Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCid schreef:Ja, tetanus; dus als je het niet vetrouwd naar arts en evt. een tetanusprik halen. Vooral bij kleine wondjes, die niet of nauwelijks bloeden en die snel dichtgaan is het oppassen geblazen.
Een tetanusenting is ca. 5 jaar werkzaam.
fjordjes schreef:Tetanus is 10 jaar beschermd! (pas nog gevraagd aan HA en apotheek) Ik heb op m'n 9e voor het laatst een DTP prik gehad. Als ik 19 ben laat ik die weer herhalen.
verootjoo schreef:Uhm... ik moest bij elke grote wond een nieuwe tetanusprikVolgens mijn arts moet dat nl als je langer dan een jaar geen tetanusprik heb gehad.
Maar ik zou het sowieso even laten zien bij de HA
Miss_Montana schreef:verootjoo schreef:Uhm... ik moest bij elke grote wond een nieuwe tetanusprikVolgens mijn arts moet dat nl als je langer dan een jaar geen tetanusprik heb gehad.
Maar ik zou het sowieso even laten zien bij de HA
Volgens de jouwe zou je dus ieder jaar een tetanus prik moeten halen? Pfff... Ik heb een half jaar geleden mijn DTP gehaald bij de GGD, daar werd mij aangeraden om als je vaak met dieren werkt je om de 10 jaar te laten vaccineren, zo lang werkt de vaccinatie namelijk. Dus om het jaar is zeer overbodig. Als je niet geent bent moet je na een beet iets van 5 keer geent worden, mét vaccinatie maar 1 keer.