Wie nog meer dunne huid? (schoenenprobleem :D)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Wie nog meer dunne huid? (schoenenprobleem :D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:10

Hallo,

Ik heb een ongelooflijk dunne huid, opzich vind ik dat niet erg... heb er verder niet veel hinder van.
Maar met schoenen is dit altijd een probleem, ik haal mijn hak namelijk altijd open. Nu heb ik van die anti-slip dingen gekocht voor in mijn schoenen, maar nog haal ik ze open. Met welke schoenen dan ook.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem en hoe lossen julllie dit op?
Ik draag nu maar pleisters (just in case).. Maar ja dat staat zo raar, plus ze vallen er nog regelmatig wel af Haha!

jiehaaa

Re: Wie nog meer dunne huid? (schoenenprobleem :D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:17

Als alternatief voor pleisters kan je sporttape gebruiken, dat blijft echt wel zitten. En koop sokken die op de hiel wat dikker zijn, de Hema heeft goede sokken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:19

jiehaaa bedankt voor je reactie, sporttape zou ik kunnen proberen.
Hmm en voor die sokken ga ik ook kijken, klinkt heel handig.
Voor mijn gympen en laarzen zal het ideaal zijn, maar voor de ballerina's Bloos

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:21

Is heel charmant joh, en iemand moet toch de eerste trendsetter zijn? Clown

edit: Ik plakte mijn hielen af met sporttape als ik mijn ballerina's aantrok. Is inmiddels niet meer nodig, ze zijn nu goed ingelopen. Het is wel witte tape, dus soms zag je wel een klein randje wit, maar ach. En als alternatief kan je denk ik ook huidkleurige verbandtape van Hansaplast nemen (dan zou ik de brede nemen, niet de smalle).

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:38

Ik lees even mee!

Mijn hakken zien er niet meer uit en ik denk ook niet meer dat die er normaal uit gaan zien. Clown
Die zitten vol littekens van blaren, wat uiteindelijk ook wondjes werden etc.
Waar kan je dat sporrtape halen?

Edit: Tijdens mijn stage (ziekenhuis) heb ik een keer zo last gehad van mijn hakken die open lagen, dat ik anti- decubitus gell dingen erop heb geplakt. Haha, werkt overigens wel, want ik kon heerlijk lopen Haha!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:40

je hebt tegenwoordig speciale blarencreme, die legt een soort laagje over je huid, waardoor je minder gauw blaren krijgt. Je kunt dit volgens mij gewoon bij een drogist halen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:36

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:39

ik lees even mee.*

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:10

Ik heb hier ook ontzettend last van! Mn hakken, mn kleine tenen en bij slippers de zijkant van mn voet.
Alleen bij Nike's heb ik nergens last van Lachen Maar dat is ook niets in de zomer.
Ga dat sporttape zeker proberen Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:12

Ik heb daar ook altijd last van en draag sinds een tijdje ook altijd pleisters op m'n hakken. Opzich werkt dat bij mij wel goed het is alleen niet zo mooi als je open schoenen draagt..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:56

Ik zag toevallig van de week in de reclamefolders nog iets van kleine dingetjes die je achterin je schoen plakt, zodat je er geen last meer van hebt. Misschien is dat een idee?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:58

Dovish, wat is de naam bdaarvan? Ik heb nu wel iets achterin mijnschoenen geplakt, maar dit is anti-slip. Het helpt alleen niet Lachen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:01

Ik heb ook van dat dunne vel, maar later ben ik erachter gekomen dat er ook een schimmel in het spel was, waardoor mijn hakken helemaal razendsnel ontveld waren! Ik heb toen van de dokter zalf gekregen.
Je kunt je vel dikker maken door het iedere dag te betten met kamfer-spiritus. Een oud middeltje dat ook wel wordt gebruikt bij paarden die snel kapot gaan achter de singel (nooit op open wonden gebruiken!). Je kunt het kopen bij een goede drogist.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:36

kaatjemuts schreef:
je hebt tegenwoordig speciale blarencreme, die legt een soort laagje over je huid, waardoor je minder gauw blaren krijgt. Je kunt dit volgens mij gewoon bij een drogist halen.

Ik ben ook zo iemand die in no-time blaren heeft. Enerzijds heb ik goede ervaringen met de anti-blarenstick van Compeed, anderzijds heb ik ook de ervaring dat dit goedje smelt als het te lang in een warme omgeving is... Met alle vlekken van dien.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:57

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben de drogist bij ons binnen gelopen en heb even gekeken wat ze hebben, samen met mijn moeder even alles op een rijtje gezet.

Ik heb nu de Compeed blarenpleister en echt, ik kon weer lopen met mijn schoenen aan Haha!
Lichtjes voel ik het nog wel, maar zag ook dat er een gat zat op de plek waar ik mijn hak openhaal, er zit aan beide kanten een redelijk grote wond.

Ik vind het zeker een aanrader, in ieder geval om te proberen, die compeed blarenpleisters.
Ik heb niet voor de blarenstick gekozen vanwege het smelten (zie bericht hierboven).