Snowboard kopen, verschil man &vrouw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Snowboard kopen, verschil man &vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 18:28

Haaiii

Iedereen zit nu vast en zeker lekker van zijn of haar zomervakantie te genieten maar ik ben dus op zoek naar een snowboard.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Burton clash 160. Deze lengte moet ik hebben omdat ik zo lang ben, namelijk 1.83. Nu is dit board een mannen board, en mannen boarden zijn iets breder dan vrouwen boarden. Maar is dit verschil goed te merken? En wat raden jullie mijn aan?

Ik kan al redelijk snowboarden maar van snowboarden kopen heb ik niet echt verstand, dus ik hoop dat jullie mijn tips kunnen geven waar ik op moet letten enz.

Alvast bedankt!

bonnielau

Re: Snowboard kopen, verschil man &vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:54

Ik zou als ik jou was even in een goede winkel vragen. Ligt ook veel aan hoe jij snowboard, hou je van toeren? Truukjes? Hard gaan?
Mannen boarden zijn vaak ook iets breder omdat mannen vaak grotere voeten hebben.
Weet niet waar je woont maar wat goede zaken (met daarin mensen met verstand van boarden) zijn:
Revert in Haarlem
Reprezent in Amsterdam

En zo zijn er vast nog wel heel wat meer door het land, ik zou me laten informeren door iemand die zelf ook vaak op zo'n plank staat.
Veel succes ermee!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:15

Of het een mannen of vrouwen board is maakt niet uit. (Voornamelijk patroon/kleur verschil) Je moet gewoon stevige, goede lengte plank hebben en voor jou voorkeur (freestyle slalom of tour)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:22

Het is wel zo dat je bord tussen je kin en neus in moet zitten als je recht op staat op gewone schoenen.
Volgens mij is 1.60 dan een beetje klein voor je.
De breedte maakt meestal niet zo heel veel uit, want als je grotere voeten hebt moet je wel een iets breder bord.

Oja kijk wel goed naar je schoenen, want je hebt dames en heren schoenen en dames schoenen passen alleen in dames bindingen (deze zijn namelijk een stukje smaller dan heren bindingen en dus ook schoenen) Een heren schoen gaat dus ook niet passen in een dames binding Lachen

Trouwens een mooi bord, mijn vriend heeft er ook mee in zijn handen gestaan. En ik hoop voor je dat je hem bij de perry sport koopt, daar is hij nu voor de heft van de prijs Lachen
Hij heeft overigens een andere gekocht, omdat hij meer van de trucks is en een iets flexibeler bord wilde!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:05

Ik heb zojuist vandag mijn boord gekocht. Een burton air. Werd mijn ook bij de betere sportzaken aangeraden en tja dan er toch maar om gegaan naar perry, daar is het nu 50%. Heb me wel volledig laten informeren en weet dan ook zeker dat ik nu de goede maat heb gekocht, ben benieuwd hoe hij board Haha!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:11

haha ja ga jij dat maar uitproberen in snowplanet Knipoog
Is er nu vast wel heeeel rustig!

Maar welke lengte heb jij gekocht? Ik las hierboven dat 1.60 te kort voor je zou zijn maar volgens mij niet, ik ben 1.85 en board op 1.63.
Ik wil er dit jaar ook een nieuwe gaan kopen, van burton met van die heeerlijke burton bindingen!!

En hoe zat het nou met de breedte? Ik zou zowiezo een heren model moeten denk ik met m'n schoenmaat 43-44

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:58

Waar je op moet letten is best veel. Er zijn zoveel verschillende boards/ ski's Knipoog

Het belangrijkste; wat wil je ermee? Wil je racen, wil je slalom, wil je freestyle, wil je allround? Daar pas je je board op aan. Je hebt raceboards, maar daar kun je bv niet achterstevoren mee, maar juist goed snelheid maken. Je hebt flexibele en stugge boards, ook dit is heel persoonlijk. Flexibel wordt vooral gebruikt door freestylers, terwijl stugge boards vooral worden gebruikt door minder ervaren boarders/ of echte slalommers/ boardercrossers.
Ook de manier waarop je je bindingen vastschroeft is nog heel persoonlijk. Ben je nog niet heel ervaren is de 1 voet voor het beste. Ben je meer ervaren/ topboarder, worden ze vaak 'ducky' op het board geschroeft voor meer flexibiliteit in het voor/achter.

Ga dit allemaal voor jezelf na, en stap dan met je eisen naar een goede (!) boardshop waar ze je goed kunnen adviseren. Het zou zonde zijn als je dalijk een board hebt die je niet fijn vind.
Overigens zijn er in de zomer vaak testdagen waar je nieuw modellen boards en ski's kunt proberen Ja

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:05

C_hristel schreef:
Ik heb zojuist vandag mijn boord gekocht. Een burton air. Werd mijn ook bij de betere sportzaken aangeraden en tja dan er toch maar om gegaan naar perry, daar is het nu 50%. Heb me wel volledig laten informeren en weet dan ook zeker dat ik nu de goede maat heb gekocht, ben benieuwd hoe hij board Haha!

Trouwens ik bedacht mij net iets, toevallig in Middelburg gekocht?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:02

Aaanbieding bij Perry, nog steeds? Ik ga vanmiddag even kijken Haha! Haha!

lizz; jij ook vlissinger Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 18:05

Michelle___: in middelburg hebben ze er haast geen meer. Ik heb de mijne geruild. Wil toch liever burton lux. Dus die van mij staat nog wel hier in middelburg Tong uitsteken

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:49

Ik heb een roze Go jij! Go jij!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:18

Michelle___ schreef:

Ooh leuk, ik ben van de week nog geweest, met skischoenen in mijn handen gestaan, omdat ik toch niet een week lang vol houd op een snowboard (ivm enkel blessures)

Michelle___ schreef:
lizz; jij ook vlissinger Haha!

ja Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:55

Michelle___ schreef:

Nog bij perry geslaagd? Welk type heb je dan? En in vlissingen geweest?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:56

In vlissingen zit geen perry Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:58

Oh grapje hahah. Ik bedoelde in middelburg Tong uitsteken

(ik heb trouwens nog de burton luxe gekocht, wel in den haag maargoed... Hij is zo mooi, en ook een echt vrouwenboard dus dat zit wel goed (H) )

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:05

Oh, ehm, weetniet wat voor merk Haha!
Heeel mooi vind ik 'm Lovers

Bruin met roze, bloementjes Lovers

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:37

Klinkt echt heel gaaf Michelle___.. Kan je er geen foto van maken Tong uitsteken ben er heel benieuwd naar Lachen

Heb je hem nog bij Perry in middelburg gekocht? Want ik heb hem hier helemaal niet zien staan.