiten kan inderdaad gewoon bij de dokter, maar als ik het goed heb is dat alleen bij een grotere hoeveelheid oorsmeer, en naar mijn idee hoor je jezelf daardoor niet dubbel..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:18

Misselijk klinkt wel vies allemaal....doet het zeer Huilen van het lachen .....

Het is echt raar, ik ga er altijd zo snel hele enge dingen van denken... Bloos

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:20

@LadyElmira ....ik hoor mezelf niet dubbel.....ik hoor mezelf bijna niet

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:21

Mijn zoontje moest toen hij beginnend last had van een oorontsteking neusdruppels gebruiken, dat hielp wel. Ik heb dat ook gedaan toen ik last had. Het is misschien geen oorontsteking, of nog niet, geen idee, maar aangezien het dus oplost kan je het proberen. En anders gewoon even laten kijken, doet geen pijn en is zo gebeurd. Heb je wel een antwoord en geruster gevoel. En als er iets gedaan moet worden, gebeurt dat ook, Succes!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:24

Ik bedoelde met dubbel horen praten jezelf horen praten, je hoort namelijk jezelf altijd praten..maar nu anders..dus imo dubbel Haha!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:26

Trouwens wel oppassen met uit laten spuiten, als je oorontsteking hebt dan doet dat heel erg pijn. Als je oren gewoon verstopt zitten dan niet Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:27

@LadyElmira :whahaha ik snap je nog steeds niet Blond ....tis al laat

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:29

ik heb dit zelfde 2 weken terug gehad ..

het kan:

- of dat je oor dicht zit door opgehoopt oorsmeer ed .. dan wordt je oor ook uitgespoten..doet geen pijn maar voeld wel een beetje appart. (als het troep nl los komt hoor je een soort van gekraak)
- het kan ook een ooronsteking zijn (die kan pijnlijk zijn ... maar je kan er ook helemaal niks van voelen .. wat dus mijn geval was)
dan zit er vocht achter je trommelvlies en kan de buis van eustagius de druk niet meer goed verdelen waardoor je dus een drukkend gevoel heb (buis van eustagius is een buis die je aan elke kant bij je oor heb en de druk verdeelt)
daarvoor moet je goed neuspray gebruiken want zoiets kan vaak samengaan met een eerdere verkoudheid of als je nogsteeds verkouden bent (ben je op dit moment verkouden of geweest ??)
dus dan neuspray gebruiken ..

iets anders zou ik niet weten ..
ben benieuwd wat de dokter zegt...

Je kan trouwens ook wat olie in je oor doen of ander soort van dat neutrale olie .. mocht het namenlijk zijn dat je oor dus verstopt is dan weekt het zo ook al aardig los.
Kan geen kwaad ..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:19

Klinkt als iets wat ik gehad heb. Als ik het me goed herinner zat er lucht in mijn oor (don't ask where). Neusspray en het ging vanzelf over, het was inderdaad erg vervelend, ik hoorde ook niet alles goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:54

Ik ken het ook... Bij mij zat er héél veel troep in mijn oor vastgeplakt (dus inderdaad olie druppelen en uit laten spuiten kan geen kwaad) en daarnaast zat mijn buis van eustachius (heb ik vást verkeerd geschreven?) ook dichtgeplakt. Dit laatste kan je doen door te 'klaren': Neus dichtknijpen en zachtjes richting je neus ademen zodat er lucht in je buis van eustachius terecht komt. Kan ook helpen om je trommelvlies weer in het gareel te krijgen als die niet helemaal lekker zit.

Aldus mijn huisarts Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:42

Een ruisend geluid kan ook het gevolg zijn van langdurige blootstelling aan hard geluid, dat betekent dat je trommelvlies beschadigd is, maar als je niet onlangs naar een concert/op stap oid bent geweest kan dat niet. Vork Aangezien je oor echt dichtzit denk ik niet dat dat het geval is, dus zoals de rest al zegt: Even langs de huisarts. Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:23

Ik heb het ook ooit eens gehad..
Heb ongeveer een maand lang slecht gehoord met mn rechteroor. Heb er uiteindelijk niets mee gedaan, het ging vanzelf weer beter.
Goed dat je even langs de HA gaat, die weet er vast meer van Lachen Ik zou nu nog niet te bang worden!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:26

Ik heb volgens mijn huisarts hele nauwe gehoorgangen. Zo een keer per twee jaar moet ik gewoon weer eens de boel laten uitspuiten en dat lucht dan heel erg op! Gewoon doen, als het niet nodig is, zien ze dat ook, ze kijken eerst met een lampje in je oor.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:47

thanks mensen! ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen morgen het was vandaag helemaal erg Bloos! ....ik hoorde nu helemaal niks meer met rechts en praate volgens iedereen ook ontzettend hard Nagelbijten / Gniffelen

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:50

succes morgen.
ze spuiten dan met een spuit en water door je oor volgens mij Tong uitsteken
doet niet pijn hoor Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:55

Oren uit laten spuiten doet geen pijn (als je tenminste geen ontsteking oid hebt), het voelt juist best lekker. Ja
Succes bij de huisarts!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:02

heey mensen Doei! ,

ik ben vandaag naar de dokter geweest, en ze hoevden niet uitgespoten te worden...maar er zat vocht achter....weet niet meer waar achter Bloos , maar dat was de reden, dus moet nu aan de otrivin...

groetjes Doei, doei